زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای در مشهد + فیلم وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است

  • کد خبر: ۲۲۷۶۹۵
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است
اس جایشانکار، وزیر خارجه هند گفت که دهلی‌نو انتظار دارد یک توافق بلندمدت با ایران برای مدیریت بندر استراتژیک چابهار داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، اظهارات وزیرخارجه هند در حالی مطرح می‌شود که سارباناندا سونووال، وزیر کشتیرانی این کشور برای توافق جدید به ایران رفته است.

اس جایشانکار به خبرنگاران در بمبئی گفت: «هنگامی که یک توافق بلندمدت منعقد شود، راه را برای سرمایه گذاری‌های بزرگتر در بندر چابهار باز می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سونووال شاهد امضای «قرارداد حیاتی» خواهد بود که اجاره طولانی مدت بندر چابهار را به هند تضمین می‌کند.

جایشانکار گفت: هند بندر چابهار را به صورت موقت اداره می‌کند.

ند با دور زدن بندر کراچی و گوادر در پاکستان، بخشی از بندر ایران را به عنوان راهی برای حمل کالا به ایران، افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی توسعه داده است. توسعه بندر به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران کند شده است.

هند در نظر دارد بندر چابهار را به یک مرکز ترانزیتی تحت کریدور بین‌المللی حمل و نقل شمال-جنوب (INSTC) برای دسترسی به کشور‌های CIS تبدیل کند.

هند خواهان صرفه جویی در جابجایی بار با آسیای مرکزی است و بندر چابهار به عنوان یک مرکز ترانزیت تجاری برای منطقه عمل می‌کند. طبق گزارشی در اکونومیک تایمز، این پیمان جایگزین قرارداد اصلی شده و با ۱۰ سال اعتبار به طور خودکار تمدید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی رودرا گاوراو شرست، سفیر هند در تهران، از زیرساخت‌ها، طرح‌های توسعه‌ای و کریدور لجستیکی بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

علی‌اکبر صفایی شامگاه یکشنبه در این بازدید که معاون امور بندری و اقتصادی و جمعی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، با اشاره به فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی حمل و نقل دریایی در دولت سیزدهم و انجام مذاکرات دریابرد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هند و کشور‌های آسیای میانه از افزایش علاقه‌مندی و تمایلات کشور‌های همسایه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران به‌ویژه در بندر چابهار خبر داد.

سفیر هند در ایران نیز در بازدید از پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر شهید بهشتی تأکید کرد و گفت: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر چابهار پایبند است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->