لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
سرخط خبرها

دستگیری سارقی که ۴۰ فقره دزدی با رسید‌های جعلی کرده بود

  • کد خبر: ۲۰۹۲۷۲
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
دستگیری سارقی که ۴۰ فقره دزدی با رسید‌های جعلی کرده بود
سارقی که در مشهد با رسید‌های جعلی اقدام به ۴۰ فقره دزدی کرده بود، در دام قانون افتاد.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز  بیکار بود و درآمدی نداشت، اما برخلاف دیگران که در این شرایط تلاششان را چندین برابر می‌کنند تا از موانع عبور کنند و در وضعیت موجود نمانند، قرارگرفتن بی‌پولی و طمع در کنار هم باعث شد تا سیاه‌ترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد و به جرگه کلاهبرداران بپیوندد. او در ادامه چنان در شگردش غرق شد که در کمتر از سی‌ثانیه می‌توانست سر افراد کلاه بگذارد. غافل از اینکه خورشید هیچ‌وقت پشت ابر نمی‌ماند و پلیس او را شکار خواهد کرد، اتفاقی که خیلی زود رخ داد و این متهم پس از چهل‌فقره کلاهبرداری در مشهد دستگیر شد.

متهم پیش از انجام نخستین کلاهبرداری‌اش هیچ پولی نداشت که بتواند بساط شیادی‌هایش را پهن کند، اما دسترسی به یک نرم‌افزار خطرناک جعلی، همان چیزی بود که او به آن فکر می‌کرد. مرد جوان با دسترسی به یک نرم‌افزار رسیدساز جعلی و نصب آن روی گوشی تلفن همراهش، به مغازه‌های مختلف در مناطق شمال شهر مشهد می‌رفت و با چرب‌زبانی و طرح رفاقت با فروشنده‌ها اعتمادشان را به دست می‌آورد.

در ادامه مایحتاج خودش را از قبیل خوراک، پوشاک و... سفارش می‌داد و موقع پرداخت با این بهانه که کارت‌های بانکی‌اش را جاگذاشته است، اقدام به پرداخت مبلغ با گوشی تلفن همراهش می‌کرد که کمتر از سی‌ثانیه زمان می‌برد و بعد هم با نشان دادن رسید به فروشنده‌ها، محل را ترک می‌کرد.

تجربه سیاه و مسیر سیاه‌تر

وقتی متهم توانست با همین شگرد تکراری و نخ‌نما چند خرید در مشهد انجام دهد، به فکر طعمه‌های بزرگ‌تر افتاد. این کلاهبردار این‌بار با جست‌وجو در فضای مجازی و سایت‌های واسطه‌گر، در میان انبوه آگهی‌ها چشمش به آگهی فروش یک کنسول بازی‌ps۴ افتاد که مبلغ درخورتوجهی برای فروشش پیشنهاد شده بود.

او با فروشنده ارتباط گرفت و با هم قرار حضوری گذاشتند. متهم با حضور در محل، ابتدا تمام جوانب کنسول بازی را بررسی کرد تا مبادا ایرادی داشته باشد، حتی برای ظاهرسازی از فروشنده خواست تا فاکتور فروشش را هم نشان دهد. خریدار شیاد پس از جلب اعتماد فروشنده درخواست خریدش را اعلام کرد و بلافاصله مبلغ را هم برای این فرد واریز کرد، بعد هم با نشان‌دادن رسید واریز وجه بلافاصله از فروشنده جدا شد.

فروشنده که پیامک واریز برایش نیامده بود تا روز بعد از معامله هم صبر کرد و بعد به بانک سر زد و مطمئن شد که با یک کلاهبردار معامله کرده است، بنابراین به‌سراغ پلیس رفت و گزارش یک کلاهبرداری را ثبت کرد.

در جست‌و‌جوی یک شیاد

با ثبت اظهارات مال‌باخته در سامانه‌های پلیسی، کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد، با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده نیروی انتظامی مشهد، بررسی‌ها درباره این پرونده را آغاز کردند. مال‌باخته در تکمیل پرونده‌اش و اعلام تمام جزئیاتش و دادن مشخصات متهم، از پلیس خواست تا خسارت چندین میلیونی‌اش را جبران کنند و تا پیش از این اصلا از موضوع رسید‌های جعلی پرداخت اطلاعی نداشته است.

با اظهارات این شخص، کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد با تجمیع اطلاعات به‌دست‌آمده و بهره‌بردن از شیوه‌های نوین پلیسی توانستند متهم را در یکی از روستا‌های حاشیه شهر شناسایی کنند.

دستگیری متهم در روستا

مأموران پس از تکمیل یافته‌هایشان از متهم، موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشتند و با دریافت مجوز‌های لازم وارد عمل شدند و در اقدامی غافل‌گیرانه متهم را در خانه‌اش واقع در یک روستا دستگیر کردند. در عملیات دستگیری مأموران موفق شدند که یک تلفن همراه مسروقه نیز از این فرد کشف کنند.

با انتقال متهم به پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد، بازجویی‌های تخصصی از این مرد جوان آغاز شد. هم‌زمان در رویارویی حضوری تعدادی از مال‌باختگان که اموالشان به دست این فرد به یغما رفته بود، ۱۰ شاکی توانستند او را شناسایی کنند.

اعتراف به ۴۰ کلاهبرداری

در ادامه تحقیقات با توجه به ادله و مستندات به دست آمده و طی چندین مرحله بازجویی، متهم در مجموع به چهل‌فقره کلاهبرداری از شهروندان با نرم‌افزار رسیدساز جعلی از طریق خرید و فروش کالا و سایت‌های واسطه‌گر اعتراف کرد. یکی از شگرد‌های مرموزانه متهم که مال‌باختگان آن را مطرح کردند، کشاندن طعمه‌هایش به کوچه‌های خلوت بوده است تا در صورت بروز درگیری بتواند با تهدید قربانیانش از صحنه بگریزد.

تحقیقات درباره این پرونده و کشف دیگر جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->