رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

تل‌آویو برای آزادی اسرای صهیونیست دست به دامن چین و روسیه شد

  • کد خبر: ۲۰۲۳۸۴
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
تل‌آویو برای آزادی اسرای صهیونیست دست به دامن چین و روسیه شد
در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشته شدن برخی از اسرای اسرائیلی در این حملات، تل‌آویو دست به دامن روسای جمهور چین و روسیه شده تا بلکه بتواند با کمک این دوکشور اسرای خود نزد حماس را آزاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با خانواده‌های اسرای اسرائیلی در نوار غزه گفت: من از روسای جمهوری چین و روسیه خواسته ام برای آزادی اسرای ما تلاش کنند.

وی از سان ران سفیر چین در تل آویو خواسته بود که پیامی به شی جین پینگ رئیس جمهور کشورش برساند.

نتانیاهو در پیام به شی، از پکن خواسته بود که نسبت به اسرای اسرائیلی نزد حماس به ویژه فردی به اسم «نوآ ارگامانی» که مادری چینی دارد، بی تفاوت نباشد و اقداماتی را برای آزادی زود هنگام آن‌ها انجام دهد.

این درحالی است که مادر نوآ ارگامانی در مصاحبه با خبرگزاری پست، تصریح کرد که دخترش هیچ گونه تابعیت چینی ندارد و هرگز به این کشور سفر نکرده است، پس پکن به دلایل اینکه این فرد جز شهروندان چینی محسوب نمی‌شود.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه ۵ دی) در واکنش به اظهارات نتانیاهو، تاکید کرد که پکن آماده است با همه طرف‌ها برای تسهیل در آزادی هر چه سریع‌تر اسیر شده‌ها و تحقق آتش‌بس میان دو طرف در جهت بازگشت صلح پایدار یه منطقه خاورمیانه همکاری کند.

وی افزود: از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه، چین بار‌ها خواستار آزادی هر چه سریع‌تر همه اسرا شده و تلاش‌های زیادی در راستای همین امر انجام داده است.

مائو گفت: پکن به همکاری با جامعه جهانی برای ایفای نقش سازنده به منظور تحقق آتش بس و آزادی اسرا بین دو طرف ادامه خواهد داد.

نتانیاهو که بعد از قضیه جنگ روسیه و اکراین، روابط خود را با مسکو محدود کرده بود، مجبور شد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم درخصوص آزادی اسرای در دست حماس، صحبت کند.

پوتین اعلام کرده بود که تلاش‌های خود در این زمینه را انجام می‌دهد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در چند روز گذشته خواستار آزادی بی قید و شرط همه اسرا شده بود.

بر اساس همین گزارش ها، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از روابط خوب چین و روسیه با کشور‌های اسلامی در جهت آزادی اسرای خود بهره گیرد تا از منجلابی که در آن گیر افتاده است، خارج شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->