سرخط خبرها

نظر مخاطبان مشهدی در مورد فیلم سینمایی «صبح اعدام» + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۰۹۶۵
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
نظر مخاطبان مشهدی در مورد فیلم سینمایی «صبح اعدام» + فیلم
در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد، صبح اعدام اثری از بهروز افخمی در سینما آفریقا اکران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز افخمی در جدیدترین ساخته سینمایی‌اش یعنی فیلم صبح اعدام به سراغ ساعات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی دو نفر از مبارزان زمان رژیم پهلوی رفته است.

فیلم صبح اعدام برشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند. داستان این فیلم در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبح این روز روایت می‌شود.

پیرنگ اصلی این داستان اعتراضی و سیاسی، اقتباسی از گزارش واقعی خبرنگار روزنامه کیهان از مراسم تیرباران این دو شخصیت است که بهروز افخمی پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش آن را به فیلمنامه «صبح اعدام» تبدیل کرده است.

بهروز افخمی که پس از ساخت «روباه» ۱۳۹۲ به‌روی صندلی کارگردانی نشسته، اما بر موج‌های حاشیه دیده شده با دستمایه قرار دادن دو ساعت آخر از زندگی طیب حاج‌رضایی و حاج محمد اسماعیل رضایی فیلم سینمایی «صبح اعدام» را راهی جشنواره فیلم فجر کرده است.

بهروز افخمی فیلم سیاه‌وسفید خود را با یک نریشن مرور مستندوار اتفاق تاریخ معاصر پس از جنگ جهانی دوم از بروز و ظهور پدیده الویس پریسلی و راک‌اندرول در آمریکا تا راهیابی جان اف کندی به کاخ سفید و قدرت‌گیری تیمور بختیار رئیس ساواک و بازی خوردن او از جان اف کندی و در نهایت معامله محمدرضا پهلوی با وی بر سر ماندن در قدرت آغاز می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->