ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد
سرخط خبرها

سی ان ان: نتانیاهو آماده دستیابی به هیچ توافقی نیست

  • کد خبر: ۲۱۳۱۸۵
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
سی ان ان: نتانیاهو آماده دستیابی به هیچ توافقی نیست
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به نقل از یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی برای دست‌یابی به هیچگونه توافقی آمادگی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سی ان ان در این گزارش خود به نقل از این دیپلمات آگاه آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، افزود: در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح، می‌توان برای همیشه امکان دست‌یابی به توافق مبادله اسرا را به فراموشی سپرد.

یک رسانه آمریکایی پیشتر در پی اعلام اینکه نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل از دستیابی به توافق آتش بس موقت با حماس طفره می رود، گزارش داد که اسرائیل در حال بررسی اعزام هیاتی به مصر برای ادامه مذاکرات درباره توافق با حماس است.

شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز به نقل یک منبع سیاسی اسرائیلی روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که اسرائیل در حال بررسی اعزام هیاتی به مصر برای ادامه مذاکرات بر سر آتش بس احتمالی یا معامله آزادی اسیران با حماس است.

ای بی سی نیوز به نقل از این منبع گفت که آخرین دور مذاکرات در قاهره یک خوش بینی محدود ایجاد کرده است.

همچنین بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: نشانه‌هایی از توافق اولیه درباره مبادله اسیران با حماس وجود دارد.

گانتس چهارشنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی، افزود: تلاش‌های مداومی برای دستیابی به یک توافق به منظور آزادسازی اسیران در جریان است و نشانه‌های اولیه و امیدبخشی در این باره وجود دارد.

وی اضافه کرد: تا آزادسازی اسیران خود از تلاش برای یافتن هرراه حلی خودداری نخواهیم کرد و هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد.

گانتس گفت: اگر به توافق جدیدی برای آزادسازی اسیران دست نیابیم، ارتش حتی در ماه رمضان به نبرد در غزه ادامه می‌دهد.

مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

روزنامه «هاآرتص» پیشتر گزارش داده بود که توافق حماس و اسرائیل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسیران و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در خان یونس را تکمیل کند و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف در بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول، مدت زمان توقف درگیری فاصله دارند.

همزمان نیز رژیم صهیونیستی به حماس فشار وارد می‌کند تا شمار زندانیان فلسطینی را کاهش دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان یکصد و ۳۴ اسیر اسرائیلی در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های این رژیم محصور هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->