سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود روزانه۱۰ هزار و ۲۰۰ مسافر به خراسان رضوی/۲ هزار مسافر پروازی روزانه به مشهد وارد می‌شوند

  • کد خبر: ۲۱۳۶۴
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
ورود روزانه۱۰ هزار و ۲۰۰ مسافر به خراسان رضوی/۲ هزار مسافر پروازی روزانه به مشهد وارد می‌شوند
با تجمیع شمار مسافران غیربومی ورودی به مشهد و استان از طریق جاده، راه آهن و فرودگاه عدد ۱۰ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز به دست می‌آید
به گزارش شهرآرانیوز، مدیریت و کاهش سفر به منظور شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا مهمترین راه برای مقابله با شیوع این بیماری است، اما آمار دقیق از تعداد مسافران ورودی به مشهد و خراسان رضوی در ایام اوج شیوع کرونا در دست نیست.

در این روز‌ها شیوع کرونا در خراسان رضوی در حال رسیدن به نقطه اوج است و اگر نتوان ورود مسافران غیربومی بویژه از استان‌های درگیر با کرونا را به این استان مهار کرد زنجیره همه گیری آن تداوم خواهد یافت.

با وجود اعلام کاهش ورود مسافر به استان، اما نیاز به آمار دقیق در این خصوص بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

گفتگو با مسوولان حوزه حمل و نقل خراسان رضوی و دریافت آمار از هر یک از بخش‌های حمل و نقل عمومی، نمایی کلی از کاهش تقاضای سفر به مشهد و خراسان رضوی را به تصویر کشیده است.

مدیر کل راه آهن خراسان شمار قطار‌های مسافربری ورودی به مشهد را در روز شنبه ۲۴ اسفند، هفت رام عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲ رام از تهران، یک رام از اصفهان، یک رام از تبریز از مقاصد برون استانی و بقیه شامل ۲ رام از سرخس و یک رام از آزادور مربوط به مسیر‌های درون استانی می‌باشند.

مصطفی نصیری ورگ به کاهش قابل توجه ضریب اشغال مسافر در قطار‌های یاد شده اشاره کرد و افزود: پیش از این مطابق برنامه جاری قطار‌های مسافربری راه آهن جمهوری اسلامی ایران روزانه ۸۸ رام قطار رفت و برگشت در مسیر مشهد تردد می‌کردند که با توجه به شرایط بهداشتی پیش آمده سفر با قطار از سوی مردم با کاهش تقاضا مواجه شده است.

۸۰۰ مسافر ریلی

با توجه به اینکه ظرفیت قطار‌های برون استانی اغلب شامل ۱۰ واگن و در مجموع ۴۰۰ مسافر است، با توجه به کاهش ظرفیت مسافر در این قطار‌ها می‌توان برای هر قطار ورودی به مشهد حدود ۲۰۰ مسافر در نظر گرفت و با این محاسبه در مجموع روزانه دستکم ۸۰۰ مسافر از طریق راه آهن وارد استان می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز از کاهش ۳۳ درصدی سفر‌های جاده‌ای به این استان طی هفته گذشته خبر داد و گفت: از ۱۶ تا ۲۴ اسفند ماه ۲۳۶ هزار و ۶۵۱ خودرو از جاده ورودی به استان عازم مشهد و دیگر مناطق خراسان رضوی شده اند.

ابراهیم نصری افزود: در این مدت طی سال گذشته ۳۵۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو وارد استان شده بودند که آمار‌ها از کاهش ۳۳ درصدی ورود خودرو به خراسان رضوی حکایت دارد.

وی ادامه داد: در این مدت و بر اساس آمار ثبت شده در پنج دستگاه تردد شمار در جاده‌های منتهی به مشهد ۵۴۶ هزار و ۲۶۷ دستگاه خودرو وارد این کلانشهر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش دارد.

۹۴۰۰ مسافر جاده‌ای

براین اساس شمار خودرو‌های ورودی به استان طی هفت روز ۲۳۶ هزار دستگاه بوده است که این تعداد روزانه به حدود ۳۳ هزار خودرو می‌رسد، پیش از این بر اساس اعلام کارشناسان راهداری ۲۵ درصد از این خودرو‌ها دارای پلاک دیگر استان‌ها و حامل مسافر غیربومی بوده اند، یعنی روزانه طی این ایام چهار هزار و ۷۰۰ خودرو وارد استان شدند که اگر برای هر خودرو ۲ مسافر در نظر گرفته شود می‌توان بصورت تخمینی شمار مسافران ورودی از جاده در قالب ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی را ۹ هزار و ۴۰۰ نفر دانست.

۲ هزار مسافر پروازی

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی نیز گفت: پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی نژاد در اسفند ماه جاری با حدود ۷۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌است.
محمود امانی بنی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور هم اینک پرواز‌های خارجی این فرودگاه به صفر رسیده و از هفتم اسفند ماه امسال نیز پرواز‌ها رو به کاهش بوده‌است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه ۲۴ اسفند ماه با ۲۰ پرواز ورودی در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش ۷۱ درصدی پرواز و ۷۹ درصدی مسافر مواجه بودیم و پرواز خارجی هم نداشتیم.
بر اساس اعلام مسوولان فرودگاه مشهد در مجموع روزانه حدود ۲ هزار مسافر با پرواز به مشهد وارد می‌شوند.

۱۰ هزار و ۲۰۰ مسافر ورودی به استان

با تجمیع شمار مسافران غیربومی ورودی به مشهد و استان از طریق جاده، راه آهن و فرودگاه عدد ۱۰ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز به دست می‌آید

البته باید در نظر داشت روزانه بالغ بر ۲۸ هزار مسافر جاده‌ای با پلاک خراسان رضوی نیز وارد استان می‌شوند که در آمار یاد شده به عنوان مسافر غیربومی لحاظ نشده اند.

از سوی دیگر پیگیری خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد ورود مسافر جاده‌ای از چند جاده فرعی دیگر به استان نیز انجام می‌شود که آمار ورود مسافر در این راه‌ها در اختیار ایرنا قرار نگرفته است لذا عدد به دست آمده می‌تواند حداقلی از شمار مسافران ورودی به استان تلقی گردد.

همچنین لازم به ذکر است با فرارسیدن هفته پایانی سال سیل مسافر از سراسر کشور عازم مشهد می‌شود بنابراین مطابق رسم هر ساله از این پس مسافران ورودی به استان بویژه در بخش جاده‌ای افزایش خواهند داشت.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی شمار خودرو‌های ورودی به استان در روز ۲۴ اسفند ماه بیش از ۴۲ هزار دستگاه بوده است، در حالی که هفته گذشته این رقم حدود ۳۳ هزار دستگاه بود.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->