گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

عرض اندام ارز!

  • کد خبر: ۲۲۱۰۹۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
عرض اندام ارز!
همان طور که در جریان هستید، جریان افزایش نرخ ارز این روز‌ها به شدیدترین حالت خودش رسیده است. البته مسئولان هم بی تفاوت نیستند و مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌هایی دارند. اظهار نظر‌هایی که برای هر کدامش می‌توان یک حالت خاص متصور شد.

همان طور که در جریان هستید، جریان افزایش نرخ ارز این روز‌ها به شدیدترین حالت خودش رسیده است. البته مسئولان هم بی تفاوت نیستند و مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌هایی دارند. اظهار نظر‌هایی که برای هر کدامش می‌توان یک حالت خاص متصور شد.

مثلا وقتی می‌گویند می‌خواهند با توزیع ارز در صرافی‌ها قیمت ارز را کنترل کنند یک آقا را تصور می‌کنیم که با یک ظرف ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب می‌رود لب ساحل تا با آن از تمام آب دریا دوغ درست کند.

وقتی می‌گویند به زودی قیمت ارز پایین می‌آید تصور می‌کنیم تومور گنده‌ای روی سرمان داریم که دارد به سمت مغز پیشروی می‌کند، اما یک نفر آمده و می‌گوید تومور خودش از فردا از این همه فرت و فرت بزرگ شدن خسته می‌شود و شروع می‌کند به کوچک و کوچک‌تر شدن. وقتی‌ می‌گویند برای کنترل نرخ ارز روش ویژه و منحصر به فردی داریم. تصور می‌کنیم وسط عمل قلب باز مهم که هر لحظه ممکن است قلب از حرکت بایستد یک نفر وارد اتاق عمل می‌شود و قصد دارد با دستان غیراستریل، یک چسب زخم را به قلب بزند.

البته این را هم نمی‌داند که کدام عضو قلب است و کدام یک قلوه! اینکه می‌گویند ما خودمان حواسمان به قیمت ارز هست تصور می‌کنیم که به یک نفر سپرده اند مواظب ماشین باشد، ولی بعد بیاید و بگوید حواسم به ماشین بود و تمام لحظاتی که آمدند و آن را بردند با دقت نگاه کردم. وقتی کارشناسان اقتصادی را به تلویزیون دعوت می‌کنند تا بگویند بازار ارز جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست همان زمان کودکی خود را تصور می‌کنیم که پدر و مادر‌ها می‌خواستند بروند مهمانی ولی به ما می‌گفتند ما فقط داریم می‌رویم آمپول بزنیم.

وقتی می‌گویند نگران نباشید، اتفاق بدی در اقتصادمان نمی‌افتد تصور می‌کنیم یک نفر از ساختمان بیست طبقه دارد سقوط می‌کند و وقتی به طبقه پنجم می‌رسد خوشحال باشد و بگوید: خوشبختانه تا اینجای کار که اتفاق بدی برایم نیفتاده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->