کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

برگزاری مسابقات جایزه بزرگ اسکواش در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۹۳۶۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
برگزاری مسابقات جایزه بزرگ اسکواش در مشهد
رقابت‌های اسکواش جایزه‌بزرگ رنکینگ جهانی به میزبانی مشهد در حال برگزاری است.

شهرآرانیوز، بازیکن مشکی‌پوش ضربه هولناکی را با راکت به توپ می‌زند. توپ هنوز از شدت ضربه و برخورد با دیواره زمین به خودش نیامده که بازیکن دیگر حاضر در میدان که پیراهن آبی به تن دارد، با یک والی تماشایی هیجان بازی را بالا می‌برد. رقابت تنگاتنگ و سریع در زمین شماره ۲ اسکواش مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی برپاست و ملی‌پوشانی که بیرون میدان منتظر رسیدن زمان بازی‌شان هستند، از تماشای این صحنه‌ها به وجد آمده‌اند؛ هیجانی که موجب می‌شود هرکدام یکی از هم‌بازی‌های خود را تشویق و در اردوی داخلی جای هواداران را پر کنند. مسابقات اسکواش جایزه‌بزرگ رنکینگ جهانی از دیروز به میزبانی مشهد آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت؛ تورنمنتی که به زعم بسیاری مهم‌ترین رقابت‌های داخلی اسکواش در ایران است و از نظر کیفیت در بالاترین سطح خود قرار دارد.

مشهد، میزبان تورنمنت بزرگان

این تورنمنت با حضور ۳۲ اسکواش‌باز که ملی‌پوشان و اسکواش‌بازان برتر کشور هستند، برگزار می‌شود؛ جایی که صاحبان پیراهن تیم‌ملی باید برای حفظ آن بجنگند و امسال از آنجا که رئیس و دبیر فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی هم به مشهد آمده‌اند تا عملکرد آن‌ها را از نزدیک تماشا کنند، بازی‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ تورنمنتی که دادن میزبانی آن به مشهد که سال‌ها اسکواشش تعطیل بود، اتفاق مبارکی برای این رشته ورزشی در خراسان‌رضوی است و باید دید مسئولان هیئت اسکواش و اهالی این رشته چگونه از آن بهره خواهند برد.

۳ مشهدی در جایزه‌بزرگ جهانی

اسکواش مشهد در سال‌های گذشته وضعیت خوبی نداشته است، اما پس از روی‌کارآمدن هیئت جدید که هنوز به یک‌سال نمی‌رسد، اتفاقات خوبی برایش رقم خورده که بی‌تردید مهم‌ترینش گرفتن همین میزبانی است. محمود صادقی، رئیس این هیئت، به شهرآراورزشی گفت: در این مسابقات سه بازیکن از مشهد حضور دارند تا با بزرگان این رشته و ملی‌پوشان آن رقابت کنند.
بر اساس اظهارات او، معین نجیب، احسان بزرگوار و امیرعلی فروزان‌فر، سه بازیکن مشهدی حاضر در این رقابت‌ها هستند؛ بازیکنانی که دیروز به میدان رفتند و دو نفرشان با شکست برابر حریفان از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. احسان بزرگوار و امیرعلی فروزان‌فر نفرات بازنده اسکواش مشهد در این تورنمنت هستند و معین نجیب تنهاخراسانی است که به یک پیروزی شیرین رسیده و به آینده امیدوارتر شده است.

آغاز مسیر خوب اسکواش

رئیس هیئت‌اسکواش خراسان‌رضوی اظهار کرد: وقتی نزدیک به یک‌سال پیش مسئولیت هیئت استان را به عهده گرفتم، اسکواش خراسان‌رضوی رتبه بیست‌وچهارم رنکینگ کشوری را داشت، اما با فعالیت‌هایی که در این چند ماه انجام دادیم، حالا در رتبه پانزدهم هستیم. میزبانی رقابت‌های جایزه‌بزرگ می‌تواند موجب انگیزه بیشتر ورزشکاران خراسانی شود و اسکواشی که سال‌ها تعطیل بوده است، پا در مسیری خوب و امیدوارکننده بگذارد.
احسان بزرگوار، یکی از بازیکنان مشهدی حاضر در این تورنمنت، سخنان رئیس هیئت‌اسکواش خراسان‌رضوی را تأیید و اذعان کرد: این باعث خوش‌حالی است که پس از مدت‌ها مشهد میزبان یک دوره مسابقات کشوری، آن هم در این سطح است. میزبانی مسابقات کشوری و حضور ملی‌پوشان در مشهد به جوانان اسکواش خراسان انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود اسکواش در خراسان‌رضوی رشد کند.

اتفاقات خوب در پیش است

دبیرکل فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران که این روز‌ها برای نظارت بر روند برگزاری مسابقات جایزه‌بزرگ رنکینگ جهانی در مشهد حضور دارد، درباره این تورنمنت و دستاوردهایش برای اسکواش مشهد گفت: با تغییراتی که در این مدت در هیئت اسکواش استان خراسان‌رضوی صورت گرفته است، به آینده این رشته در مشهد امید‌های زیادی داریم.
محمد کتابفروش اظهار کرد: از روزی که هیئت اسکواش جدید در استان خراسان‌رضوی روی کار آمده، اقدامات خوبی انجام و برنامه‌های مناسبی طراحی شده است. قدیمی‌های اسکواش در خراسان‌رضوی دست به دست هم دادند و پای کار آمدند. معتقدم با رویکرد جدید اتفاقات خوبی برای اسکواش استان خراسان‌رضوی در پیش است.

جدال برای رسیدن به رنکینگ بهتر

رقابت‌های اسکواش جایزه‌بزرگ رنکینگ جهانی به این شکل برگزار می‌شود که اسکواش‌بازان به‌صورت حذفی با یکدیگر بازی می‌کنند و هر مسابقه و هر راند برای آن‌ها امتیاز دارد. البته محمد کتابفروش، دبیرکل فدراسیون، در این‌باره چنین توضیح داد: سقف امتیازی که هر بازیکن در این مسابقات برای رنکینگ جهانی خود می‌تواند کسب کند، پنجاه امتیاز است. تا پیش از این بهترین رتبه جهانی در میان اسکواش‌بازان ایرانی را در سال‌های قبل علیرضا شامل داشت که نفر نودوهشتم جهان بود، اما در این چند سال به‌دلیل برگزاری کمتر مسابقات، حالا بهترین رده ایران در جهان را سپهر اعتمادپور با رتبه جهانی ۴۲۰ در اختیار دارد.

در حاشیه این رقابت‌ها مجید روحانی، سرمربی تیم‌ملی اسکواش، هم گفت: مسابقات از سطح کیفی خوبی برخوردار است و هدف ما کسب آمادگی بچه‌ها برای مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده است. علاوه بر این مسابقات، یک دوره مسابقات آزاد هم اسفند امسال هم در جزیره کیش برگزار می‌کنیم که مسابقات انتخابی تیم‌ملی است. روحانی درباره وضعیت اسکواش‌بازان خراسانی تصریح کرد: اسکواش‌بازان خراسانی را زیاد نمی‌شناسم، اما معتقدم ورزش استان خراسان‌رضوی همیشه سرآمد است و در صورت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی، به‌زودی این استان هم می‌تواند صاحب ملی‌پوش باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->