امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

اعلام آمادگی بیمه سلامت برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

  • کد خبر: ۲۰۲۲۷۲
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
اعلام آمادگی بیمه سلامت برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان
معاون بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت تمایل جدی برای ورود به عرصه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و ارایه خدمات حمایتی وتسکینی به آنان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای طرحی مانند مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان آرزوی دیرینه بنده به عنوان کارشناس سلامت است که بیش از ۲۰ سال در این حوزه سابقه فعالیت دارم.

وی درباره مزیت‌های طرح مرکز کنترل سرطان ایران گفت: مهمترین ویژگی مدل ارائه شده برای مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان، این است که توسط یک سازمان مردم نهاد برای بیماری سرطان و در بستری الکترونیک طراحی شده که خوشبختانه با موفقیت در مرحله آزمایشی اجرا شده است. اجرای این طرح باید بنا به نیاز‌های موجود، فراتر از یک محدوده جغرافیایی مشخص باشد و ضروری است به کل کشور تعمیم یابد.

معاون بیمه سلامت گفت: برای اجرای این پروژه باید سهم هر دستگاه و نظام پرداختی مشخص شود و سهم بیمه سلامت نیز به عنوان یکی از سازمان‌های بیمه گر مشخص باشد، چون معتقدیم اجرای این طرح برای نظام سلامت کشور مفید است.

در ادامه محمد جهانگیری مدیرعامل مرکز کنترل سرطان ایران خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت تمایل جدی برای ورود به عرصه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و ارایه خدمات حمایتی وتسکینی به آنان دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیشترین رایزنی‌های مکسا با سازمان بیمه سلامت درباره حمایت از پرونده الکترونیک بوده است، یادآور شد: این امر خواسته خیرین حوزه سلامت، وزارت بهداشت، بیمه‌ها و معاونت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و حاصل دو دهه فعالیت است.

مدیرعامل مرکز کنترل سرطان کشور ادامه داد گفت: در سال ۲۰۲۲ بازار مالی سرطان پستان در دنیا ۲۸ میلیارد دلار بوده است که طی ۱۰سال آینده و تا سال ۲۰۳۲ به بیش از ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.

جهانگیری با بیان اینکه سرعت ابتلا به سرطان بالا رفته است و باید هوشمندسازی در سیستم‌ها آغاز شود، اظهار داشت: تا سال ۲۰۲۷ بخش عمده تعاملات بین بیمار و کادر مراقبتی مجازی و مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد.

وی گفت: در اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، بسیاری از سازمان‌ها مانند معاونت بهداشت، معاونت درمان وزرات بهداشت، وزرات دفاع و بیمه‌ها نقش دارند و قصد مکسا تشکیل یک اکوسیستم مراقبتی در سطح ملی است.

گفتنی است، طرح مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم از بهمن ۱۴۰۱ آزمایشی در شهر قم به اجرا درآمده است. تاکنون ۱۵۰۰ شهروند قمی غربالگری سرطان پستان و کلورکتال شده اند که ۹۵ درصد از این تعداد هیچ مشکلی نداشته اند و تعداد کمی که نیاز به پیگیری داشته اند، در سیستمی سازمان یافته در حال پیگیری هستند.

الگوی اولیه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در ۲۶ گام اساسی علمی، عملی و عملیاتی طراحی و تدوین شده است.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->