نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳) خبر خوش برای جانبازان | جزئیات جدید از نحوه ثبت سفارش خودرو اعلام شد سهمیه اقلام تنظیم‌بازار هیئت‌های مذهبی ویژه ماه محرم و صفر اعلام شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار‌تومانی سکه طلا در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) اطلاعیه آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۳ مربوط به ایثارگران قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | ریزش ۱۲ درصدی چری آریزو ۵IE واکنش بازار خودرو‌های داخلی به انتخابات چه بود؟ | افت قیمت ۱ تا ۴.۵ درصدی داخلی‌ها ثبت‌سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | واردات کدام خودرو‌ها همچنان ممنوع است؟ سقوط آزاد بیت‌کوین | آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان امروز شنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۳) جزئیات وام جدید نهضت ملی مسکن | مبلغ و اقساط ماهانه چقدر است؟ مصرف ۱۲۲ میلیون متر مکعب سوخت سی. ان. جی در سه ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | واکنش بازار به انتخابات ریاست جمهوری و ریزش دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان رشد ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی بازار سرمایه قیمت روز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | خیار و گوجه فرنگی کیلویی چند؟ سایپا قیمت محصولات خود را افزایش داد + جدول قیمت طرح تبدیل حواله پژو پارس ایران خودرو به سایر محصولات (تیر ۱۴۰۳) نحوه محاسبه کمیسیون بنگاه املاک چگونه است؟ ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند
سرخط خبرها

درآمدی بر مالیات اتفاقی

  • کد خبر: ۲۱۵۵۶۸
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
درآمدی بر مالیات اتفاقی
نامه‌ای به مرکز پژوهش‌های مجلس.

آقای مرکز پژوهش‌های مجلس، سلام علیکم. امروز همان طور که داشتم خبر‌ها را می‌خواندم به صورت اتفاقی دیدم شما گفته اید: در برخی کشور‌ها مالیات بر «درآمد‌های اتفاقی» دیده شده که در کشور ما هم این قانون باید اجرا شود و با توسعه سامانه، اجرای این قانون امکان پذیر است. در این مورد ذکر چند نکته را لازم دانستیم که امیدواریم لابه لای پژوهش‌هایتان به آن‌ها هم توجه کنید:

اول اینکه شما به عنوان مرکز پژوهش‌ها با این سرعت خوب اینترنتی که دارید این همه سوژه جالب و عالی برای پژوهش را ول کرده اید رفته اید دنبال سوژه مالیات؟ آن هم پژوهش درباره مالیات بر درآمد‌های اتفاقی؟

البته ما هم خیلی ناراحتیم که این همه مالیات بردرآمد و مالیات برحقوق و دستمزد و مالیات بر ارث و مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر چیز‌های مختلف که حتی اسم همه آن‌ها در این ستون جا نمی‌شود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. ما هم می‌دانیم هر چه بیشتر از ما مالیات بگیرید در ازای آن خدمات و رفاه بیشتری به ما خواهید داد، ولی باور کنید ما از همین راه ورسم معمولی هم درآمد آن چنانی نداریم که شما توقع دارید ما درآمد اتفاقی داشته باشیم تا در یک اتفاق خوب درصدی از آن را به عنوان مالیات بدهیم!

واضح‌تر بگویم. هم اکنون در برهه‌ای از تاریخ هستیم که بیشتر از اینکه قادر باشیم مالیات بر درآمد اتفاقی پرداخت کنیم، خودمان نیاز داریم کمک هزینه بر خرج‌های اتفاقی دریافت کنیم. خرج‌های اتفاقی مثل یک سرماخوردگی ساده، یک خرابی ساده ماشین، یک نشت آب کوچک در سیستم لوله کشی خانه که با وجود سادگی و کوچک بودنشان به راحتی چند صدهزار تومان از موجودی کارتمان را کاهش می‌دهند.

راستش ما حتی از همین سامانه‌ای که قرار است مالیات اتفاقی دریافت کند هم می‌ترسیم. نگرانیم پول پیدا کنیم و همچنان که داریم فکر می‌کنیم صاحبش کیست و چطوری به دستش برسانیم، سامانه فکر کند آن درآمد اتفاقی شخص خودمان است و بلافاصله برایمان مالیات بر درآمد اتفاقی ثبت کند.‌

می‌ترسیم اگر به خاطر هزینه چندمیلیونی ترمیم دندان مجبور شدیم با چندصد هزار تومان آن را بکشیم سامانه آن را درآمد اتفاقی محسوب کند و بابت اینکه پول کمتری می‌دهیم مجبور شویم بابت این مابه التفاوتی که هزینه نکرده ایم مالیات بدهیم. خلاصه اینکه این روز‌ها آماده هر اتفاقی باشیم، آماده اینکه مالیات بر درآمد اتفاقی پرداخت کنیم، نیستیم.

خلاصه اینکه اگر پژوهش‌هایی را در اولویت بگذارید که با جیب‌های پر از خالی ما کاری نداشته باشد از شما سپاسگزار خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->