نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

سال پرفراز و نشیب مهشید اشتری

  • کد خبر: ۲۰۷۶۴
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
سال پرفراز و نشیب مهشید اشتری
از درخشش در آسیا تا سقوط در رده‌بندی جهانی
مژده رنگیان - بدون شک مهشید اشتری یکی از ستاره‌های تنیس روی میز ایران است، اما نفر اول پینگ‌پنگ بانوان ایران سال سختی را پشت سر گذاشت. این ورزشکار بیست‌ساله در یک سال گذشته فراز و فرود‌های زیادی داشته است.

درخشش مقابل چشم جهان
اشتری سال خود را خوب شروع کرد، جایی که توانست درخشش خوبی در کاپ آسیا داشته باشد. در این رقابت‌ها ۱۶ نفر برتر آسیا در یوکاهاما حضور داشتند و مهشید اشتری به واسطه جایگاهی که داشت توانست تک‌سهمیه نفر اول آسیای میانه را از آن خود کند و راهی ژاپن شود. او در گروه خود با وجود ۲ پیروزی و یک شکست موفق به صعود نشد و با رتبه ۱۱ و پاداش هزاروچهارصددلاری به کار خود پایان داد. پینگ‌پنگ‌باز مشهدی در این مسابقات برابر ورزشکار هندی با رنک ۵۶ جهان و نفر اول کشورش به میدان رفت، اما توانست با رنک ۱۶۳ خود ۳ بر ۲ پیروز شود، نتیجه‌ای که واکنش فدراسیون جهانی را به دنبال داشت و به تحسین مهشید پرداخت.

به تیم ملی دعوت نشد
اولین اتفاق شوک‌آور امسال برای او در خردادماه رقم خورد. رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز بانوان برگزار شد و نفرات راه‌یافته به تیم ملی معرفی شدند، اما در فهرست ملی‌پوشان، اثری از نام دختر جوان نابغه مشهدی نبود. او نتوانست امتیاز کافی به دست آورد، اتفاقی که در تمام این سال‌ها بی‌سابقه بود.

رؤیای المپیک رنگ باخت
یکی از تلخ‌ترین خاطرات اشتری در این سال بدون شک مسابقات انتخابی اعزام به رویداد کسب سهمیه المپیک بود که شیما صفایی، دختر شانزده‌ساله همدانی، جای او را گرفت و اشتری در بیست‌سالگی اولین شانس خود برای حضور در میدان بزرگ را از دست داد.

پیدا شدن یک رقیب جدی
امسال سایه سنگین یک رقیب جدی بر سر اشتری کاملا احساس می‌شد. در سال‌های گذشته اشتری جوان توانسته بود بدون حریفی جدی در مسیر پیشرفت پیش برود، اما شیما صفایی در سال ۹۸ به یک گزینه جدی تبدیل شد. در تور تنیس روی میز بانوان رده بزرگ‌سالان امسال، اشتری به‌واسطه رنکینگ بالای خود توانست با وجود ناکامی در مراحل مختلف تور، قهرمان شود، اما در این ۴ مرحله، رقیب جدید او دردسر‌های زیادی برایش درست کرده بود. در مرحله اول، ورزشکار جوان مشهدی با ناکامی بزرگی روبه‌رو شد و در یک‌چهارم نهایی، ۴ بر ۳ مغلوب شیما صفایی شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. در مقابل، صفایی در فینال به قهرمانی رسید. در مرحله دوم و در زمان میزبانی مشهد، اشتری باانگیزه‌تر از قبل ظاهر شد و با ۳ برد مقتدرانه راهی فینال شد، اما دوباره صفایی حریف ورزشکار مشهدی در فینال شد و او را شکست داد و اشتری قهرمان نشد!

سقوط در رنکینگ جهانی
زمانی که اولین رنکینگ جهانی تنیس روی میز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، ندا شهسواری در رده ۲۰۵ جهان و اول ایران قرار گرفت و اشتری ۶ پله پایین‌تر از او قرار داشت. اما در آخرین و جدیدترین رده‌بندی‌ای که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، هر ۲ ورزشکار از جایگاه قبلی خود پایین‌تر آمده‌اند. شهسواری با ۱۰ پله سقوط دویست‌وپانزدهم شد. مهشید نیز با ۷ پله نزول، از رده ۳۰۱ به سیصدوهشتم سقوط کرد. در واقع، شهسواری، پینگ‌پنگ‌باز کرمانشاهی باتجربه، همچنان در رنک جهانی از جوان مشهدی جلوتر است.

لغو مهم‌ترین مسابقات
۲ ماه پیش، فدراسیون تنیس روی میز تصمیم گرفت تیم ملی مردان و بانوان را با ترکیب پنج‌نفره و کامل به مسابقات تیمی قهرمانی جهان اعزام کند. در این ترکیب، مهشید در کنار شهسواری، صفایی، حاجی‌لو و رستمی در تیم ملی بانوان باید ۳ تا ۱۰ فروردین در کره جنوبی به میدان می‌رفتند و با فاصله یک هفته ۴ ورزشکار منتخب در انتخابی المپیک در تایلند حاضر می‌شدند، اما به علت شیوع ویروس در سراسر جهان، این رقابت‌ها لغو و به زمان دیگری موکول شد و زمان جایگزین آن اول تا هشتم تیر اعلام شده است. ابتدای اسفند نیز تیم ملی به رقابت‌های عمان نرسید، مسابقاتی که اشتری نیز قرار بود به آن اعزام شود. با این اتفاقات، کار برای ورزشکاران انفرادی سخت می‌شود، زیرا در صورت حضور نیافتن در مسابقات بین‌المللی، در رنکینگ جهانی با سقوط مواجه می‌شوند.

درخشش در باشگاهی
اشتری در بخش رقابت‌های باشگاهی عضو تیم شهربابک است. بانوان مشهدی تیمی در لیگ کشور ندارند و پینگ‌پنگ‌باز مشهدی برای دومین سال با پیراهن شهربابک کرمان به میدان می‌رود. آن‌ها سال قبل قهرمان کشور شدند، اما رقابت‌ها در حساس‌ترین زمان خود به علت ویروس و حفظ سلامتی ورزشکاران لغو شد. ۲۷ تا ۲۹ فروردین زمان ازسرگیری مسابقات اعلام شده است. باید دید مهشید امسال هم بعد از تعطیلات می‌تواند مدال قهرمانی را کسب کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->