ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی درمان ارس، پلنگ باغ وحش مشهد با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود!
سرخط خبرها

افزایش مراجعه بیماران با علائم آنفلوآنزا به مراکز سرپایی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۸۷۰۰
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
افزایش مراجعه بیماران با علائم آنفلوآنزا به مراکز سرپایی مشهد
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر آمار موارد مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز سرپایی مشهد ۱۳ درصد و موارد بستری ۹ درصد بوده، اما رو به افزایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا نهبندانی امروز، ۱۵ آذرماه، در نشست خبری با موضوع اچ‌آی‌وی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه مشهد پیک اول آنفلوآنزا را در مهرماه طی کرد که بیشترین تعداد مبتلایان در مهرماه و مراجعه به مراکز درمانی زیاد بود.

وی افزود: آمار در آبان‌ماه تا هفته اول آذرماه کاهشی بود، اما از پایان هفته اول و در این هفته آمار در مراکز سرپایی، بستری و دیده‌وری افزایش داشته است. با توجه به شروع فصل سرما، فعالیت مراکز آموزشی و آلودگی هوا افرادی که واکسن کووید تزریق کردند و از زمان تزریق آن‌ها گذشته، موازین بهداشتی را رعایت کنند، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی حداقل یک متر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نهبندانی ادامه داد: اگر فردی علامت دارد باید ۳ تا ۵ روز در منزل استراحت کرده و از شرکت در کلاس درس یا محیط کار خودداری کند. اگر کسی در مدرسه علائم بیماری داشت باید به او ماسک داده و به منزل برگردد. باید در مدارس و محیط کار امکان شست‌وشوی مرتب دست‌ها فراهم و فاصله اجتماعی رعایت شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد پرخطر شامل مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا ضعف سیستم ایمنی دارند تا حد امکان از بیرون رفتن از منزل خودداری کنند، زمان حضور خارج از منزل خود را به حداقل برسانند، برای خروج از منزل از ماسک استفاده کنند، به محض برگشت به منزل دست‌ها را شست‌وشو دهند و تا حد امکان از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پیک آنفلوآنزا شروع شده، اما با این اقدامات می‌توانیم تعداد مبتلایان و مخاطرات در ابتلا و حتی مرگ را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: در حال حاضر آمار موارد مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز سرپایی مشهد ۱۳ درصد و موارد بستری ۹ درصد بوده، اما رو به افزایش است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->