Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین

  • کد خبر: ۲۲۲۷۹۱
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین
سازنده آیفون، بنا به درخواست پکن، دو اپلیکیشن متا را که موجب نگرانی امنیتی مقامات چین بودند از اپ‌استور این کشور حذف کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اپل، به‌درخواست دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ‌استور این کشور حذف کرده است. ظاهراً رگولاتوری ارشد چین از غول سازنده آیفون درخواست کرده تا این دو اپلیکیشن را به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی حذف کند.

سخنگوی اپل می‌گوید: «ما موظف هستیم تا، حتی در صورت مخالفت، از قوانین کشور‌هایی که در آن فعالیت داریم پیروی کنیم.»

حذف واتس‌اپ و تردز از اپ‌استور چین

دولت چین از سال ۲۰۱۷ واتس‌اپ را مسدود کرده است، در حالی که شرکت مادر آن، یعنی متا، نیز از سال ۲۰۰۹ مسدود بوده است. پلتفرم‌های غربی دیگری، از جمله جیمیل، یوتیوب، اسنپ‌چت و اسپاتیفای، نیز در چین سانسور شده‌اند.

با وجود این، برخی از کاربران چینی از طریق شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) راه‌هایی برای دسترسی به این پلتفرم پیدا کرده بودند، اما با حذف این اپلیکیشن‌ها از اپ‌استور دیگر به هیچ طریقی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، چند سال قبل گفته بود که واتس‌اپ بیش از ۲میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و در فوریه گذشته اعلام شد که تردز بیش از ۱۳۰میلیون کاربر جهانی دارد.

چین یکی از مهم‌ترین بازار‌های اپل در جهان است. تیم کوک، مدیرعامل غول فناوری، ماه گذشته از این کشور بازدید کرد تا یک فروشگاه جدید در شانگهای افتتاح کند.

همچنین، واتس‌اپ و تردز در حالی از اپ‌استور چین حذف شده‌اند که سیاست‌گذاران آمریکایی هم‌اکنون در حال تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت تیک‌تاک، شبکه اجتماعی محبوب چینی، هستند. برخی از قانونگذاران ایالات متحده به نگرانی خود مبنی بر جمع‌آوری داده‌ها توسط تیک‌تاک و نفوذ دولت چین در آن اشاره کرده‌اند. لایحه ممنوعیت تیک‌تاک اپل و گوگل را از انتشار این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپلیکیشن خود منع می‌کند و همچنین اجازه میزبانی از آن توسط وب‌سایت‌ها را سلب می‌کند.

براساس این لایحه که توسط مجلس نمایندگان ایالات‌متحده تصویب شده است، مالک چینی تیک‌تاک، یعنی بایت‌دانس، حدود شش ماه فرصت دارد تا دارایی‌های خود در ایالات‌متحده را واگذار کند یا با ممنوعیت کلی آن روبه‌رو شود. اواخر سال گذشته، در گزارشی گفته شده بود که وزیر خزانه‌‎داری سابق آمریکا درحال تشکیل گروهی برای خرید تیک‌تاک است.

منبع:‌ دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->