چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگرد‌ها در سرخس

  • کد خبر: ۲۱۰۸۷۸
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگرد‌ها در سرخس
پس از سفر معاون رئیس جمهور به سرخس اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگرد‌ها در این شهرستان تصویب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرماندار سرخس از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اضطراری برای مقابله با ریزگرد‌ها همزمان با سفر معاون رئیس جمهور به این شهرستان خبر داد.

حسن نوری‌زاده، اظهار کرد: بر اساس طرح جامع بیابان‌زدایی و مقابله با فرسایش بادی، مشاوره چهار طرح برای مقابله با ریزگرد‌ها در شهرستان ارائه داده که پخش مالچ سازگار با محیط‌زیست، قرق اراضی و مراتع، کاشت گیاهان کم آب و سازگار و نصب بادشکن‌ها و کپه کاری از آن جمله است.

وی بیان کرد: در همین خصوص مقرر شد طی یک هفته تمامی دستگاه‌های اجرایی طرح‌های خود را در این خصوص بر اساس طرح اضطراری یک ساله، میان مدت ۲.۵ ساله و بلند مدت ۵ ساله ارائه دهند تا بتوانیم اثر ریزگرد‌ها را در شهرستان کاهش دهیم.

فرماندار سرخس با بیان اینکه پس از ارائه طرح‌ها به ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار کشور وارد فاز اجرایی خواهیم شد، افزود: با اجرای این طرح‌ها رضایت‌مندی مردم و کاهش خسارت‌ها در حوزه سلامت، صنعت و دیگر حوزه‌ها را در شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته، اما پس از یک هفته پس از جمع‌بندی وارد فاز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچند این ۱۰۰ میلیارد تومان در برابر دو همتی که نیاز داریم بسیار ناچیز است، اما قرار شد از محل اعتبارات ستاد بحران کشور هم کمک شود تا سریع‌تر اقدامات مؤثری در حوزه دامداران، کشاورزان، عشایر و ... داشته باشیم.

نوری زاده در ادامه گفت: منطقه سرخس ۲۱۰ هزار هکتار بیابان دارد که مناطق خانگیران، آبمال- چاله زرد و صمدآباد سه کانون اصلی گرد و غبار در شهرستان سرخس شناسایی شده‌اند. در این مناطق خاک دچار فرسایش شده و زمانی که باد سرعت و شدت بیشتری پیدا می‌کند موجب بلند شدن گرد و غبار از این کانون‌ها و بالطبع آلودگی هوا می‌شود.

وی وسعت هر یک از این کانون‌های بحرانی را نزدیک قره قوم ۲۰ هزار هکتار ذکر کرد و افزود: در بخش مرکزی حدود ۱۳ تا ۱۴ روستا و خود شهر به شدت درگیر کانون نفت و گاز سرخس هستند.

فرماندار سرخس، مساحت کل ریزگرد‌های بخش داخلی شهرستان را ۱۳۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: دشت قره قوم ترکمنستان هم یکی از کانون‌های تهدید خارجی است.

وی در همین خصوص افزود: صحرای قره‌قوم ترکمنستان با مساحتی حدود ۳۵۰ هزار کیلومتر مربع که ۷۰ درصد کشور ترکمنستان را تشکیل می‌دهد به عنوان یک کانون خارجی گرد و غبار شهرستان سرخس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوری زاده اظهار کرد: متأسفانه در زمان وقوع ریزگرد‌ها و بحرانی شدن شهرستان بسیاری از روستا‌ها درگیر، محور‌ها مسدود، مراکز آموزشی تعطیل، حرکت قطار متوقف و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز به حال آماده‌باش در می‌آیند.

وی اظهار کرد: سرخس در طول سال‌های گذشته با تغییر اقلیم مواجه شده و باید فکری اساسی برای مقابله با ریزگرد‌های این منطقه کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->