تصمیم گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دو نفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است | اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه + فیلم نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم + آمار نهایی آمارها درباره انتخابات ریاست جمهوری در دور اول چه می‌گویند؟ تخلف‌های انتخابات در مشهد چشمگیر نبود از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد: حرکت مدافعان حرم، ایران و منطقه را نجات داد + فیلم اعلام اسامی شهدای حمله اشرار به خودروی صندوق رأی در سیستان‌وبلوچستان (۹ تیر ۱۴۰۳) شرایط دومرحله‌ای‌شدن انتخابات چیست؟ انتخابات «به احتمال بسیار زیاد» به دور دوم کشیده می‌شود | گمانه‌زنی درباره دو نامزد مرحله دوم نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ اعلام شد + تعداد آرای هر کاندیدا + فیلم نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + تعداد رای‌های هر کاندیدا
سرخط خبرها

انتقاد آمریکایی‌ها از سیاست‌های بایدن در جنگ غزه

  • کد خبر: ۲۰۱۰۹۸
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
انتقاد آمریکایی‌ها از سیاست‌های بایدن در جنگ غزه
براساس یک نظرسنجی، واکنش جو بایدن به جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در غزه به طور گسترده‌ای منفور است و آمریکایی‌ها عمیقا از عملکرد او ناراضی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، نظرسنجی نیویورک‌تایمز – سی‌ینا نشان می‌دهد که تنها ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان با سیاست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد رژیم صهیونیستی موافق هستند، در حالی که ۵۷ درصد مخالفت کردند.

دولت بایدن از زمان آغاز درگیری‌ها از رژیم صهیونیستی قاطعانه حمایت کرده که با مخالفت‌های بین‌المللی مواجه شده است.

اما شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که با بایدن موافق نیستند هم اختلاف‌نظر دارند و حدود یک‌سوم می‌گویند که ایالات متحده «بیش از حد» از تل‌آویو حمایت می‌کند، کمتر از یک‌سوم (۲۸ درصد) در مورد فلسطینی‌ها همین را گفتند و بقیه پاسخ‌دهندگان (۳۹ درصد) گفتند که حمایت‌ها «درست» است.

فشار‌ها بر دولت بایدن و رژیم صهیونیستی برای اجرای آتش‌بس به منظور کمک به غیرنظامیان در غزه افزایش یافته است. این در حالی است که آمریکا اخیرا یک قطعنامه در شورای امنیت را که خواستار آتش‌بس در غزه بود، وتو کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که سازمان ملل به دنبال تدوین قطعنامه‌ای است که آمریکا آن را وتو نکند. حدود ۲۰ هزار فلسطینی از هفتم اکتبر طی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و وضعیت بغرنج انسانی در غزه رقم خورده است.

در میان پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، اکثریت گفتند که ارتش رژیم صهیونیستی باید برای کمک به غیرنظامیان فلسطینی آتش‌بس را دنبال کند. حدود ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از آتش‌بس حمایت کردند، در حالی که ۳۹ درصد مایل به ادامه حملات نظامی هستند.

نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان (۴۸ درصد) گفتند که رژیم صهیونیستی «به اندازه کافی» برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان کار انجام نمی‌دهد. از این ۴۸ درصد، کمتر از نیمی از آن‌ها معتقدند کشتار غیرنظامیان فلسطینی عمدی است.

نظرات همچنین براساس سن تقسیم شده است؛ به‌طوری که پاسخ‌دهندگان جوان‌تر بیش از مسن‌تر‌ها نسبت به سیاست دولت بایدن معترض هستند و با فلسطینی‌ها همدردی می‌کنند. تقریبا سه‌چهارم افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله با سیاست بایدن در مورد رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

نظرسنجی نیویورک‌تایمز – سی‌ینا از حدود ۱۰۰۰ آمریکایی بین دهم تا چهاردهم دسامبر با حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->