قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

  • کد خبر: ۲۲۶۹۱۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟
ساندویچ پانل پشم سنگ یک پانل ضخیم یا نازک از سه لایه است. لایه اصلی، در مرکز قرار دارد و با فوم پشم سنگ (Rock wool) پر شده است. ورق‌های دو طرف هم از فولاد‌های ضدزنگ و مقاومی نظیر مانند گالوانیزه یا آلوزینک ساخته می‌شوند.

گزارش آگهی

این نوع ساندویچ پانل نسوز است و هیچ‌گونه کمکی به گسترش آتش نمی‌کند. تا چند ساعت نیز می‌تواند ساختار اصلی اولیه خود را در برابر آتش حفظ کند. ویژگی محبوب دیگر آن نیز جذب فوق‌العاده صدا است. تا حدی که می‌توان برای ساخت سازه‌های کوچک و بزرگ آکوستیک از آن استفاده کرد.

در این مطلب با ویژگی‌‌ها، مزایا، کاربردها و همین‌طور نقاط ضعف این ساندویچ پانل آشنا می‌شویم. ضمن این که مقایسه‌ای هم بر پشم سنگ و دو رقیب اصلی آن، یعنی پلی‌اورتان و پشم شیشه خواهیم داشت.

سفارش و خرید انواع ساندویچ پانل ها سقفی و دیواری با فوم عایق پشم سنگ - 05136228800 - استعلام قیمت روز ساندویچ پانل هر متر مربع

مشخصات ساندویچ پانل پشم سنگ

جنس هسته میانی

فوم پشم سنگ

جنس ورقه‌های دو طرف

ورق گالوانیزه یا آلوزینک

ابعاد

طول بین ۲ تا ۱۲ متر و عرض ۱.۰۱

ضخامت

تا ۱۵ سانتی‌متر

میزان مقاومت در برابر آتش

240 دقیقه و تا دمای حدود 1000 درجه سانتی‌گراد

قدت جذب صدا

بیش از 30 دسی‌بل بر مترمربع در ضخامت 50 میلی‌متر

نقاط قوت

  • مقاومت بی‌نظیر در برابر آتش و حرارت

  • جذب بسیار بالای صوت

  • کمک به شیوه‌های ساختمان‌سازی پایدار

ساندویچ پانل پشم سنگ + قیمت + نصب + مزایا + ابعاد

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

ساندویچ پانل پشم سنگ ترکیبی از یک لایه فوم قدرتمند پشم سنگ در مرکز است که توسط دو لایه مستحکم (اغلب فولادی از جنس گالوانیزه یا آلوزینک) احاطه شده است. با انتخاب این مصالح مدرن، استحکام را در کنار مقاومت مثال‌زدنی در برابر آتش و صوت خواهیم داشت. البته از سهولت نصب و دوام آنها نیز نمی‌توانیم به راحتی عبور کنیم.

به لطف همین ویژگی‌ها است که ساندویچ پانل‌های پشم سنگ در طیف وسیعی از پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شوند. از پروژه‌های تجاری و صنعتی گرفته تا مسکونی و... . از این نوع پانل‌ها در ساخت هر دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی می‌توان استفاده کرد.

از طرفی صنعت ساختمان‌سازی در سال‌های گذشته بیش از پیش به بحث پایداری بها داده و می‌دهد. ساندویچ پانل‌های پشم سنگ هم از این قافله عقب نمانده‌اند و عملکرد استاندارد و قدرتمندی را به اجرا گذاشته‌اند. این پانل‌ها با محیط زیست سازگار هستند و ضایعات ساختمانی کمی به جای می‌گذارند.

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل با فوم عایق پشم سنگ مانند پانل‌های ساندویچی دیگر، مزایای زیادی دارد. اما دو ویژگی بسیار خاص و متمایز هم دارد که به آنها شناخته شده است.

ویژگی اول این است که ساندویچ پانل پشم سنگ را با نام «نسوز» یا «ضد حریق» هم می‌شناسند. چراکه این پانل‌ها می‌توانند تا 240 دقیقه در برابر آتش مقاومت کنند و همچنان نسوزند. این عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود! جالب آنکه حتی در مورد ساندویچ پانل‌هایی با ضخامت کم هم این مقاومت همچنان پابرجا است.

ویژگی دوم نیز به قدرت فوق‌العاده بالای این پانل در برابر صوت برمی‌گردد. به طوری که اگر قصد ساخت سازه‌های آکوستیک داشته باشید هم این پانل‌ها می‌توانند با قدرت انتخاب اولتان باشند.

اما سایر مزایایی که جزو ویژگی‌های عمومی انواع ساندویچ پانل‌ها محسوب می‌شوند عبارت‌اند از:

  • امکان تعویض یا تعمیر بخشی از سازه به راحت‌ترین شکل

  • وزن کم برای کمک به سبک‌سازی سازه

  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی

  • کمک به کنترل دمای داخل سازه

  • کاهش ضایعات ساختمانی

  • عایق حرارتی و برودتی

  • مقاوم در برابر رطوبت

  • نصب سریع و راحت

کاربردهای ساندویچ پانل پشم سنگ

بر اساس ویژگی‌هایی که بالاتر اشاره کردیم، این پانل‌ها در وهله اول برای ساخت دو نوع سازه کارایی بسیاری دارد:

  1. سازه‌هایی که به ایمنی بالایی در برابر آتش نیاز دارند.

