۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست تربیت مهدوی افق می‌خواهد راز عظمت ۲۵ ذی‌الحجه و نزول سوره «انسان» و آیه «هل اتی» فراخوان ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد پیکر مطهر سرباز شهید مرزبانی، در مشهد تشییع شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) همه آنچه باید درباره مباهله بدانیم | حقانیت جاوید اسلام اثرگذاری بانوان در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روشن است از کتابخانه‌های دیجیتالی تا کتابخانه‌های هوشمند در بیستمین نشست اندیشگاه رضوی زمان ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر به مشهد؛ دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعرفه‌های خونی ... زندگی جوانان را شیرین کنید! قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۸۸۰۲
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم
اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی با حضور جمعی از شاعران رضوی و شاعران کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امشب، ۲۹ اردیبهشت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی برگزار شد.

سیدحسین سیدی، در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی اظهار کرد:  پانزدهمین جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان با موضوع رضوی برگزار شد و به کار خود پایان داد. از نظر من با اهمیت‌ترین جشنواره، مربوط به کودک و نوجوان است. تاثیرپذیری در کودکی بسیار بیشتر از بزرگسالی است.  

وی بیان کرد: مسیر اصلی زندگی در کودکی آغاز می‌شود. این جشنواره شاید به ظاهر کوچک باشد، اما انسان‌های بزرگی را پرورش می‌دهد. در این جشنواره ممکن است اتفاقاتی آرام و پنهانی بیفتد که در آینده دنیایی را تکان دهد. فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان وظیفه ما است.  

فرهاد قائمیان نیز در ادامه تصریح کرد: امسال در بیست‌ویکمین جشنواره هنر‌های رضوی رویکرد بنیاد امام رضا (ع) و جشنواره‌های رضوی، مردم‌سازی بوده و هدف ما این است که برای ترویج هنر فرهنگ رضوی فعالیت بیشتری صورت بگیرد.  

وی افزود: سعی کردیم میان مردم و فعالیت‌هایی از قبیل شعر کودک و نوجوان، هنر‌های نمایشی، نقالی و... ارتباط برقرار کنیم و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. وجود چنین جشنواره‌هایی باعث اتفاقات خوبی برای نسل آینده می‌شود.  

مصطفی رحمان‌دوست، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های شعر کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که برای برنامه‌ای که به نام امام رضا (ع) است سرداوری کردم.  

وی تاکید کرد: امام رضا (ع) تنها امامی است که آرامگاه ایشان در کشور ما قرار دارد. من معتقدم برای رسیدن به شعر کودک و نوجوانی که حضور امام رضا (ع) در آن پررنگ باشد راه درازی داریم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیاز است.

سیداحمد میرزاده بیان کرد: امسال جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند. ما با آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته سعی کردیم تغییرات موثری را به وجود بیاوریم.

وی افزود: محافلی را در استان‌های مختلف کشور برگزار کردیم که شاعران بتوانند در تمامی نقاط کشور بتوانند شعرهایشان را ارائه کنند. در سال‌های گذشته، برگزیدگان به شکل محدودی تنها در برنامه اختتامیه موفق به شعرخوانی می‌شدند. ما محفل‌هایی را در شهر‌های قم، کرمان، همدان، شیراز و تهران برگزار کردیم. نام تمامی این محافل سلام امام مهربان است.

دبیر پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی بیان کرد: ۳۰۴ اثر به جشنواره رسیده که ۲.۵ برابر سال گذشته است. شعر‌ها از ۴۵ شهر کشورمان به دست ما رسیده است. در این دوره ما با اثر شاعران فنی‌تر برخورد کردیم. مقاطع کودک و خردسال و نوجوان را تفکیک و رتبه‌بندی کردیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: مریم اسلامی، حیدر جهان کهن، زهرا عراقی، کبری بابایی بخش در بخش نوجوان، فرشته ابراهیمی نیا نسرین شهبازی سمیه تورجی منیره هاشمی در بخش کودکان و خاتون حسنی سمیه بابایی معصومه حکمتی در بخش خردسال برگزیده شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->