نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم ‎الهدی: اخلاص، جوهره تبلیغ مؤثر است

  • کد خبر: ۲۱۶۶۰۴
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
آیت‌الله علم ‎الهدی: اخلاص، جوهره تبلیغ مؤثر است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عزیزان من، اگر اخلاص برای یک طلبه فراهم نشد، وجود فرد در برابر ناملایمات، سختی‎ها و حتی تعریف و تمجیدها متزلزل می‎شود و وضعیتی پیش می‎آید که فرد ایمان خود را به یک موقعیت‎طلبی واگذار می‎کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم ‎الهدی در دومین اجلاس مجمع خطبای استان با موضوع تبلیغ وقف و منابع پایدار که یکشنبه شب در تالار همایش ‎های مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه اظهار کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می ‎فرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» و به این ترتیب، با بعثت انبیای الهی بر بشر و مخلوقات خود منت می‌‎گذارد. این حکم صریح قرآن کریم است که می‌‎فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِکُمْ بِالْمَنِّ» و خداوند عالم به مؤمنان توصیه می‌‎کند که صدقات و نیکی‎های خود به دیگران را با منت نابود نکنند. پس این چه مبنایی است که خداوند عالم با وجود مذمت‌‎شدن منت در فرهنگ قرآنی ما، برای نعمت هدایت بر بشر منت می‌‎گذارد؟

وی با اشاره به آیه ۱۷ سوره مبارکه حجرات افزود: ذات اقدس پروردگار در قرآن کریم می‌‎فرماید «یَمُنُّونَ عَلَیْکَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَیَّ إِسْلَامَکُمْ بَلِ اللَّهُ یَمُنُّ عَلَیْکُمْ أَنْ هَدَاکُمْ لِلْإِیمَانِ» و تأکید می‌‎شود که هیچکس نباید برای ایمان آوردن خود بر خدا و رسولش منت بگذاند، زیرا همه منت‌‎ها متعلق به خداوند عالم است که انسان را هدایت می‌‎کند.  

هدایت، بزرگترین نعمت خدا برای بشر

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هدایت، بزرگترین نعمتی است که به هرکدام از آحاد بشر تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همین‌‎جاست که نشان می‌‎دهد با وجود مذمت‌‎شدن منت، نعمت هدایت به‌‎قدری گران‎قدر است که حتی کراهت منت بر آن صدق نمی‌‎کند. در این شرایط، تکلیف هدایت کردن به‌‎عنوان رسالت و مسئولیت اولیای الهی، بزرگترین امانتی است که بر عهده شما خطبای محترم، مبلغان مجاهد و روحانیون گران‎قدری قرار گرفته که به تکلیف خود پایبند هستید. این میراث از سلسله مقدس انبیا و اولیای الهی است که بر دوش شما قرار داده شده و ذات اقدس پروردگار، خودش برای آن از شما حساب‌رسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: نعمت هرچه قدر که بزرگ باشد، به موازات حلاوت آن مسئولیت و تکلیفی به همان اندازه برای فرد ایجاد می‌‎شود. به همین دلیل است که می‌‎گویم اگر روحانی سرباز صادق دین خدا در زندگی باشد، از شیرینی‌‎های نعمت و توجه خاص پروردگار برخوردار می‌‎شود، اما اگر نباشد، تعقیب و حساب‌رسی سختی به همان اندازه در انتظارش خواهد بود.

اخلاص، جوهره تبلیغ موثر

عضو مجلس خبرگان رهبری، اخلاص را مهم‌‎ترین جوهره تبلیغ موثر دانست و تصریح کرد: تنها عاملی که باعث می‌‎شود جریان تبلیغ و تبیین مؤثر باشد، مسئله اخلاص از نظر خدمت‎گزاری به ساحت مقدس بقیة الله الاعظم (عج) است. عزیزان من، اگر این موقعیت برای یک طلبه فراهم نشد و نتوانست در اثرگذاری و تبیین، غصه و غمی را از چهره حضرت بزداید، سنگی از سر راه تبلیغ اسلام بردارد و انسان‌‎ها را از مسیر نابکارانه گناه نجات دهد، این اثر از ضعف اخلاص است و همین عاملی است که باعث می‌‎شود وجود فرد در برابر ناملایمات، سختی‌ها و حتی تعریف و تمجید‌ها متزلزل باشد و ایمان خود را به یک موقعیت‌‎طلبی واگذار کند.

وی تأکید کرد: برادران بزرگوار، این را از یک طلبه ۸۰ ساله با ۶۵ سال سابقه تبلیغ بشنوید. طلبه نوکر امام زمان (عج) است تا مردم را متوجه حضرت کند نه اینکه توجهات را به سمت خود جلب کند. نمی‌شود مبلغ سخن بگوید، عمل کند و شهره خاص و عام شود، اما آن زمان که باید به تکلیف خود عمل کند، از ادای عهد سرباز بزند به این بهانه که مردم روی‌‎گردان می‌‎شوند. این تلاش دیگر مقدس نیست، چون نه برای تبلیغ دین بلکه برای تبلیغ فرد صورت گرفته است.

طلبه نمونه، سرباز به‌روز امام زمان (عج) است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: طلبه نمونه، سرباز به‌‎روز حضرت است. این حرف که می‌‎گویم، منکر ضرورت تعلیم و فراگیری نیست. اصل بحث این است که طلبه نباید منحصر به درس و بحث بماند و این نیاز‌های روز مردم است که زمینه فعالیت جامعه روحانیت را تعیین می‌‎کند. در این شرایط، تمرکز بر اینکه از بعضی مسائل سخن نگوییم تا مردم جذب شوند، به این دلیل نادرست است که ثمره این تلاش، جذب‌‎شدن مردم به شخص مبلغ [و نه رسالت او] است. این‌ها مصداق شرک است، چون کار در هر حال باید برای خدا باشد.

وی بیان کرد: مبلغ تراز، بزرگ‎ترین واقف عالم است، زیرا شرط تبلیغ کامل آن است که فرد همه زندگی‌‎اش در تمام ساحت‌‎های آن وقف دین خدا و امام زمان (عج) کند. از خداوند متعال می‌‎خواهیم یاور و پشتیبان همه دلدادگان اسلام باشد و هرکس در این عرصه، استعداد‌های خود را به میدان بیاورد، مشمول عنایات خاصه امام عصر (عج) باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->