خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی اعمال قانون ۲۰۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۹۷دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود آخرین وضعیت شیرخوارگاه‌های مشهد پس از انتقال کودکان به خانواده‌های متقاضی استعمال دخانیات پیشرفت بیماری «ام‌ اس» را تشدید می‌کند وزن ما در مورد سلامتی‌ بدنمان چه می‌گوید؟ نان سبوسدار بخورید عادت‌های روزمره‌ای که با انجام آن‌ها، سلامت خود را به خطر می‌اندازیم درصد موفقیت درمان ناباروری با روش IVF در ایران چقدر است؟ راهکار‌های طب ایرانی در پیشگیری و تسکین بیماری آسم عوارض پنهان پرخوری قبل از خواب که شما را بیمار می‌کند پاسخ به چند سوال رایج درباره مصرف شیر
سرخط خبرها

بزرگترین مار جهان با سری به اندازه سر انسان کشف شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۳۵۹۱
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
بزرگترین مار جهان با سری به اندازه سر انسان کشف شد + فیلم
بزرگترین مار جهان در حال که در اعماق جنگل‌های آمازون در کمین بود دیده شد. این ابر مار سه برابر وزن انسان وزن دارد و با ۱۳ متر طول، سرش به اندازه سر انسان است. قطر این مار به اندازه لاستیک ماشین است.

به گزارش شهرآرانیوز بزرگترین مار جهان در حال که در اعماق جنگل‌های آمازون در کمین بود دیده شد. این جانور ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و با ۱۳ متر طول، سری به اندازه سر انسان دارد. این ابر مار توسط یک فیلم‌بردار در اعماق آب ثبت شد.

این آناکوندای سبز شمالی توسط پروفسور فریک ونک مجری تلوزیون، در یکی از دورافتاده‌ترین نقاط برزیل پیدا شد. این مار بسیار بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین گونه شناخته شده قبلی، یعنی پیتون مشبک که به طور متوسط ۱۰ متر طول دارد است.

بر اساس گفته‌های پروفسور که در کنار این مار عظیم شنا کرده است، ظاهرا او به همراه ۱۴ دانشمند دیگر از ۹ کشور کشف کردند که بزرگ‌ترین گونه مار جهان آناکوندای سبز است. این مار‌های عظیم ظاهرا در دو گروه متفاوت هستند، آناکوندای سبز رنگی که در شمال آمریکای جنوبی یافت می‌شود، در ونزوئلا، سورینام و گویان فرانسه نیز دیده می‌شود، ظاهرا به یک گونه متفاوت دیگر تعلق دارد.

شاید در نگاه اول این دو یکسان بنظر برسند، اما تفاوت ژنتیکی بین این دو ۵.۵ درصد است و این درصد بسیار زیاد است. برای این که متوجه این تفاوت شوید باید بدانید که انسان‌ها و شامپانزه‌ها تنها ۲ درصد تفاوت ژنتیکی دارند؛ بنابراین این گونه جدید آناکوندای سبز شمالی «eunectes akayima» نام گرفته است.

البته گفته می‌شود که منظقه آمازون تحت فشار شدید آب و هوایی و جنگل‌زدایی است؛ تا کنون بیش از یک پنجم آمازون از بین رفته است و این مساحت چیزی حدود ۳۰ برابر مساحت هلند است، بقای این مار‌های غول‌پیکر نیز به طور جدایی ناپذیری وابسته به زیستگاه طبیعی آن‌ها است. این مار‌های شمالی که زیستگاه محدودتری نسبت به سایر گونه‌ها دارند، دامنه کمتری نسبت به جنوب دارند و این به این معنا است که از سایر گونه‌ها بسیار آسیب‌پذیرتر هستند.

دانمشندان برای اولین بار پیش از ۱۵ سال پیش متوجه شدند که بیش از یک گونه آناکوندای سبز وجود دارد. این پژوهش یک پژوهش کاملا بین‌المللی با حضور دانشمندانی از نقاط مختلف جهان انجام شد و پس از سال‌ها مطالعه، پنین نتیجه‌ای این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چند گونه دیگر وجود دارد که دانشمندان از آن‌ها بی‌خبر هستند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->