حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت
سرخط خبرها

پلیس از محفوظ بودن اطلاعات بانکی افراد هک شده در اسنپ فود خبر داد

  • کد خبر: ۲۰۴۴۳۷
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
پلیس از محفوظ بودن اطلاعات بانکی افراد هک شده در اسنپ فود خبر داد
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: افرادی که اطلاعاتشان از طریق هک اسنپ فود برملا شد، نگران نباشند اطلاعات حساب‌های بانکی این افراد محفوظ است.

به گزارش شهرآرانیوز سرهنگ رامین پاشایی گفت: حجم وسیعی از اطلاعات شهروندان در انواع سرویس دهنده‌ها وجود دارد که اسنپ فود هم یکی از این پلتفرم‌ها است.

این مقام انتظامی گفت: چند روز پیش در اسنپ فود، نشر اطلاعات اتفاق افتاد و اطلاعات شخصی و خصوصی هموطنان در فضای مجازی منتشر شد و شرکت در این موضوع کوتاهی کرده که باید پاسخگو باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا افزود: با انتشار اطلاعات خصوصی افراد، گمانه زنی‌ها برای سوءاستفاده افراد سودجو با ترفند‌های برنده شدن در مسابقات رادیو و تلویزیون افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: اکثر تبلیغات برای ارائه مدارک جعلی در بستر تلگرام انجام می‌شود، به این علت که این پیام‌رسان غیربومی بوده و می‌توان شماره تلفن را پنهان کرد.

سرهنگ پاشایی افزود: کلاهبرداران با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، مخاطب را با وعده ارائه مدرک اصلی اقناع می‌کنند و پس از جلب اعتماد مخاطب، مبلغی را به عنوان بیعانه از وی دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: جاعلان مدارک هیچ وقت به طور مستقیم با سفارش دهنده ارتباط نمی‌گیرند و روند کاری با یک واسطه و با استفاده از سیم کارت و شماره حساب‌های اجاره‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: این افراد سودجو پس از دریافت پول، با سفارش دهنده قطع ارتباط می‌کنند و یا مدرک جعلی فاقد وجاهت قانونی به وی ارائه می‌کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: افراد پس از دریافت مدرک جعلی، این مدارک را در اداره و یا هر جای دیگر ارائه می‌کنند و پس از استعلام مدارک، متوجه جعلی بودن آن می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه استفاده از مدارک جعلی، جرم است، افزود: سفارش دهنده مدرک با توجه به اینکه چه مدرکی دریافت کرده است، به جرم وی رسیدگی می‌شود.

وی گفت: زمانی که جاعلان مدارک هویتی دستگیر می‌شوند، پلیس به انبار اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کرده و متوجه می‌شود که چه کسانی مدارک جعلی دریافت کردند.

سرهنگ پاشایی افزود: افرادی که در مواقع بحرانی با گذاشتن پست‌هایی در فضای مجازی باعث تشویش و جریحه‌دار کردن اذهان عمومی می‌شوند، مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->