سرخط خبرها

کدام سریال‌ها در نوروز ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟

  • کد خبر: ۲۰۵۰۸۶
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کدام سریال‌ها در نوروز ۱۴۰۳ پخش می‌شوند؟
از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد زیادی سریال در مرحله تولید قرار دارند که برخی از آن‌ها قرار است برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ آماده شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از ابتدای سال جاری اخباری مبنی بر زمان پخش احتمالی سریال‌های تلویزیون به گوش رسیده است. برخی مجموعه‌های تلویزیونی این روز‌ها برای پخش در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۲ مراحل پایانی را پشت سر می‌گذرانند و برخی دیگر نیز با طی مراحل پس تولید به قطعیت رسیده‌اند و پخش در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ مراحل نهایی تولید را دنبال می‌کنند. به طور کلی و در طی سال‌های مختلف، مناسبت‌های نوروز و ماه رمضان هرکدام به طور خاص فرصتی ویژه برای تولیدات تلویزیونی محسوب می‌شده است.

ابتدای ماه جاری بود که مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم از تولید ۱۸ سریال تلویزیونی خبر داد. او در همین خصوص گفته است که «در یک دهه گذشته سیما فیلم در کنار کار‌های الف ویژه، سریال‌های غیر الف ویژه نیز می‌ساخت که در پاسخ به نیاز تلویزیون برای خالی نماندن آنتن بود. اما حالا برای اولین بار این تصمیم گرفته شده است که تمام آثار در سیما فیلم تجمیع و برای تولید تصمیم گیری شود. به طوری که حالا دیگر گروه فیلم و سریال در شبکه‌ها نداریم. آنتن دیگر از نظر کمی و کیفی دیگر خالی نخواهد بود. از نظر آماری ۱۸ سریال درحال ضبط و تولید است.»

«سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، فصل پنجم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «آقای قاضی۲» به کارگردانی سجاد مهرگان و «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به عنوان گزینه‌های پخش در ایام باقی مانده از سال جاری و همچنین رمضان و نوزوز ۱۴۰۳ یاد شده است.

همچنین مجموعه تلویزیونی «ترور» نیز در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی از ۱۳ دی ماه روی آنتن شبکه یک سیما رفته است. این مجموعه تلویزیونی درباره ترور نافرجام سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در کرمان است که به سفارش مرکز سیمافیلم و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی تولید شده است.

فرهاد قائمیان، انوش معظمی، جعفر دهقان، رامین راستاد، مهدی سلوکی، افشین سنگ چاپ، حسین شفیعی، داریوش مهربان با حضور محمد حسین لطیفی با هنرمندی هدایت هاشمی و با معرفی شهرام ابراهیمی و نانت تومه از جمله بازیگران این سریال هستند.

سریال «ترور» به کارگردانی خیراله تقیانی پور، تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و نویسندگی آرش قادری، پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۲ از قاب شبکه ۱ سیما پخش می‌شود.

همچنین در ماه گذشته اخباری از ۵ سریال جدید در حال تولید تلویزیون منتشر شده است. در ادامه جزئیاتی از ۵ سریال در حال تولید رسانه ملی را مرور خواهیم کرد.



روایت دختر نخبه و دانشمند کرد ایرانی در «ناریا»

«ناریا» سریال جدید معاونت برون‌مرزی رسانه ملی است که به تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور، کارگردانی جواد افشار و نویسندگی حمید رسول‌پور، هم اکنون مراحل تصویربرداری را می‌گذراند و قرار است در ۵۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای روانه آنتن تلویزیون شود.

این سریال با نام پیشین «نیشتمان»، درصدد به تصویر کشیدن توان علمی و تعهد دانشمندان ایرانی و اقتدار علمی‌کشور و روایتگر قصه زندگی «هوژان»، دختر نخبه و دانشمند کرد ایرانی است که در اوج شکوفایی علمی‌اش به‌دنبال اختراع پدیده‌ای است که فناوری آن به‌صورت انحصاری تنها در اختیار چند کشور پیشرفته قرار دارد و گروهی تبهکار قصد سرقت این کشف علمی را دارند.

زهرا نادری فر (هوژان) سامان صفاری (سامان)، امیریل ارجمند، کاظم بلوچی، فریبا متخصص، افسانه چهره‌آزاد، حسن میرباقری، نسیم ادبی، ویدا جوان، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، هامون سیدی، کاوه سماک‌باشی، رامبد شکرآبی، آزیتا ترکاشوند، حسن اسدی، اتابک نادری، وحید شیخ‌زاده، افشین سنگ‌چاپ، احمد پورخوش، آزاده ریاضی، فرشید نوابی، نادیا شادمان، دنیا دهقان، سیروس سپهری، زهرا فراهانی، جلیل بشتام، سعید پاکزاد، مریم عطیه میرزایی، فریبا صادقیان، معصومه پاشایی، ملیکا عبدالهی، اصغر نیکخواه، میثم، ولی خانی، فاطمه حسینی، ابراهیم مرادی، و همچنین آیسل کاپلان (بازیگر ترکیه‌ای) در سریال «ناریا» نقش آفرینی می‌کنند.

این مجموعه علاوه بر تهران در شهر‌هایی نظیر کرمانشاه و خوی و همچنین کشور‌هایی مانند ترکیه، ارمنستان و یک کشور عربی که به زودی انتخاب خواهد شد، تصویربرداری می‌شود.

