گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

آلودگی هوا بر بازار طلا و سکه هم اثر گذاشت! (۱۸ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۹۱۰۰
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
آلودگی هوا بر بازار طلا و سکه هم اثر گذاشت! (۱۸ آذر ۱۴۰۲)
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره افزایش و کاهش قیمت طلا در یک هفته گذشته، شرایط بازار را طبیعی و مطلوب عنوان کرد؛ هرچند به اعتقاد وی اونس جهانی آینده دیگری در پیش خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار طلا و سکه پس از افزایش و کاهش قیمت‌هایی که با صعود و سقوط اونس جهانی رخ داد، به آرامش نسبی رسیده است؛ هر چند این نوسان‌ها نیز تأثیری در تغییر دادوستد‌های بازار نداشت.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نوسان اونس جهانی طلا اظهار داشت: این نوسان در پایان سال میلادی طبیعی است؛ همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا نیز در این افزایش و کاهش قیمت اثرگذار بود؛ ضمن اینکه بخش دیگری از نوسان به بازار داخلی کشور‌ها و نرخ ارز باز می‌گردد و از طرف دیگر، عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز در این شرایط مؤثر بود؛ زمانی که تقاضا نباشد وضعیت یک صنعت، خاص خواهد شد.

وی افزود: در دو هفته گذشته اونس جهانی حدود ۶۵ دلار افزایش قیمت داشت؛ اما از ابتدای هفته گذشته با شروع روند کاهشی، قیمت طلای جهانی ۵۸ دلار کاهش یافت که باعث شد قیمت طلا و سکه نیز افت کند.

بذرافشان نوسانات قیمت طلا را طبیعی عنوان کرد و گفت: در پایان سال‌های میلادی با توجه به تجربه سنوات گذشته احتمال نوسان کاهشی و افزایشی وجود دارد. البته تحلیل‌گران بر این باورند حرکت قیمت طلا افزایشی خواهد بود، بنابراین باید دید در روز‌های پایانی سال بازار چه شرایطی خواهد داشت؛ اما نگاه بیشتر معطوف به افزایش قیمت اونس جهانی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه رکود در بازار طلا گفت: شرایط رکودی بازار به دلیل آلودگی هوا ادامه داشت؛ نبود تقاضا وضعیت صنعت طلا را دچار مشکل حادی می‌کند و امیدواریم شرایطی پیش بیاید تا از این بحران عبور کنیم.

وی در پیش‌بینی از وضعیت بازار طلا در روز‌های آینده نیز اظهار داشت: در بازار داخلی طلا و سکه نوسان یک تا نهایتاً ۵ درصدی دارد که روند طبیعی است و شرایط حادی نیست؛ به نحوی که این نوسان نیز می‌تواند به حداقل برسد که لازمه آن ادامه ثبات در بازار است؛ بنابراین برای هفته پیش‌رو نیز همان نوسان ۱ تا ۳ درصدی گاهی هم ۵ درصدی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته بذرافشان، در هفته گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۶ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان شد، قیمت سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید، سکه طرح قدیم در بازار ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت، نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به ترتیب کاهش ۱۵۰، ۲۵۰ و ۲۰۰ هزار تومانی داشتند و در نهایت، حباب سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->