دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

نرم‌افزار جعلی بستری برای تخلیه حساب‌های بانکی

  • کد خبر: ۲۱۰۴۰۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
نرم‌افزار جعلی بستری برای تخلیه حساب‌های بانکی
نرم‌افزار را در اینترنت قرار داد و لینک دانلودش را به چند شماره ناشناس ارسال کرد. شماره‌هایی که شهر به شهر رفت تا اینکه در مشهد توانست یکی از شهروندان مشهدی را به دام بیندازد.

به گزارش شهرآرانیوز توانسته بود به یک نرم‌افزار مشابه با همراه‌بانک دسترسی پیدا کند. نرم‌افزاری که ظاهرش درست شبیه یکی از نرم‌افزار‌های پراستفاده در گوشی‌های همراه بود. این نرم‌افزار برایش مانند مرغ تخم طلا بود و بدون دردسر از تخم‌های طلایش بهره می‌برد. با آماده‌شدن نرم‌افزار نوبت به فرستادن فایل آن به گوشی طعمه‌هایش بود.

نرم‌افزار را در اینترنت قرار داد و لینک دانلودش را به چند شماره ناشناس ارسال کرد. شماره‌هایی که شهر به شهر رفت تا اینکه در مشهد توانست یکی از شهروندان مشهدی را به دام بیندازد. دامی که منجر به برداشت ۸۵ میلیون تومان از حساب این شهروند شد، بدون اینکه خودش درست بداند چه اتفاقی افتاده است.

هنوز درست نمی‌دانست چه بلایی سر موجودی حسابش آمده، فقط فهمیده بود که موجودی‌اش به ۵ هزار تومان رسیده است. مبلغ اندکی که آن را هم خود بانک نگه‌داشته بود. شعبه بانک به این مال‌باخته پاسخ خاصی نداد. فقط او فهمید که کل حسابش در سه مرحله خالی شده است. مال‌باخته سرخورده از بانک به سراغ پلیس رفت تا از طریق قانون پولش را پس بگیرد.

مأموران پلیس فتا ابتدا اظهارات مال‌باخته را شنیدند و از میان حرف‌هایش متوجه شدند مال‌باخته روز قبل، نرم‌افزار همراه بانک خود را با زدن به روی یک لینک که برای او پیامک شده به‌روزرسانی کرده بود. برای مال‌باخته متنی به این عنوان آمده بود که «همراه بانک شما نیاز به به‌روزرسانی دارد. برای به‌روزرسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.» پلیس خیلی زود متوجه جعلی بودن نرم‌افزار شد. نرم‌افزاری که با وجود جعلی‌بودنش توانسته بود به پیام‌های رمز یک‌بار مصرف تلفن همراه مال‌باخته هم دسترسی پیدا کند.

کارشناسان پلیس فتا در گام بعدی با تحقیقات فنی و کارشناسی توانستند رد و نشان دیجیتالی ارسال‌کننده این نرم‌افزار را پیدا کنند. آدرسی که آن‌ها را به یک شهرستان در استان آذربایجان غربی رساند. پلیس با هماهنگی و نیابت قضایی ابتدا زمینه‌ساز مسدودشدن حساب بانکی او شد و سپس این شخص را دستگیر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->