رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رییس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس دیوان عالی کشور: فاجعه تروریستی کرمان پاسخ سختی خواهد داشت

  • کد خبر: ۲۰۴۷۵۱
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
رئیس دیوان عالی کشور: فاجعه تروریستی کرمان پاسخ سختی خواهد داشت
رییس دیوان عالی کشور با تاکید بر ضرورت پیگیری دستگاه‌های امنیتی در خصوص حادثه تروریستی کرمان گفت: این فاجعه پاسخی سخت خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز یکشنبه در آیین سومین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در حل مصلای این شهر افزود: از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انتظار می‌رود در مراسم این‌چنینی در کل کشور، رعایت ترتیبات امنیتی را داشته باشند و مطالعات امنیتی خود را گسترش دهند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم، هرچند تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی تلاش خود را به کار گرفته بودند.

وی ادامه داد: نسبت به پیگیری این حادثه حتما اقدام شود و سرنخ‌هایی هم توسط دستگاه‌های امنیتی به دست آمده است.

حجت الاسلام منتظری گفت: پرونده‌های این واقعه هرچه سریع‌تر تهیه و به دستگاه قضایی ارسال شود و در دستگاه قضایی هم عادلانه رسیدگی خواهد شد.

رییس دیوان عالی کشور همچنین با اشاره به حوادث تروریستی حرم شاهچراغ شیراز اظهار داشت: حوادث شیراز ۲ پرونده داشت که پرونده اول تمام شد و در پرونده دوم رای دادگاه در دیوان تایید شده که به زودی حکم اجرا می‌شود و پرونده کرمان هم به زودی انجام شود.

حادثه ناگوار کرمان

منتظری همچنین گفت: هیچ‌یک از حوادث پس از انقلاب در تعداد و نوع شهدا مانند حادثه تروریستی کرمان نبود، این حادثه برای مردم کرمان، ملت ایران و آزادمردان و آزاد زنان جهان تلخ و ناگوار بود.

رییس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به تقابل بین حق و باطل در طول تاریخ و اقدامات استکبار علیه انقلاب اسلامی، به جنایات منافقان و دیگر دست پرورده‌های استکبار نیز علیه کشورمان اشاره و بیان کرد: دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی به انواع مختلف تلاش کرد نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد، اما مردم، مردانه در میدان ایستادند و از نظام حمایت کردند و به میدان آمدند.

رییس دیوان عالی کشور گفت: دشمن برخی عناصر را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اجیر کرد و در روز ولادت حضرت زهرا (س) و در مسیر حرکت زائران در سالگرد سردار سلیمانی، حلقه‌ای از زنجیره دشمن برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی تهیه و اجرا شد.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها همانگونه که در غزه سه ماه زن و بچه مردم را می‌کشند و آن همه جنایت مرتکب می‌شوند مشابه آن را در کرمان شاهد بودیم که در این حادثه بیش از ۹۰ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح داشتیم؛ در بین شهدا از طفل یک ساله وجود داشتند و بیشترین تعداد شهدا را بانوان به خود اختصاص دادند.

حجت الاسلام منتظری گفت: خانواده‌های این شهدا خواستار زیارت با مقام معظم رهبری هستند که این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم زمینه ملاقات و زیارت برای این خانواده‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه کرمان استان عجیبی است افزود: چند روز پیش از این حادثه تعدادی از مردم کرمان به زیارت مقام معظم رهبری مشرف شدند و معظم له نکات قابل توجهی را در مورد این استان اعلام کردند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: اگر بخواهیم در چند جمله به مهمترین این نکات اشاره کنیم اول هویت عمیق فرهنگی، نخبه پروری، نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه و پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلام و انقلابی است که از جملات مقام معظم رهبری در تمجید از مردم کرمان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند یک قاسم سلیمانی کافیست که نه تنها مردم کرمان بلکه ملت ایران به این شهید افتخار کنند وشهید سلیمانی مایه افتخار و مباهات مردم کرمان است؛ از این سرزمین یک سرباز ولایت بلند شد که دنیا را تکان داد و وحشت به جان استکبار انداخت.

رییس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: آنقدر حاج قاسم برای دشمن مهم بود و جایگاه موثر در جریان سیاسی منطقه داشت که جنایتکار کاخ سفید نقشه شهادت این شهید را کشید و خود، دستور ترور این شهید را داد.

وی ادامه داد: حیات، زندگی، شهادت، مکتب و زائران حاج قاسم سلیمانی هم برای دشمن خطرناک است لذا دشمن دنبال خاموشی این خط و مکتب بوده، اما کور خوانده است.

وی با تشریح نقش سردار دل‌ها در بازگرداندن داعش از مرز‌های ایران گفت: او یک شخص بود، اما راه، مکتب و پیام حاج قاسم مهم است؛ ما مدیون این شهید هستیم، زیرا اگر نبود ما امروز دچار عناصر این چنینی بودیم.

آیین گرامیداشت سوم شهدای واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام علی (ع) کرمان برگزار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->