فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

جادوی نقاشی

  • کد خبر: ۲۱۴۰۲
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
جادوی نقاشی
درباره محمود آزادنیا، هنرمند نقاش مشهدی
امیرمنصور رحیمیان| رانندگی قابلیت جالبی است که آدمیزاد می‌تواند فرابگیرد. به نظرم یک نوع جادوست. یک آدمِ چندده‌کیلویی می‌تواند یک غول چندصدکیلویی از آهن و پلاستیک را راه بیندازد و هرجا خواست هم متوقفش کند. ربط این موضوع به نقاشی را می‌توان در کلمه جادو جست‌وجو کرد. نقاشی هم مثل رانندگی به یک نوع جادو کردن می‌ماند. فکر کنید هنر نقاشی هم مثل راندن ماشین باشد. بعضی نقاش‌ها ماشین‌های کوچک را می‌رانند. بعضی، رانندگانِ کامیون‌های سنگین‌وزنند و بعضی دیگر که تعدادشان محدود است، رانندگان ماشین‌های فرمول یک هستند، منتها هنرمند برای نشستن پشت فرمان ماشین‌های مسابقه علاوه‌بر اینکه باید اصول اولیه را خیلی خوب و در حد اعلی بلد باشد، باید جسارت و دلِ نشستن پشت فرمان را هم داشته باشد. ساده‌تر بگویم هنرمندی می‌تواند از همه هم‌سلکان خودش پیش بیفتد که علاوه‌بر چیزی که ممکن است همه بلد باشند، جسارت و دلِ نو‌آوری، شکستن قواعد، به‌کار بردن دقیق و حیرت‌آور خطوط، بازی‌های خلاقانه رنگ و شجاعت ابراز این‌ها را هم داشته باشد. بدون شک «محمود آزادنیا» از آن دسته هنرمندانی است که راننده فرمول یک است. شجاعت او به‌عنوان یک نقاش و کاریکاتوریست، برای خلق آثاری در سبک‌های مختلف با تکنیک‌های متفاوت، اعجاب‌آور است. او استادِ ترکیب رئالیته با موقعیت‌های سوررئال، ترکیب‌های خلاقانه رنگ در کار‌های انتزاعی و آبستره و خطوط قدرتمند در کار‌های سیاه و سفید است. هنرمندی است که علاوه‌بر مهارت انکارنشدنی‌اش در نقش زدن واقعیت، روی بوم می‌تواند تکنیک‌ها و سبک‌های دیگری را هم اجرا کند. او که متولد زمستان ۶۴ است، فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۷۹ زیر نظر پدرش صادق آزادنیا آغاز کرد و خیلی زود به افتخارات زیادی در زمینه کاریکاتور و کارتون با تکیه بر تکنیک قوی و ایده‌های دست‌اولش دست پیدا کرد.
از کارنامه پروپیمان هنری‌اش می‌توان به برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج کشور و بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در کشور‌های ایران، پرتغال، فرانسه، آلمان، لهستان، سوئد، مالزی، پاکستان، اسپانیا، چین، بلژیک و ایتالیا درزمینه‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرگری اشاره کرد. همچنین کسب مقام اول در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله افتخارات اوست. او همچنین در نشریات متعددی فعالیت و با آن‌ها همکاری کرده است که از آن جمله می‌توان به روزنامه شهرآرا، روزنـــــامه جام جم، روزنامه خبر، ماهنــــــامه کیهان کاریکاتور، ماهنامه ایــــران کارتـــون، ماهنامه تاک و دیگر نشریات اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->