سرخط خبرها
فرهنگ‌سرای بهرمان، میزبان چهارمین جلسه شورای اجتماعی محله ثامن بود

برنامه‌ریزی برای جشن‌های دهه ولایت

  • کد خبر: ۲۲۶۴
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
برنامه‌ریزی برای جشن‌های دهه ولایت

صدر - چهارمین جلسه شورای اجتماعی محله ثامن با حضور کارشناس فرهنگی ناحیه 2 شهرداری منطقه 5 در فرهنگ‌سرای بهرمان و به منظور برنامه‌ریزی جشن‌های دهه ولایت برگزار شد.
در ابتدای جلسه، کارشناس فرهنگی ناحیه 2 ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در رابطه با مصوبات ماه گذشته و برنامه‌های اجراشده در دهه کرامت توضیحی ارائه داد و گفت: برنامه جمعه‌های بانشاط در دهه کرامت با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به همین علت برنامه تا پایان تابستان در خیابان کرامت 12 و در بوستان پامچال ادامه دارد. از اعضای شورای اجتماعی دعوت می‌کنیم که در این برنامه شرکت کنند.
علیرضا حیدری در ادامه صحبت‌های خود به نهضت آسفالت در ناحیه 2 اشاره‌ای کرد و گفت: آسفالت و لکه‌گیری در محدوده گلشهر از 2 ماه گذشته آغاز شده و برای خیابان‌های سخاوت و آوینی و ثامن هم در حال اجراست. امیدواریم اعضای شورای اجتماعی نظرات خود را در این رابطه با شهرداری و 137 در میان بگذارند. تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان با رفع نواقص کوچه‌ها و خیابان‌ها برای زمان بارندگی مشکلاتی همچون آب‌گرفتگی برطرف شود.
وی در ادامه افزود: می‌توان مسابقات کتاب‌خوانی را برای دهه ولایت در مساجد و فرهنگ‌سراها با رویکرد نهج‌البلاغه و در آستانه عید غدیر برگزار کرد. از اعضا نیز خواهشمندیم برنامه‌های پیشنهادی خود را از جمله مسابقات فرهنگی، ورزشی و جشن برای این دهه ارائه دهند. جشن‌ها و برنامه‌ها می‌تواند با کمک تشکل‌ها، مساجد و شهروندان در محله با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسن بهشتی‌نیک، رابط ائمه و مسئول پهنه شهید عصمتیان، نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد گذشته و اعیاد پیش رو، گفت: در رابطه با دهه ولایت برنامه‌های زیاد و متنوعی را در پهنه شهید عصمتیان داریم. اجرای برنامه‌ها کمک همه اعضای شورای اجتماعی محلات را می‌طلبد. جشن بسیار بزرگی را به مناسبت عید غدیرخم و با سخنرانان کشوری در این محله برگزار خواهیم کرد. از آنجا که جمعیت زیادی را برای این جشن دعوت می‌کنیم و مساجد محله وسعتی برای این تعداد جمعیت ندارد، در زمین‌های باز محله و کنار سالن بسیج اجرا می‌کنیم.
وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای جشن در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر جشن و شادمانی در این شب به صورت نمادین 100 یا 200 موتورسوار با پرچم و سربند سبز در منطقه حرکت می‌کنند. در این برنامه همه مسجدهای محله مشارکت دارند و در روز عید نیز بین مردم شیرینی پخش می‌کنند. دوست داریم جشن با مشارکت مردمی و به‌صورت پرشور و با کیفیت تمام برگزار شود. امیدواریم با همراهی مردم و سازمان‌ها جشنی شایسته این عید بزرگ برگزار نماییم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه خطبه فدکیه، بیان کرد: این مسابقه را در ایام دهه فاطمیه برگزار کردیم که استقبال خوبی از آن شد. می‌توان با همکاری مساجد و قرار دادن آن‌ها به عنوان پایگاه برگزاری مسابقه، تعدادی از خطبه‌های نهج‌البلاغه را برای دهه ولایت انتخاب کنیم. مسابقه می‌تواند هم به صورت سؤال و هم حفظ خطبه‌های انتخاب‌شده برگزار شود.
مسعود سودمند، نماینده کسبه نیز در این جلسه گفت: همان‌طور که برای دهه کرامت در مسجد سلمان جشنی برگزار کردیم، بنا داریم برای دهه ولایت نیز جشن‌هایی را در این مسجد داشته باشیم. بنا داریم در ایام غدیر با همکاری بازار ملل از سیدهای محله تشکر و قدردانی کنیم. در رابطه با اوقات فراغت در ایام تابستان، بخشی از فضای مسجد سلمان را برای دانش‌آموزان و کودکان در نظر گرفتیم و در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای این عزیزان هستیم.
فاطمه نودهی، رابط آپارتمان‌نشین‌ها در این شورای اجتماعی، هم بیان کرد: در جلسات قرآن و همچنین جلسات بسیج بانوان در دهه کرامت، جشن همراه با مولودی برگزار شد. همچنین جشنی برای دختران در روز ولادت حضرت معصومه(س) در جلسات بسیج بانوان برپا شد.
او در ادامه در رابطه با اعتراض ساکنان خانه‌‌های اوقاف به طرح اگو گفت: چند وقتی است که جلو خانه‌ها را برای اتصال طرح اگو کنده‌اند ولی آن را وصل نمی‌کنند و می‌گویند باید هر خانه هزینه اتصال را بدهد؛ درحالی‌که وضعیت اقتصادی ساکنان خانه‌های اوقاف مناسب نیست و از پس پرداخت هزینه آن برنمی‌آیند؛ ضمن اینکه بیشترشان مستأجر هستند و باید صاحب‌خانه‌ها در این رابطه همکاری نمایند. کندن کوچه‌ها باعث شده تا درب منازل چاله ایجاد شود و ساکنان برای رفت و آمد مشکل دارند و امکان دارد برای ساکنان حادثه‌ای پیش بیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->