  2. سازه‌هایی که باید آکوستیک یا عایق صوتی فوق قدرتمند باشند.

پس هم برای این نوعِ خاص از سازه‌ها و هم برای ساخت سازه‌های عادی‌تر می‌توانیم دیوارها و سقف را از ساندویچ پانل پشم سنگ بسازیم. سازه‌هایی مانند:

  • ساختمان‌های مسکونی و اداری

  • آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها

  • ورزشگاه‌ها

  • استودیوها

  • کانکس‌ها

  • سوله‌ها

  • و...

نقاط ضعف ساندویچ پانل با فوم عایق پشم سنگ

این ساندویچ پانل به خودی خود و در شرایط عادی نقطه ضعفی ندارد. اما در مورد بعضی پروژه‌ها می‌توان معایبی هم برای آن پیدا کرد. از جمله این که:

  • پشم سنگ مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارد و برای آب و هوای مرطوب مناسب نیست.

  • ضریب انتقال حرارتی این فوم نسبتاً بالا است. بنابراین سد چندان محکمی برای عبور و مرور انرژی و حرارت محسوب نمی‌شود.

  • این فوم نسبت به اغلب فوم‌های عایق قیمت بیشتری دارد.

انواع ساندویچ پانل پشم سنگ

این پانل‌ها دسته‌بندی انحصاری و ویژه‌ای ندارند. پس گروه‌بندی آنها شامل همان دسته‌هایی است که در مورد سایر ساندویچ پانل‌ها داریم؛ یعنی انواع دیواری و سقفی.

ساندویچ پانل دیواری می‌تواند تمام دیوارهای داخلی و خارجی را پوشش دهد و برای پارتیشن‌‌بندی هم استفاده شود. ویژگی‌هایی مانند نسوز بودن، عایق حرارتی و جذب بالای صدا، بیشتر در مورد این دسته از ساندویچ پانل‌ها مطرح است.

در مقابل، ساندویچ پانل سقفی اغلب حول محور میزان ظرفیت تحمل بار می‌گردد. البته در مناطق پربارش، ضد آب بودن هم برای این پانل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

باید اشاره کنیم که این امکان وجود دارد که در دیوارها و سقف سازه از یک نوع ساندویچ پانل مشترک استفاده نشود. برای مثال می‌توانیم دیوارها را از ساندویچ پانل پشم سنگ بسازیم تا آکوستیک و ضد حریق باشند. اما در ساخت سقف گزینه‌های دیگری مانند پلی‌اورتان هم داریم که وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

در ساندویچ پانل چه فوم‌هایی غیر از پشم سنگ استفاده می‌شوند؟

در کنار فوم پشم سنگ، فوم‌های دیگری هستند که به عنوان هسته مرکزی ساندویچ پانل، بین دو لایه بیرونی مستحکم تزریق می‌شوند. از جمله این فوم‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پلی‌اورتان

  • پلی‌استایرن

  • پشم شیشه

  • XPS

هر یک از این فوم‌ها، غیر از مشخصات مشابه و عمومی، خواص منحصربه‌فرد خود را دارند. به همین خاطر نیز انتخاب بهترین فوم باید توسط متخصصین این حوزه و با توجه به الزامات پروژه انجام شود.

اما معمولاً وقتی پشم سنگ جزو گزینه‌ها باشد، آن را با دو فوم پلی‌اورتان و پشم شیشه مقایسه می‌کنند. در ادامه مقایسه این فوم‌ها را می‌بینیم.

1/ مقایسه ساندویچ پانل پشم سنگ و پلی‌اورتان

این که نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که پشم سنگ بهترین فوم برای ساندویچ پانل است، ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای است که فوم پلی‌اورتان دارد. آیا پلی‌اورتان به اندازه پشم سنگ نسوز است؟ خیر! اما بعضی نقاط قوت طلایی هم دارد که سازندگان را در انتخاب بین این دو فوم عایق مردد می‌کند.

در مقایسه ساندویچ پانل پشم سنگ و پلی‌اورتان باید به طور خلاصه‌وار به نکات زیر اشاره کنیم:

  1. ضد حریق بودن و جذب صدا: در این دو مورد، پشم سنگ بدون شک از پلی‌اورتان پیشی می‌گیرد.

  2. عایق حرارتی: پلی‌اورتان کمترین اجازه را به تبادل گرما و سرما می‌دهد. اما پشم سنگ نمی‌تواند به این اندازه مانع از هدررفت انرژی داخل سازه شود یا دما را کنترل کند.

  3. ضد آب بودن: پلی‌اورتان ضد آب است. به همین خاطر نیز تأثیر بسیار کمی از رطوبت می‌گیرد. پس در مناطق مربوط انتخاب منطقی‌تری است. اما پشم سنگ ضد آب نیست. این پانل هم می‌تواند برای مدت کمی رطوبت را تحمل کند و آسیب نبیند. اما در تماس طولانی دچار آسیب و پوسیدگی خواهد شد.

