ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند
سرخط خبرها

میزان فوتی‌های ناشی از بیماری ایدز در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر: ۱۹۸۶۶۶
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
میزان فوتی‌های ناشی از بیماری ایدز در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مقایسه با میانگین کشوری موارد فوتی ناشی از ایدز در خراسان رضوی، کمتر و موارد تحت درمان بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا نهبندانی امروز، ۱۵ آذرماه، در نشست خبری اچ‌آی‌وی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه اچ‌آی‌وی و مراقبت آن یکی از برنامه‌های اصلی گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر است که در طول سال اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقای خدمات تشخیصی اچ‌آی‌وی با مشارکت اجتماعی و پایان ایدز با پوشش همگانی، خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان شعار امسال روز جهانی اچ‌آی‌وی بوده است. انگ بیماری اچ‌آی‌وی با هر بیماری عفونی دیگری متفاوت است. با وجود اینکه سال‌ها در این زمینه کار شده که نشان دهد اچ‌آی‌وی مانند بیماری‌های عفونی دیگر است، اما هنوز در اینکه فرد آزمایش دهد انگ داریم.

نهبندانی با بیان اینکه در دانشگاه مشهد از نظر بیماریابی تا پایان ۶ ماهه اول سال، ۷۸۶ نفر شناسایی شدند، عنوان کرد: از این تعداد ۳۰۷ نفر معادل ۳۹ درصد فوتی داشتیم و ۴۷۹ نفر معادل ۶۱ درصد در حال درمان هستند. در سطح کشور نیز ۴۵ هزار و ۸۷۷ نفر شناسایی شدند که ۴۸ درصد فوت کردند و ۵۲ درصد تحت درمان هستند. در مقایسه با میانگین کشوری موارد فوتی ما کمتر و موارد تحت درمان بیشتر است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از نظر بیماریابی و شناسایی مبتلایان ۲۷۰۰ نفر تخمین زده شده، اما تاکنون ۷۸۶ نفر یعنی ۱۷ درصد را شناسایی کردیم که ۹۲ درصد تحت درمان بوده و ۹۲ درصد تحت درمان مؤثر هستند. برای کشور ۵۱ درصد موارد تخمین زده شده را شناسایی کردند که از این تعداد ۹۴ درصد تحت درمان و ۹۱ درصد درمان مؤثر بوده است. تقریبا مطابق وضعیت کشوری هستیم تنها از نظر شناسایی کمتر است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۳۱ مورد مثبت جدید و از مهرماه تا ۱۵ آذرماه ۷ مورد جدید شناسایی کردیم. سیر شناسایی ما سریع‌تر شده که شاید سیر ابتلا هم در حال افزایش باشد. سالانه ۵۰ تا ۶۰ مورد جدید شناسایی می‌کنیم که بین ۲۰ تا ۴۵ سال هستند و همچنین سالانه ۱۰ تا ۱۳ مورد فوتی داریم. از سال ۹۵ به بعد تعداد مبتلایان زن در حال افزایش است، اما همچنان بیشتر گروه جنسی مبتلایان مردان هستند.

نهبندانی گفت: راه‌های انتقال اچ‌آی‌وی از انتقال معتادان تزریقی در حال تغییر بوده و راه‌های جنسی در حال افزایش است. امسال در موارد جدید شناسایی شده ۶ درصد اعتیاد تزریقی، ۵۴ درصد از طریق ارتباط جنسی و ۴۰ درصد نامشخص بوده است. راه انتقال جنسی باعث شیوع بیشتر موارد خواهد شد. بهترین راه پیشگیری درمان سریع بیماری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->