هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

نمایندگان، مشهد را ملی ببینند

  • کد خبر: ۲۱۴۵۳۹
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
نمایندگان، مشهد را ملی ببینند
طی دهه‌های گذشته با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب درباره زیارت آسان و تصمیم بر تخصیص بودجه زیارت به کلان‌شهر مشهد، نه تنها از تخصیص بودجه متناسب با این امر غفلت شده است، بلکه در جهت تسویه بدهی دولت به شهرداری مشهد نیز اقدام مؤثر و عملی انجام نشده است.

پایتخت معنوی ایران با قریب به ۴میلیون نفر جمعیت در مقیاس محلی، ملی و حتی بین‌المللی با پشتوانه مردمی و مشارکت‌جویی شهروندان آن توانسته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی نقش‌آفرینی کند. بدون تردید انتظار می‌رود این کلان‌شهر همچنان بر مدار توسعه پایدار و رونق به مسیر خود با پشتوانه مجاوران و محبان علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ادامه دهد. اما در مقابل این حمایت‌های مردمی، سؤال اساسی شهروندان مشهدی از نمایندگان خود در مجلس به عنوان اصلی‌ترین جریان قانون‌گذار این است که چه برنامه‌ای برای توسعه شهر مشهد دارند؟

طی دهه‌های گذشته با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب درباره زیارت آسان و تصمیم بر تخصیص بودجه زیارت به کلان‌شهر مشهد، نه تنها از تخصیص بودجه متناسب با این امر غفلت شده است، بلکه در جهت تسویه بدهی دولت به شهرداری مشهد نیز اقدام مؤثر و عملی انجام نشده است. در شرایط کنونی انتظار مردم و مدیریت شهری از نمایندگان این کلان‌شهر برای پیگیری احقاق چنین مطالباتی منطقی و بدیهی است.

توجه به این نکته ضروری است که مدیریت شهر مشهد در صورتی بی‌نیاز از بودجه دولتی خواهد بود که مسیر‌های دیگر تأمین مالی با موانع قانونی روبه‌رو نباشد. امروزه نه تنها کسب درآمد‌های پایدار و تنوع‌بخشی به شیوه‌ها و ابزار‌های نوین آن، نیازمند رفع موانع قانونی و پیگیری نمایندگان و همراهی آنان با مدیریت شهر است، بلکه انطباق نداشتن طرح‌های مصوب شهری با نیاز واقعی شهر و شهروندان و به تبع آن کاهش تقاضای احداث بنا از مجاری قانونی، باری بر دوش شهر و شهرداری اضافه کرده است.

نمایندگان مجلس همان‌طور که موظف به ایجاد زمینه موفقیت و توسعه‌یافتگی کشور هستند، باید بتوانند به مردم توضیح دهند که در راستای توسعه راهبردی و ایجاد مزیت‌های رقابتی منطقه خود چه پیشنهاد‌ها یا لوایحی برای تبدیل‌شدن به قانون، ارائه داده‌اند. این روز‌ها تلاش در راستای وصول مطالبات شهرداری یا گشایش مسیر‌های قانونی برای تحقق درآمد‌های بالقوه شهر، کمترین توقع از نمایندگان آتی است.

به هر روی، نمایندگان مشهد به خوبی می‌دانند که تنها افتخار نمایندگی مرکز خراسان رضوی را برعهده ندارند، آن‌ها با کسب آرای مردمی، نماینده میلیون‌ها زائر ایرانی و غیرایرانی نیز هستند که سالانه به این شهر سفر می‌کنند. مدیریت شهری مشهد می‌تواند در کنار نمایندگان محترم در مسیری گام بردارند تا با نگاهی ملی به مشهد ۱۴۰۶ برای حضور پرشور دوباره در معیادگاه انتخابات لحظه‌شماری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->