صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت
سرخط خبرها

پیشکسوت تئاتر مشهد: هنر راه تنفس جامعه است

  • کد خبر: ۲۱۴۷۱۴
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
پیشکسوت تئاتر مشهد: هنر راه تنفس جامعه است
پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: جامعه ایده‌آل جامعه‌ای است که روح انسان در کنار مسائل مادی و رفاهی‌اش در آرامش باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، درمیان هنرمندانی که به صندوق‌های رای شعبه اخذ رای پارک ملت واقع در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) ویژه صاحبان رسانه و هنرمندان رجوع کرده بودند، چهره‌های پیشکسوت تئاتر پررنگ‌تر ظاهر شدند. حضور تئاتری‌ها از این منظر مورد توجه بود که این رشته از هنر همیشه به زبان و قلب مردم برمی‌گردد. فاصله تئاتر با بدنه مردم کمتر از همان چند قدمی است که صحنه و تماشاگر دارد زیرا تئاتر از بطن مردم به میان مردم می‌آید.

رضا حسینی یکی از افراد شاخص استان در زمینه تئاتر شهر است که امروز به مجتمع امام رضا(ع) آمد؛ او که با اثر ملی-فرهنگی‌ «مرغ سحر‌» نماینده استان در جشنواره فجر بود توانست بهترین کارگردان بخش هویت ملی شود.

این کارگردان درمورد آنچه در توجه به هنر از سمت داعیه‌داران ترویج و حمایتش در کرسی‌های مسئولیت باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: به‌نظرم حیات جامعه بخصوص حیات فرهنگی و هنری‌اش در شرایطی ایده‌آل برای هنرمندان است تا در آن نقش بسزایی داشته باشد. هر جامعه‌ای که هنرمندش در آن فعال باشد، جایگاه داشته باشد و شرایط تولید آثار هنری داشته باشد و با جامعه خودشان از آن طریق در ارتباط باشد به تبع جامعه ایده‌آل‌تری خواهد بود. بنابراین هرکدام از دوستانی که به عنوان نماینده در مجلس هستند به گونه‌ای این را باید در اولویت کارهای خودشان قراردهند تا هنرمندان در هر عرصه که هستند بتوانند تولید کار را به راحتی انجام دهند.

وی افزود: حالا در هر رشته‌ای این شرایط متفاوت است اما زمانی که هنرمند در جامعه بتواند به راحتی تولید اثر داشته باشد و بتواند با جامعه‌اش در ارتباط باشد می‌تواند تاثیرگذارتر ظاهر شود. همان‌طور که ما در جامعه‌مان به مسائل مادی نیاز داریم، به انگیزه‌های روحی روانی و معنوی نیز داریم. همان‌طور که ما شرایط بخش اول را فراهم می‌کنیم باید مهیاکننده شرایط بخش دوم نیز باشیم. این دو درکنار یکدیگر هستند که انسان می‌تواند در شرایط طبیعی و آرمانی در جامعه زندگی کند. یعنی هم نیازهای روحی و معنوی هم مادی آن برطرف می‌شود. نقش هنر هم در جامعه همین است که نیازهای روحی و روانی جامعه را برآورده می‌کند. بنابراین مسئولان و نهادهای کشور باید به گونه‌ای به شرایط هنرمندانشان اشراف داشته باشند که شرایط عالی برای این قشر مهیا شود.

وی در آخر در پاسخ به این پرسش که به نظر شما تا چه میزان امروزه به جایگاه هنر در شهر توجه شده است، تاکید کرد: ببینید اگر به نظر شما این شرایط ایده‌آلی است یعنی به این مبحث توجه شده اما در غیر این صورت یعنی جای کار بیشتری دارد. بخصوص در شهرهای بزرگی مثل مشهد، هنرمندان بسیاری زندگی می‌کنند. طبیعی است وقتی که هنرمندان زیادی بر سر سفره هنر شهرمان نشسته‌اند، یک سفره کوچک پهن کنیم که باید سفره‌ای گسترده‌تر و بزرگ‌تر تهیه ببینیم. آن وقت است که در هر زمینه می‌توانید شرایط بهتر و ایده‌آل‌تری داشته باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->