کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: حس وطن‌پرستی و خدمت به هم‌نوع در همه پزشکان وجود دارد

  • کد خبر: ۲۰۱۶۲۳
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله علم‌الهدی: حس وطن‌پرستی و خدمت به هم‌نوع در همه پزشکان وجود دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: پزشک احساس و عاطفه دارد، همواره در قلّه مردم‌داری است و به عشق وطن، به برادر و خواهر خود خدمت می‌کند اما گاهی اوقات همین فرد در معرض اتهاماتی قرار می‌گیرد که شاید برخاسته از جریان نفوذ باشد اما در نهایت، پزشک را از ادامه خدمت به هم‌وطن دلسرد می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از جامعه درمان کشور با محوریت پزشکان اظهار کرد: متولی حفظ کرامت پزشکان، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است. این نیست که ارتقای موقعیت اجتماعی و اقتصادی پزشکان و تکریم کادر درمان یکی از کار‌های فرعی شما باشد؛ این مأموریت ذاتی و رسالت شماست پس باید بر این عرصه بیشتر تمرکز شود.

وی افزود: پزشک و مسائل درمانی، موضوع مورداحتیاج مردم است؛ به‌طوری که شما ثروتمندترین فرد از این جامعه را هم که تصور کنید، در صورتی که مبتلا به یک بیماری سطحی شود باز سروکارش به مراکز درمانی می‌افتد و بر همین اساس، چون جایگاه پزشکان، پرستاران و جامعه درمان در مقام نجات‌دهندگان مردم از ابتلائات و بیماری‌هاست، هیچ‌کس در این جامعه نیست که منکر مقام این عزیزان باشد.

پزشک در قلّه مردم‌داری است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم است که مسائل درآمدی پزشکان موردتوجه قرار بگیرد، اما مهم‌تر از آن، تقویت عزت عمومی جامعه پزشکان است. پزشک احساس و عاطفه دارد، همواره در قلّه مردم‌داری است و به عشق وطن، به برادر و خواهر خود خدمت می‌کند، اما گاهی اوقات همین فرد در معرض اتهاماتی قرار می‌گیرد که شاید برخاسته از جریان نفوذ باشد، اما در نهایت، پزشک تحصیل‌کرده بر بستر امکانات این کشور را از ادامه خدمت به هم‌وطن دلسرد می‌کند.

وی ادامه داد: پزشکی که سال‌ها درس خوانده، رنج تحصیل و اخذ تخصص را پشت سر گذاشته و اکنون در مقام طبابت قرار گرفته است، خودبه‌خود از همان لحظه که بر بستر بیمار ظاهر می‌شود با او و خانواده رنج‌کشیده‌اش هم‌ذات‌پنداری می‌کند. به همین دلیل است که می‌گوییم حس وطن‌پرستی و خدمت به هم‌نوع در همه پزشکان وجود دارد، اما آنچه مهم است، تقویت این روحیه و حمایت است که فراتر از اصلاح تعرفه یا افزایش درآمدها، مقام پزشکان را در جامعه تثبیت و تحکیم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حمایت از درمان با محوریت نقش‌آفرینی بیمه‌ها یکی از موضوعات موردنیاز امروز کشور است، تصریح کرد: قصه نقش‌آفرینی بیمه‌ها در فرآیند درمان، دغدغه امروز مردم است. البته اخیراً با مطرح‌شدن طرح تکافل این امیدواری وجود دارد مشکلات بیمه یکسره حل‌وفصل شود و افراد نه در مقام بیمه‌گزار بلکه در مقام شریک از همه امکانات درمانی و پزشکی برخوردار باشند.

ایران، قطب تربیت پزشکان نخبه در جهان

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ابتدای این دیدار با بیان اینکه طبق اعلام اندیشکد‎ه‌های پژوهشی معتبر، تا سال ۲۰۳۰، کمبود متخصصان و پزشکان فوق تخصص در جهان از ۱۸ میلیون نفر فراتر می‌رود، گفت: حقیقت فضای امروز جامعه پزشکی در ایران آن است که مراکز درمانی ما از پذیرش پزشکان غیرایرانی به خودکفایی کامل در نیروی انسانی متخصص رسیده و به‌طور کامل، هیچ بیماری حتی از اقشار متمول و برخوردار وجود ندارد که سفر به اروپا و آمریکا برای درمان را امیدوارکننده‌تر از ادامه فرآیند درمان در داخل کشور بداند. در حال حاضر، نه‌تنها دیگر پزشکان متخصص و فوق تخصص از سایر کشور‌ها در ایران طبابت نمی‌کنند بلکه دانشجویان غیرایرانی در مراکز آموزشی به تحصیل می‌پردازند تا اعتبار مدرک تخصص و فوق تخصص خود را با تحصیل در ایران ارتقا دهند.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۶۲ حدود ۱۳ هزار پزشک در کشور فعال بودند که ۵ هزار نفر از آنان متخصص بودند درحالی که این آمار اکنون به ۱۶۵ هزار نفر رسیده و ۵۰ هزار نفر از آنان متخصص هستند. در آن زمان فقط ۳ بانوی پزشک فوق تخصص و ۷۰۰ بانوی پزشک متخصص در کشور مشغول طبابت بودند که اکنون این آمار به ۱۷۰۰ بانوی فوق تخصص و ۲۲ هزار بانوی پزشک متخصص رسیده است. تعداد دانشکده‌های پزشکی هم از ۷ مرکز به ۷۰ مرکز رسیده و این روند افتخارآمیز در ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی باید با حمایت از کادر درمان و حفظ کرامت پزشکان متعهد و مردم‌دار ایران عزیز ادامه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->