نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

علت واقعی مرگ سیامند رحمان چه بود؟

  • کد خبر: ۲۰۱۲۵
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
  • ۴
علت واقعی مرگ سیامند رحمان چه بود؟
هادی رضایی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درباره فوت سیامند رحمان صحبت کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیامند رحمان قوی‌ترین مرد معلول جهان ۱۱ اسفند ۹۸ به علت ایست قلبی درگذشت تا ورزش ایران یکی از بهترین ورزشکارانش را در سن ۳۲ سالگی از دست بدهد.

هادی رضایی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درباره فوت سیامند رحمان گفتگویی انجام داد. رضایی هم چنین از افرادی که بعد از درگذشت این قهرمان شایعه پراکنی کردند و موجب ناراحتی خانواده او شدند، انتقاد کرد.

هادی رضایی با بیان اینکه سیامند علاوه بر قهرمان، پهلوان هم بود، اظهار کرد: ما یک قهرمان بزرگ را از دست دادیم و از دست دادن قهرمانی که پهلوان هم هست متفاوت و ناراحت کننده‌تر خواهد بود. آرامش و مناعت او بر روی تمام ورزشکاران پارا تاثیرگذاشته بود و همه به نیکی از او یاد می‌کردند. سیامند کوچکترین حاشیه‌ای نداشت و همیشه با اخلاق بود. با توجه به قدرت سیامند و اینکه رکوردش با نفر دوم فاصله زیادی داشت و اخلاقش هم بسیار خوب بود؛ محبوبیت زیادی در میان مردم داشت. همه این ویژگی‌ها باعث شده که تفاوت نگاهی نسبت به او و دیگر ورزشکاران باشد و کاملا هم طبیعی است. سیامند یک الگو برای ورزش جانبازان و معلولان بود و نگاه مردم به او هم، به حق بود.

هادی رضایی درخصوص این مسئله که به خاطر ویروس کرونا مراسم گرامیداشتی برای سیامند رحمان در تهران برگزار نشد و بزرگداشت این قهرمان آن گونه که شایسته بود انجام نشده است؛ تصریح کرد: مطمئنا در اولین فرصت مناسب مراسمی را برای او برگزار می‌کنیم. باید این را بگویم که در شهر سیامند مراسم بی بدیلی برگزار شد و این نشان دهنده علاقه زیاد مردم به او بود. حتی ۲ روز عزای عمومی هم به احترام او اعلام شد. سیامند در مسابقات مقابل چشمان ۱۲ هزار نفر قهرمان می‌شد، اما برای تشییع جنازه او بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند. اخلاق و رفتار سیامند باعث شد که مردم به احترام پهلوان بودنش به مراسم بیایند. کُرد‌ها برای سیامند سنگ تمام گذاشتند، اما قطعا وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون در شرایط مناسب مراسم تجلیل سیامند رحمان را برگزار می‌کند تا شاید گوشه‌ای از زحمات و خوبی‌های سیامند را جبران کنیم.

او در ادامه صحبت هایش در خصوص برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک در راستای گرامیداشت یاد رحمان، اظهار کرد: ستاد تازه‌ای تشکیل شده و این موضوع در دست بررسی است. سیامند یک قهرمانی است که فراموش نمی‌شود. شاید قهرمان زیاد داشته باشیم، اما ورزشکاری که مثل سیامند، پهلوان هم باشد کم است و ما جمع بندی لازم را انجام می‌دهیم تا یادوخاطره او را به عنوانی یک ورزشکار پهلوان زنده نگه داریم. سیامند با خنده‌های همیشگی، رفتار بی حاشیه و کمک هایش به دیگران بسیار تاثیرگذار بود و مطمئنا بعد از جمع بندی، تصمیمات گرفته شده در این راستا را اعلام می‌کنیم.

