راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها از تاثیر اعجاب آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

فروشندگان تا زمانی که پیامی از بانک دریافت نکرده‌اند، کالا را تحویل ندهند

  • کد خبر: ۲۱۵۷۴۹
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
فروشندگان تا زمانی که پیامی از بانک دریافت نکرده‌اند، کالا را تحویل ندهند
بازپرس شعبه ۷۵۴ ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: فرد خریدی انجام می‌دهد و وجه آن را پرداخت نمی‌کند، تا وقتی پیامی از طریق بانک برای فروشنده ارسال نشده، کالا را تحویل ندهد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید عبدالله‌نژاد بند قرائی امروز، ۱۶ اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جرائم حوزه فضای مجازی و سایبر به دو دسته مالی و غیرمالی تقسیم می‌شود. مهم‌ترین بخش در حوزه جرائم مالی، کلاهبرداری‌های مرتبط با رایانه بوده که به نام کلاهبرداری‌های اینترنتی، هک حساب و فیشینگ نام‌گذاری شده است.

برای برنده شدن و واریز نیاز به اعلام رمز نیست

وی افزود: این کلاهبرداری‌ها به دو روش کلی انجام می‌شود؛ یا با فرد مال‌باخته تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند رمزی برای دریافت جایزه پیامک می‌شود آن را به ما اعلام کنید، در نتیجه رمز پویای حساب در دسترس فرد هکر قرار می‌گیرد و برداشت‌های غیرمجاز انجام می‌شود. روش دوم این است که پیام‌هایی که در ذیل آن‌ها لینک‌هایی قرار دارد ارسال می‌شود. روش این پیام‌ها یکسان، اما متن پیام‌ها متفاوت است.

عبدالله‌نژاد ادامه داد: فرد با ورود به لینک، دو کار انجام می‌دهد، اول نرم‌افزاری را دانلود می‌کند که به پیام‌های فرد شاکی دسترسی پیدا کند و دوم اینکه در زمان پرداخت، اطلاعات حساب خود را وارد می‌کند که در نتیجه اطلاعات فرد در دسترس شخص متهم قرار می‌گیرد.

بازپرس شعبه ۷۵۴ ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: برای واریز به حساب و برنده شدن نیاز به اعلام رمز نیست، اگر رمز درخواست کردند در واقع قصد کلاهبرداری دارند. اگر اطلاعات حساب در دسترس این افراد قرار گرفت باید چند کار را به صورت فکری انجام دهد. اول اینکه اینترنت خود را قطع کند تا فرد هکر به رمز پویای وی دسترسی نداشته باشد. اقدام بعدی این است که نرم‌افزار مخرب نصب شده را پاک کند. فرد همچنین می‌تواند حساب خود را مسدود کند و به پلیس فتا برای مسدود کردن حساب‌ها مراجعه کند.

وی عنوان کرد: مورد بعدی کلاهبرداری‌هایی است که از طریق رسید جعلی انجام می‌شود. فرد خریدی انجام می‌دهد و وجه آن را پرداخت نمی‌کند، اما با نرم‌افزار‌هایی که دارد رسید جعلی ارائه می‌کند. راه پیشگیری این است که تا وقتی پیامی از طریق بانک برای فروشنده ارسال نشده، کالا را تحویل ندهد.

عبدالله‌نژاد گفت: مورد بعدی اسکیمر است. در مغازه‌ها کمتر، اما در بین دستفروش‌ها بیشتر این اتفاق رخ می‌دهد. فرد کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهد و شخص کلاهبردار با دستگاهی شبیه دستگاه کارت‌خوان اطلاعات حساب را کپی می‌کند.

جرائم غیرمالی علیه عفت عمومی در فضای مجازی

در ادامه محمدجواد عرفانی رحمت‌نیا، دادیار واحد ارجاع ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از جرائم مالی در فضای مجازی ارسال پیامک‌های پیشگیرانه انجام شد. تبلیغات محیطی و همچنین در فضای مجازی اتفاق افتاد. پوستر‌هایی در این خصوص طراحی و در سطح شهر استفاده شد.

وی اضافه کرد: یکی از جرائم غیرمالی در فضای مجازی علیه عفت عمومی است. در این زمینه بیش از ۱۰۰ نفر شناسایی شدند که با تذکر و آگاه‌سازی سعی کردیم این افراد را قانون‌پذیر کنیم. از بلاگر‌ها در مشهد دعوت و تذکرات لازم را اعطا کردیم که مراعات شده است. بعد از این نیز دائم رصد و پایش انجام می‌شود. هدف ما این است که جذب حداکثری داشته باشیم.

عرفانی خاطرنشان کرد: مورد بعدی جرائم مرتبط با سلامت آحاد مردم است. تبلیغات گمراه‌کننده و آسیب‌رسان در حوزه سلامت، رسیدگی و پیگیری شده تا مشکلاتی ایجاد نشود. همچنین عده‌ای در حادثه کرمان اقدام به تشویق اذهان عمومی کردند که دادسرا ورود داشته و دستور قاطعی صادر کرده است.

۳۵ درصد پر‌ونده‌ها منتهی به صلح و سازش شده است

دادیار واحد ارجاع ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: ۳۵ درصد پر‌ونده‌های ما منتهی به صلح و سازش شده است. در شورای حل اختلاف از فروردین تا بهمن‌ماه تعداد پرونده‌های ورودی ۲۵۸۵ مورد بوده که ۱۹۵۷ پرونده معادل ۷۶ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->