ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

زنان و کودکان در برابر اچ‌آی‌وی آسیب‌پذیرتر هستند

  • کد خبر: ۱۹۸۶۷۳
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
زنان و کودکان در برابر اچ‌آی‌وی آسیب‌پذیرتر هستند
کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنان و کودکان در برابر اچ‌آی‌وی آسیب‌پذیرتر هستند. خانم‌ها به دلایل متعدد راحت‌تر مبتلا می‌شوند، در نتیجه ممکن است کودکانی نیز از طریق اچ‌آی‌وی به دنیا بیایند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی حسین‌پور امروز، ۱۵ آذرماه، در نشست خبری با موضوع اچ‌آی‌وی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اچ‌آی‌وی تا ۱۰ سال بدون علامت است، بنابراین کار ما را در شناسایی و پیگیری افراد سخت می‌کند. افراد ممکن است اچ‌آی‌وی داشته باشند و در این ۱۰ سال شناسایی نشوند، بنابراین قابلیت انتقال دارند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که در اچ‌آی‌وی فرد متوجه علامت بیماری نمی‌شود و حتی ممکن است پزشک نیز متوجه نشود. یکی از مشکلات شناسایی و پیگیری بیماران این مسئله است. نکته بسیار مهم در کنترل بیماری این است که در حال حاضر درمان دارد، زمانی اچ‌آی‌وی درمان نداشت، اما اکنون درمان وجود دارد. نکته مهم‌تر این بوده که درمان آن مؤثر است و جلوی انتقال را می‌گیرد.

حسین‌پور بیان کرد: باید افراد مبتلا را پیدا کنیم، آموزش ببینند که برای تست مراجعه کنند تا شناسایی شوند و بعد وارد درمان شوند، دارو‌های بیماری نیز رایگان است. با این روند انتقال صورت نمی‌گیرد، اما دلیل عمده‌ای که این مورد اتفاق نمی‌افتد، انگ است. اگر افراد اچ‌آی‌وی مثبت دارو مصرف کنند هیج وقت به ایدز نمی‌رسند. باید انگ و برچسب را از بیماری بگیریم، همه افراد می‌توانند به بیماری مبتلا شوند.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراکز مشاوره ما تست رایگان اچ‌آی‌وی را حتی بدون نام انجام می‌دهند. کل خدمات اچ‌آی‌وی در ایران و مشهد رایگان است، البته اگر به ایدز برسد، عوارض مختلف پیدا کند و نیازمند درمان‌های مختلف باشند ممکن است سیستم دیگر نتواند جوابگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات می‌تواند سبب شود ما در آینده در مشهد اچ‌آی‌وی نداشته باشیم یا سرعت رشد بیماری کاهش پیدا کند. امسال به جای افزایش تعداد مراکز، معرفی مراکز تست را افزایش دادیم. زنان و کودکان در برابر اچ‌آی‌وی آسیب‌پذیرتر هستند. خانم‌ها به دلایل متعدد راحت‌تر مبتلا می‌شوند، در نتیجه ممکن است کودکانی نیز از طریق اچ‌آی‌وی به دنیا بیایند.

حسین‌پور اضافه کرد: وقتی فرد از کودکی مبتلا شود، احتمال اینکه به سمت ایدز برود و گسترش پیدا کند، بیشتر است. ممکن است کودکانی در جامعه باشند که ما شناسایی نکردیم. از ابتدای سال ۵، ۶ هزار تست در کمپ‌ها انجام دادیم، اما در موارد جنسی مشکل پیدا می‌کنیم؛ زیرا پراکندگی مشخص نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->