انتشار یازدهمین آلبوم رضا صادقی با نام برنده معرفی موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۵ + عکس و خلاصه داستان درباره ادوارد فیتزجرالد نخستین مترجم رباعیات خیام | تولدی دوباره با خیام آئین بزرگداشت خیام نیشابوری با حضور سخنگوی دولت چهاردهم برگزار شد+ فیلم و عکس (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) اسب‌هایی در تاریکی ذهن | روایت معاصر «اکوئوس» در مشهد نقدی بر فیلم «دایناسور» ساخته مسعود اطیابی | فتح گیشه با فرمول همیشگی خوش نویسی ایرانی در معرض ترکتازی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی خواستار برخورد جدی با مقصرین احتمالی مرگ عکاس خبری شد روایت پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس» سفر موزیسین‌های بین‌المللی به ایران اولین جشنواره فیلم فضای باز آغازبه‌کار کرد | لذت تماشای فیلم کوتاه زیر نور ماه انیمیشن «آسمان دوست‌داشتنی» به عنوان بهترین اثر جشنواره «انیماتیبا» معرفی شد انتشار تک آهنگ لحظه رفتن با صدای حسن مهدی اعتباری همایش ملی هوش مصنوعی در سازمان صدا و سیما برگزار شد جایزه غافل‌گیرکننده یک عمر دستاورد هنری برای کوین اسپیسی در جشنواره کن آموزش داستان نویسی | سه گام اژدها (بخش اول) گپ وگفتی با ناشران مشهدی حاضر در سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران | بازار کتاب های دینی و مقاومت همچنان رونق دارد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ آنچه در هجدهمین جشن «شب بازیگر» گذشت
سرخط خبرها

جادوی نقاشی

  • کد خبر: ۲۱۴۰۲
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
جادوی نقاشی
درباره محمود آزادنیا، هنرمند نقاش مشهدی
امیرمنصور رحیمیان| رانندگی قابلیت جالبی است که آدمیزاد می‌تواند فرابگیرد. به نظرم یک نوع جادوست. یک آدمِ چندده‌کیلویی می‌تواند یک غول چندصدکیلویی از آهن و پلاستیک را راه بیندازد و هرجا خواست هم متوقفش کند. ربط این موضوع به نقاشی را می‌توان در کلمه جادو جست‌وجو کرد. نقاشی هم مثل رانندگی به یک نوع جادو کردن می‌ماند. فکر کنید هنر نقاشی هم مثل راندن ماشین باشد. بعضی نقاش‌ها ماشین‌های کوچک را می‌رانند. بعضی، رانندگانِ کامیون‌های سنگین‌وزنند و بعضی دیگر که تعدادشان محدود است، رانندگان ماشین‌های فرمول یک هستند، منتها هنرمند برای نشستن پشت فرمان ماشین‌های مسابقه علاوه‌بر اینکه باید اصول اولیه را خیلی خوب و در حد اعلی بلد باشد، باید جسارت و دلِ نشستن پشت فرمان را هم داشته باشد. ساده‌تر بگویم هنرمندی می‌تواند از همه هم‌سلکان خودش پیش بیفتد که علاوه‌بر چیزی که ممکن است همه بلد باشند، جسارت و دلِ نو‌آوری، شکستن قواعد، به‌کار بردن دقیق و حیرت‌آور خطوط، بازی‌های خلاقانه رنگ و شجاعت ابراز این‌ها را هم داشته باشد. بدون شک «محمود آزادنیا» از آن دسته هنرمندانی است که راننده فرمول یک است. شجاعت او به‌عنوان یک نقاش و کاریکاتوریست، برای خلق آثاری در سبک‌های مختلف با تکنیک‌های متفاوت، اعجاب‌آور است. او استادِ ترکیب رئالیته با موقعیت‌های سوررئال، ترکیب‌های خلاقانه رنگ در کار‌های انتزاعی و آبستره و خطوط قدرتمند در کار‌های سیاه و سفید است. هنرمندی است که علاوه‌بر مهارت انکارنشدنی‌اش در نقش زدن واقعیت، روی بوم می‌تواند تکنیک‌ها و سبک‌های دیگری را هم اجرا کند. او که متولد زمستان ۶۴ است، فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۷۹ زیر نظر پدرش صادق آزادنیا آغاز کرد و خیلی زود به افتخارات زیادی در زمینه کاریکاتور و کارتون با تکیه بر تکنیک قوی و ایده‌های دست‌اولش دست پیدا کرد.
از کارنامه پروپیمان هنری‌اش می‌توان به برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج کشور و بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در کشور‌های ایران، پرتغال، فرانسه، آلمان، لهستان، سوئد، مالزی، پاکستان، اسپانیا، چین، بلژیک و ایتالیا درزمینه‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرگری اشاره کرد. همچنین کسب مقام اول در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله افتخارات اوست. او همچنین در نشریات متعددی فعالیت و با آن‌ها همکاری کرده است که از آن جمله می‌توان به روزنامه شهرآرا، روزنـــــامه جام جم، روزنامه خبر، ماهنــــــامه کیهان کاریکاتور، ماهنامه ایــــران کارتـــون، ماهنامه تاک و دیگر نشریات اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->