سرخط خبرها

بانک اطلاعاتی محله ثامن تدوین شد

  • کد خبر: ۳۰۵۱۸
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
بانک اطلاعاتی محله ثامن تدوین شد
اولین جلسه شورای اجتماعی محله ثامن برای بررسی مشکلات این محله با حضور اعضا برگزار شد.

صدر/ شهرآرانیوز - هفته گذشته اولین جلسه شورای اجتماعی محله ثامن در سال جدید با حضور رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی و کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ در فرهنگ‌سرای بهرمان برگزار شد. کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ در ابتدای این جلسه از اجرایی شدن ۱۱ مصوبه از ۱۶ مصوبه سال گذشته شورای اجتماعی محله ثامن خبر داد و گفت: برای اینکه امسال شورا بتواند تمام مصوبات خود را به اجرا برساند، باید مسئول پیگیری و اجرایی هر مصوبه را خود اعضا مشخص کنند. تقسیم کار بین اعضا، پیگیری مصوبات و مسائل گذشته شورای اجتماعی محله را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند. علیرضا حیدری در ادامه به تهیه بانک اطلاعاتی برای محله اشاره کرد و توضیح داد: اعضا با توجه به مسئولیتی که در شورا دارند، می‌توانند در تهیه بانک اطلاعاتی محله کمک کنند. این اطلاعات به برنامه‌ریزی بهتر برای محله و برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات کمک می‌کند.
حیدری یکی از اهداف تشکیل شورای اجتماعی محلات را هویت‌بخشی دوباره به محلات دانست و افزود: شورای اجتماعی محلات می‌تواند با برگزاری جلسه‌های عمومی در معابر و مساجد محله دوباره احساس تعلق به محله را همچون گذشته بین ساکنان پررنگ کنند و از آن‌ها بخواهند در اجرای برنامه‌ها در محله مشارکت کنند. افزون بر این، شهروندان محلات می‌توانند از طریق شورای محله مشکلات خود را به سازمان‌های مختلف انتقال دهند و خواسته قانونی خود را از آنان مطالبه کنند.
او در ادامه درباره طرح چشم‌انداز محله توضیح داد و بیان کرد: در این طرح، اعضا در حوزه برنامه‌ریزی و نحوه ارتباط گیری با شهروندان محله‌شان از مشاوران روان‌شناسی آموزش‌هایی دریافت می‌کنند. این طرح کمک می‌کند اعضا برنامه جامع‌تری برای محله‌شان طراحی کنند.
مختار فولادی، نایب رئیس شورای اجتماعی محله نیز گفت: تهیه پوستر معرفی اعضا و نصب آن در محله باعث شناخت بیشتر ساکنان نسبت به اعضای شورای اجتماعی محله می‌شود و بعد از آن ساکنان همکاری بیشتری با اعضا خواهند داشت و تهیه بانک اطلاعاتی راحت‌تر خواهد بود.
زهرا محمدی نیک، رابط فرهیختگان، گفت: بعد از شیوع کرونا استفاده از فضای مجازی پررنگ‌تر شده است. می‌توان بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را در فضای مجازی برگزار کرد. ایجاد گروه‌های مختلف مجازی برای برگزاری مسابقات مختلف در زمان جشن‌ها از شیوع بیماری و تجمع‌های مردمی جلوگیری می‌کند.
زهرا خراشادی‌زاده، رابط مدارس نیز با بیان اینکه مدارس از مهرماه کار خود را آغاز می‌کنند، بیان کرد: می‌توان از فرصت تابستان استفاده کرد و برای استقبال از بهار برنامه‌ریزی کرد. امیدواریم شهرداری همچون سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف با مدارس همکاری کنند. طراحی بنر نکات آموزشی در حوزه پیشگیری از کرونا برای مدارس به ویژه مقطع ابتدایی در پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.
رابط بانوان در این شورا هم به کمبود عابر بانک و نبود شعب بانک‌ها در محله ثامن اشاره کرد و گفت: نبود شعبات بانک در محله مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کرده است و ساکنان برای کار‌های بانکی باید به محدوده گلشهر مراجعه کنند.
فاطمه گلستانی در ادامه به نبود مکان مناسب ورزش صبحگاهی برای بانوان محله ثامن اشاره کرد و توضیح داد: تا قبل از شیوع کرونا طبقه پایین مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در اختیار بانوان قرار داشت که با کمک بانوان مرتب و با وسایل ورزشی محدودی نیز تجهیز شده بود، ولی همین سالن را نیز از بانوان گرفتن و فضای کوچکی در طبقه بالا به بانوان اختصاص پیدا کرد که امکان ورزش در آن وجود ندارد.
وی افزود: بانوان محله به علت هزینه بالای سالن‌های خصوصی توان شرکت در این نوع کلاس‌ها را ندارند و امیدوارند با حمایت شهرداری هر چه سریع‌تر مکان مناسبی برای ورزش صبحگاهی بانوان در نظر گرفته شود.
گلستانی ادامه داد: افزون بر این نصب میز‌های سیمانی تنیس روی میز در بوستان‌ها و فضا‌های مناسب کمک می‌کند نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت خود بهره بیشتری ببرند.
فاطمه نودهی، از نمایندگان ساکنان محله در این شورای اجتماعی هم با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش آمده از بحران کرونا گفت: خانوار‌های زیادی در محله وجود دارند که جزو اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند و با وجود کرونا آسیب دیدند و توانایی پرداخت اجاره و هزینه‌های زندگی را ندارند که باید با کمک خیران بسته‌های غذایی برای آن‌ها تهیه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->