پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

عرض اندام ارز!

  • کد خبر: ۲۲۱۰۹۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
عرض اندام ارز!
همان طور که در جریان هستید، جریان افزایش نرخ ارز این روز‌ها به شدیدترین حالت خودش رسیده است. البته مسئولان هم بی تفاوت نیستند و مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌هایی دارند. اظهار نظر‌هایی که برای هر کدامش می‌توان یک حالت خاص متصور شد.

همان طور که در جریان هستید، جریان افزایش نرخ ارز این روز‌ها به شدیدترین حالت خودش رسیده است. البته مسئولان هم بی تفاوت نیستند و مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌هایی دارند. اظهار نظر‌هایی که برای هر کدامش می‌توان یک حالت خاص متصور شد.

مثلا وقتی می‌گویند می‌خواهند با توزیع ارز در صرافی‌ها قیمت ارز را کنترل کنند یک آقا را تصور می‌کنیم که با یک ظرف ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب می‌رود لب ساحل تا با آن از تمام آب دریا دوغ درست کند.

وقتی می‌گویند به زودی قیمت ارز پایین می‌آید تصور می‌کنیم تومور گنده‌ای روی سرمان داریم که دارد به سمت مغز پیشروی می‌کند، اما یک نفر آمده و می‌گوید تومور خودش از فردا از این همه فرت و فرت بزرگ شدن خسته می‌شود و شروع می‌کند به کوچک و کوچک‌تر شدن. وقتی‌ می‌گویند برای کنترل نرخ ارز روش ویژه و منحصر به فردی داریم. تصور می‌کنیم وسط عمل قلب باز مهم که هر لحظه ممکن است قلب از حرکت بایستد یک نفر وارد اتاق عمل می‌شود و قصد دارد با دستان غیراستریل، یک چسب زخم را به قلب بزند.

البته این را هم نمی‌داند که کدام عضو قلب است و کدام یک قلوه! اینکه می‌گویند ما خودمان حواسمان به قیمت ارز هست تصور می‌کنیم که به یک نفر سپرده اند مواظب ماشین باشد، ولی بعد بیاید و بگوید حواسم به ماشین بود و تمام لحظاتی که آمدند و آن را بردند با دقت نگاه کردم. وقتی کارشناسان اقتصادی را به تلویزیون دعوت می‌کنند تا بگویند بازار ارز جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست همان زمان کودکی خود را تصور می‌کنیم که پدر و مادر‌ها می‌خواستند بروند مهمانی ولی به ما می‌گفتند ما فقط داریم می‌رویم آمپول بزنیم.

وقتی می‌گویند نگران نباشید، اتفاق بدی در اقتصادمان نمی‌افتد تصور می‌کنیم یک نفر از ساختمان بیست طبقه دارد سقوط می‌کند و وقتی به طبقه پنجم می‌رسد خوشحال باشد و بگوید: خوشبختانه تا اینجای کار که اتفاق بدی برایم نیفتاده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->