شهرکی | شهرآرانیوز؛ اختلال در سامانه نسخهنویسی الکترونیک بیمه سلامت گلایه شهروندان را درپی داشته است. یکی از شهروندان به شهرآرا میگوید: با آنکه مسئولان بیمه سلامت میگویند اختلال در این سامانه رفع شده است، اما وقتی به داروخانهای در خیابان احمدآباد برای تهیه دارو مراجعه میکنم میگویند به دلیل اختلال امکان تحویل دارو وجود ندارد؛ بنابراین اگر نیاز فوری به داروهای خود دارید دارو را باید آزاد حساب کنید. این شهروند این طور ادامه میدهد: بیمار که نمیتواند معطل این بالا و پایینهای سامانه بماند. از طرفی هزینه داروها، زیاد است و مردم توان پرداخت هزینه دارو را ندارند. لطفا به این مشکل رسیدگی کنید.
محمود کفشدار طوسی، مدیر روابط عمومی بیمه سلامت ایرانیان این تأکید را دارد که اختلالات این سامانه رفع عیب شده است. او در ادامه میگوید: این سامانه در زمان کوتاهی به صورت کشوری آن هم به منظور ایجاد زیرساختهای جدید و بهروزرسانی و ارتقای سطح، دچار نوسان شد و در این راستا به طور کلی رفع عیب شده است.
کفشدار طوسی همچنین توضیح میدهد: در زمانی که اختلال در این سامانه بود پزشکان و داروخانهداران با نسخه کاغذی پاسخگوی بیماران بودند. او میافزاید: من تأکید میکنم که در حال حاضر در نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیکی در کل کشور هیچ نقص و اختلالی وجود ندارد، اما ممکن است ایرادها و نواقص لحظهای باشد و این طور نیست که مانند هفته گذشته کلا این سامانه قطع باشد.
مدیر روابط عمومی بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه کسی نباید هزینهای بابت ویزیت و داروهای مورد تأیید بیمه پرداخت کند، میافزاید: متصدیان داروخانه باید حتی در زمان اختلال در این سامانه، نسخه کاغذی را از بیمار دریافت میکردند و طبق روال همیشگی نسخهپیچی را انجام میدادند. زیرا برای چنین مواقعی آموزش دیدهاند که چطور نسخه کاغذی را الکترونیکی کنند.
کفشدار طوسی به افرادی که هزینه ویزیت و دارو را در این بازه زمانی پرداخت کردهاند، توصیه میکند: در ساعت اداری و با در دست داشتن مدارک پرداختی، به بیمه سلامت واقع در خیابان احمدآباد، رضا۸ مراجعه کنند تا بعد بررسی از سوی کارشناسان، هزینه برگشت داده شود.