اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است

  • کد خبر: ۲۲۷۶۹۵
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است
اس جایشانکار، وزیر خارجه هند گفت که دهلی‌نو انتظار دارد یک توافق بلندمدت با ایران برای مدیریت بندر استراتژیک چابهار داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، اظهارات وزیرخارجه هند در حالی مطرح می‌شود که سارباناندا سونووال، وزیر کشتیرانی این کشور برای توافق جدید به ایران رفته است.

اس جایشانکار به خبرنگاران در بمبئی گفت: «هنگامی که یک توافق بلندمدت منعقد شود، راه را برای سرمایه گذاری‌های بزرگتر در بندر چابهار باز می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سونووال شاهد امضای «قرارداد حیاتی» خواهد بود که اجاره طولانی مدت بندر چابهار را به هند تضمین می‌کند.

جایشانکار گفت: هند بندر چابهار را به صورت موقت اداره می‌کند.

ند با دور زدن بندر کراچی و گوادر در پاکستان، بخشی از بندر ایران را به عنوان راهی برای حمل کالا به ایران، افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی توسعه داده است. توسعه بندر به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران کند شده است.

هند در نظر دارد بندر چابهار را به یک مرکز ترانزیتی تحت کریدور بین‌المللی حمل و نقل شمال-جنوب (INSTC) برای دسترسی به کشور‌های CIS تبدیل کند.

هند خواهان صرفه جویی در جابجایی بار با آسیای مرکزی است و بندر چابهار به عنوان یک مرکز ترانزیت تجاری برای منطقه عمل می‌کند. طبق گزارشی در اکونومیک تایمز، این پیمان جایگزین قرارداد اصلی شده و با ۱۰ سال اعتبار به طور خودکار تمدید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی رودرا گاوراو شرست، سفیر هند در تهران، از زیرساخت‌ها، طرح‌های توسعه‌ای و کریدور لجستیکی بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

علی‌اکبر صفایی شامگاه یکشنبه در این بازدید که معاون امور بندری و اقتصادی و جمعی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، با اشاره به فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی حمل و نقل دریایی در دولت سیزدهم و انجام مذاکرات دریابرد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هند و کشور‌های آسیای میانه از افزایش علاقه‌مندی و تمایلات کشور‌های همسایه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران به‌ویژه در بندر چابهار خبر داد.

سفیر هند در ایران نیز در بازدید از پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر شهید بهشتی تأکید کرد و گفت: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر چابهار پایبند است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->