  4. قیمت: پلی‌اورتان جزو فوم‌های نسبتاً گران محسوب می‌شود. اما پشم سنگ از پلی‌اورتان هم قیمت بالاتری دارد. دلیل آن نیز پروسه خاصی است که در تولید آن طی می‌شود.

2/ مقایسه ساندویچ پانل پشم سنگ و پشم شیشه

در مقایسه‌ای که پای پشم شیشه در میان است، باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. پوست بسیاری از افراد به پشم شیشه حساسیت دارد. از آن مهم‌تر، پشم شیشه می‌تواند در بلندمدت باعث ایجاد مشکلات تنفسی در افراد شود. دلیل آن نیز بافتی است که این ماده دارد. وجود الیاف‌های بسیار ریز در پشم شیشه موجب پراکنده شدن پودرهایی می‌شود که می‌توانند برای ریه مشکلاتی ایجاد کنند.

اما گذشته از این ویژگی، باید مقایسه زیر را درباره این دو فوم داشته باشیم:

  1. ضد حریق بودن و جذب صدا: پشم سنگ هم در این ویژگی‌ها نمی‌تواند گوی رقابت را از پشم سنگ برباید. بنابراین پشم سنگ با اقتدار در رتبه اول قرار دارد.

  2. عایق حرارتی: گفتیم که پشم سنگ در باب عبور ندادن حرارت، حرف زیادی برای گفتن ندارد و در حد یک عایق معمولی است. اما در مقایسه با پشم شیشه، عملکرد بهتری دارد. پس در این مشخصه هم پشم سنگ برنده است.

  3. ضد آب بودن: بین پشم سنگ و پشم شیشه هیچ کدام ضد آب نیستند. اما پشم سنگ دوام بیشتری در برابر رطوبت دارد. به نگاهی دقیق‌تر، پشم شیشه با نفوذ رطوبت بافت و ساختار اولیه خود را از دست می‌دهد.

  4. قیمت: با وجود خواص برتر پشم سنگ، قیمت آن از پشم شیشه کمتر است! دلیل این امر در متریال اولیه پشم سنگ و فرآیند تولید آن برمی‌گردد.

سفارش ساندویچ پانل پشم سنگ در ابعاد دلخواه به شرکت ما

ساندویچ پانل پشم سنگ در بسیاری از پروژه‌ها یک انتخاب مطمئن است که سازه را در برابر عواملی مانند صدا و آتش ایمن می‌کند. سایر مشخصات این فوم نیز بسته به پروژه و محل اجرای آن می‌توانند قابل قبول و مطلوب باشند. بنابراین فقط سفارش این مصالح مدرن از یک مجموعه معتبر است که می‌تواند خیالتان را از بابت استوار بودن سازه آسوده کند.

«شرکت تولید کننده پانل ما» ساندویچ پانل پشم سنگ را در کنار انواع دیگر این پانل‌ها با بهترین متریال و با بهره‌گیری از دستگاه‌های مدرن به سفارش مشتری تولید می‌کند. کارخانه این مجموعه در زمینی به مساحت بیست هزار متر مربع در شهرک صنعتی فردوسی واقع شده است. اما شما همراهان گرامی می‌توانید سفارش خود را از سرتاسر ایران ثبت کرده و محصولات را در محل سازه دریافت فرمایید.

علاوه بر این می‌توانید پیش از ثبت سفارش با مشاوران فروش ما نیز مشورت و ابهامات خود را مطرح کنید. کارشناسان ما شما را مطمئن می‌کنند که بودجه خود را به بهینه‌ترین شکل ممکن صرف خواهید کرد.

  1. برای دریافت مشاوره یا ثبت سفارش کافی است با شماره ۰۹۱۵۰۰۲۰۶۲۰ در تماس باشید.

سؤال‌های متداول

1. کاربرد طلایی ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

ساخت سقف و به خصوص دیوارهای سازه‌های صنعتی که در آنها عملیات مهم پرریسک انجام می‌شوند یا محل انبار محصولات هستند. استودیوهای ضبط صدای آکوستیک نیز کاندیدای فوق‌العاده‌ای برای استفاده از این پانل‌ها هستند.

2. آیا ساندویچ پانل پشم سنگ برای صرفه‌جویی در انرژی گزینه مناسبی است؟

عملکرد این فوم در این زمینه نسبت به عایق‌هایی مانند پشم شیشه یا فایبرگلاس بهتر است. اما در مقایسه با پلی‌اورتان ضعیف‌تر است. بنابراین اگر صرفه‌جویی در انرژی اولویت است و نسوز و آکوستیک بودن چندان مطرح نیستند، بهتر است گزینه‌های دیگر جایگزین پشم سنگ شوند.

3. آیا عایق فایبرگلاس بهتر از پشم سنگ است؟

خیر، به خصوص در بحث جذب رطوبت. فایبرگلاس در مواجهه با رطوبت زودتر پوسیده می‌شود و کپک می‌زند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->