محمد مصری پور، تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی، مهرماه امسال در توضیح روند ساخت «ناریا» گفته بود که «هم اکنون تصویربرداری یک پنجم آن انجام شده است. حدود پنج ماه از تصویربرداری سریال می‌گذرد و به صورت تقریبی یک سال دیگر تصویربرداری ادامه خواهد یافت.»

ماجرای تشرف به محضر امام زمان (عج) در «رویای نیمه شب»

تصویربرداری سریال «رویای نیمه شب» به کارگردانی حسن آخوندپور، نویسندگی سیدحسین امیرجهانی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در شهرک سینمایی غزالی آغاز شده است.

این سریال که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است اقتباسی آزاد از رمان رویای «نیمه شب» نوشته مظفر سالاری است.

رمان رویای نیمه شب روایت دلدادگی دختری شیعه به پسری سنی‌مذهب است که در حاشیه ماجرای تشرف به محضر امام زمان (عج) و دستگیری ایشان از شیعیان می‌گذرد.

حسن آخوندپور پیش از این سریال «عشق کوفی» را به تهیه‌کنندگی سعید سعدی کارگردانی کرده بود.

حال و هوای دهه هفتاد در «روز‌های روشن»

تصویربرداری سریال «روز‌های روشن» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی حسین پاینده در تهران ادامه دارد.

«روز‌های روشن» که تولید خود را در سکوت خبری از ابتدای سال گذشته با حال و هوای دهه هفتاد در ۶۵ قسمت آغاز کرده بود، در حال تصویربرداری فاز نهایی خود است.

وحید امیرخانی پیش از این فیلم‌های سینمایی «شاه کش» و «در مدت معلوم» و همچنین سریال تلویزیونی «شرایط خاص» را کارگردانی کرده بود.

«روز‌های روشن» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در استودیو بادبان تهیه و تولید شده است.

«چرخ گردون»؛ نخستین سریال مرکز سیمرغ صداوسیما

تصویربرداری سریال چرخ گردون به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی سعید مرادی از تولیدات مرکز سیمرغ پس از چندماه به پایان فصل اول رسیده است.

حمید لولایی، علیرضا خمسه، کمند امیر سلیمانی، نیما شاهرخ شاهی، رامین ناصر نصیر، شهین تسلیمی، افشین سنگ چاپ، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، کریم قربانی و... در این مجموعه حضور دارند.

همچنین در این سریال بازیگرانی همچون مجید شهریاری، ساقی زینتی، حمیدرضا حافظ شجری، سولماز حصاری، فرهاد بشارتی، حسن اسدی، بیتا خردمند، محمدرضا عباس‌نژاد، شهین تسلیمی، مجید علم‌بیگی، یوسف ملک‌زادگان، فرشاد حسینی موحد، فرزاد حاتمیان، فرخنده فرمانی، محسن حسنی، علی آذری، میثم رمضانی، محمد مالکی به ایفای نقش می‌پردازند و بازیگران جوانی همچون ماهک حسینی، آیدا ابراهیمی، سهیل میرزآقایی در «چرخ گردون» جلوی دوربین رفته‌اند.

مجموعه طنز «چرخ گردون» که اولین سریال تولیدی و سرآغاز ساخت آثار نمایشی مرکز سیمرغ سازمان صداوسیما به شمار می‌رود؛ یک سریال ۹۰ قسمتی است که بعد از چند ماه تصویربرداری در پارک لاله تهران، مراحل پس از تولید را طی می‌کند.

فصل اول سریال «چرخ گردون» ۳۰ قسمت است و به گفته تهیه‌کننده پخش سریال به تصمیم شورای کنداکتور سازمان صداوسیما و نظر معاونت سیما برمی‌گردد. «چرخ گردون» داستان دو رقیب کاری کریم آشی و غلام عدسی را به تصویر می‌کشد.

نگاه آزاد به سبک زندگی شهدای مدافع حرم در «فراری»

سریال «فراری» با هدف معرفی شهدای مدافع حرم با محور شخصیتی به نام هادی، از دوران نوجوانی تا بزرگسالی او را به تصویر می‌کشد. این مجموعه پیش از این در پل خشتی شهرستان لنگرود و لاهیجان مراحل تصویربرداری خود را طی کرده و در جاده‌های شهریار و رباط کریم استان تهران نیز فیلمبرداری شده است.

امیر داسارگر کارگردان سریال «فراری» درباره این مجموعه تلویزیونی می‌گوید که «قهرمان این سریال یک نوجوان است که برای ایفای نقش او، بازیگری را انتخاب کردیم که نخستین تجربه‌اش هم هست، نام او در سریال هادی است و البته در ادامه مقاطع دیگری را غیر از دهه ۷۰ در سریال می‌بینیم و جوانی شخصیت اول سریال را هم داریم. بخشی از سریال هم درباره ورزش کشتی است.»

این مجموعه در واقع نگاهی آزاد به زندگی شهید مصطفی صدرزاده دارد و کار اقتباس آزاد، نگاه زیستی و سبک زندگی شهدای مدافع حرم و قصه‌ای اجتماعی است.

کارگردان سریال «فراری» در خصوص جزئیات ساخت این اثر نیز گفت: این مجموعه یک کار قهرمانانه نوجوان‌محور است که برای ۵ فصل طراحی شده و داستان دو مقطع از زندگی فردی به نام «هادی» است که برای دو فصل ابتدایی، ۳۵ قسمت در نظر گرفته شده است.

در این سریال هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقایی‌پور، افشین آقایی و حسین اوجاقلو به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->