تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد
سرخط خبرها

انتقاد صریح دیوید کامرون از ترامپ

  • کد خبر: ۲۱۱۴۸۴
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
انتقاد صریح دیوید کامرون از ترامپ
وزیر امور خارجه انگلیس اظهارات نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه آمریکا درباره ناتو را «غیرعقلانی» توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس گفت اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر مشروط کردن حمایت ایالات متحده از متحدان ناتو به بودجه دفاعی کشورها «رویکردی عقلانی» به شمار نمی‌رود. 

دیوید کامرون نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس است که به صورت علنی از اظهارات نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا انتقاد کرده است. 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اندکی بعدتر از اظهارات کامرون تأکید کرد سوناک اطمینان دارد که ایالات متحده صرفنظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود متحدی قابل اتکا خواهد بود.

ترامپ در روزهای گذشته بارها اعضای ناتو را تهدید کرده است. او در جدیدترین سخنانی که به شدت جنجالی شده روز شنبه گفته در صورتی که رئیس جمهور شود روسیه را تشویق خواهد کرد هر کاری که دلش می‌خواهد با اعضای ناتویی که هزینه‌هایشان در این ائتلاف را پرداخت نمی‌کنند، انجام دهد.

او گفت: «گفت: «ناتو نابود شده بود تا وقتی که من روی کار آمدم. به همه گفتم که باید (هزینه‌ها را) پرداخت کنند آنها گفتند اگر ما پرداخت نکنیم شما هنوز از ما حمایت خواهید کرد؟ من پاسخ دادم قطعا خیر. آنها پاسخم را باور نکردند».

ترامپ ادامه داد: «رئیس جمهور کشوری بزرگ از من پرسید اگر ما (هزینه‌ها را) پرداخت نکنیم و مورد حمله روسیه قرار بگیریم آیا آمریکا همچنان از کشور ما دفاع خواهد کرد؟ من به آن رئیس جمهور گفتم که من از شما حمایت نخواهم کرد در واقع آنها (روسیه) را تشویق می‌کنم که هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. شما باید هزینه‌ها را پرداخت کنید».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که قانونگذاران آمریکایی در دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین در مورد اعطای کمک‌های بیشتر به این کشور بحث می‌کنند. با این حال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها عنوان کرده است که متعهد شدن کشورش جهت دفاع از ۳۰ کشور دیگر عضو ناتو غیرمنصفانه است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->