رضایی در خصوص اینکه آیا تصمیم گیری در خصوص جانشین سیامند رحمان در تیم ملی پاراوزنه برداری صورت گرفته یا خیر، گفت: تصمیم گیری درباره این مسئله زود است، اما ورزش همیشه روند رو به جلو دارد. مطمئنان یاد پهلوانان برای همیشه زنده می‌ماند، اما مطمئن باشید شخصی جانشین او می‌شود که بتواند از لحاظ منش هم به مانند او باشد.

او درباره شایعاتی که در خصوص علت درگذشت سیامند رحمان منتشر شده است و گفته شده او هیچ مشکل قلبی نداشته، اظهار کرد: در ایران چند نفر براثر ایست قلبی فوت می‌کنند؟ باید توجه کنیم که ایست قلبی با سکته قلبی متفاوت است. مطمئن باشید درباره پرونده پزشکی سیامند صحبت می‌کنیم. اما این افراد که شایعاتی را منتشر می‌کنند به فکر خانواده داغدار او نیستند. تمام سوالاتی که پرسیده شد را باید در فرصت مناسب‌تر مطرح می‌کردند، نه اینکه از روز دوم درگذشت او بیایند و بگویند کمیته مقصر است، فلانی مقصر است و....

رضایی در ادامه افزود: ۲ ماه قبل مسئول پزشکی ما به ارومیه رفت و تست‌های لازم را از سیامند گرفت. وقتی مسئول پزشکی شهرستان می‌گوید این حادثه ناگهانی رخ داد است دیگر چرا بر شایعات تاکید می‌کنند؟ ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم و جوابگو سوالات در این باره هستیم و حتی پرونده را به IPC هم می‌فرستیم، اما من با وجود احترامی که به همه خبرنگاران و افراد قائل هستم انتظار نداشتم که این شایعه بلافاصله بعد از فوت سیامند پخش شود و خانواده او هم اذیت شوند. الان هم همه چیز برای ما مشخص است چرا که به گفته پزشکان سیامند به خاطر ایست قلبی فوت کرده است.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درخصوص شرایط ورزشکاران ایرانی برای پارالمپیک توکیو گفت: دوومیدانی کاران و ورزشکاران تیروکمان در کیش در حال تمرین هستند. توانمندی ورزشکاران ایران زیاد است و همیشه بحران به وجود می‌آید. امیدوارم این بیماری را پشت سربگذاریم و ورزشکاران ما به روند عادی تمریناتشان برگردند. به خاطر ویروس کرونا مجبور هستیم اردو‌ها را تعطیل کنیم چرا که سلامت ورزشکاران اهمیت زیادی دارد. تمریناتی هم که پشت سرگذاشتیم خوب بوده و امیدوارم شرایط به زودی تمام شود و بتوانیم ورزشکاران را به آمادگی که می‌خواهیم برسانیم. البته این شرایط برای بسیاری از کشورهاست و امیدوارم مردم و قهرمانان ما در سلامت باشند.
 
منبع: جی‌پلاس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیدفتاحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
3
من امروزهمش چشمم به تلویزیون بودکه افتخارآفرینی این پهلوانو ببینم نمیدونستم فوت کرده خیلی حالم گرفته شد واقعانمیدونم چی بگم خدارحمتش کنه چرابراش یه مجلسی گرامیداشتی چیزی نمیگیریدتوتلویزیون که میتونستیدلااقل برنامه ای درشان این پهلوان بسازید.نوربه قبرش بباره واقعا باورم نمیشه
ایرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
2
مراسم بزرگداشتی که در شان این ورزشکار کم نظیر باشه نگرفتید‌ حتما این دین به او و خانواده همیشه داغدارش ادا کنید‌ داغ او همیشه برای ملت تازه است. روحش شاد و بادش گرامی
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
0
2
منم نمی‌دونستم
خدارحمتش کنه به خانودش آجر وصبر
خیلی خیلی قهرمان خوب ومهربونی بود ماجز خوبی ازش ندیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
1
امروز فهمیدم ايشون فوت شدن باورم نمیشه
خدا بیامرزدش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->