برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع) درباره ادبیات الکترونیک از منظر انسان و ابزارهایش نذر ابراهیم (ع)، به روایت تفسیر‌های کهن فارسی «سارا حاتمی» بازیگر سریال «زخم کاری» در جمع داوران جشنواره «آسمون» شاهد احمدلو «راننده شخصی» را می‌سازد استقبال کم‌نظیر از اولین کنسرت عرفان طهماسبی | بلیت‌هایی که در کمتر از ۱۵ دقیقه تمام شد!
سرخط خبرها

رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی

  • کد خبر: ۲۲۹۸۷۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی
با شهادت سیدابراهیم رئیسی، ریاست، این دولت به پایان رسید، اما در این ۳ سال در حوزه‌های هنری و فعالیت‌های فرهنگی رشد کاملا محسوسی دیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سه سال از دولت سیزدهم گذشت.در ابتدای دولت سیزدهم، ۵۸۰سالن سینمایی در کشور فعال بود. در دولت سیزدهم ۳۰۰سینمای دیگر نیز به این تعداد افزوده شد. تعداد سالن‌های سینمایی کشور تا پایان سال۱۴۰۲ به ۸۴۶ باب رسید. این آمار، ضمن رشد بیش از ۴۸ درصدی سالن‌سازی به‌نسبت انتهای دولت قبل، سرانه سینما برای مردم ایران را به ۱۰۴هزار نفر برای هر سالن رسانده است. این آمار در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۵۸۰ سالن بود.

رکوردشکنی در گیشه سینما

در نخستین سال دولت سیزدهم(۱۴۰۱) مخاطبان فیلم‌های اکران‌شده در سال۱۴۰۱، ۱۳ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۹۳ نفر بود و میزان فروش هم به رقم ۴۱۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسید. سینما در سال۱۴۰۲ بیش از هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان فروش داشت. همچنین فروش سینمای ایران در فروردین۱۴۰۳ به بیش از ۱۴۶میلیاردو۸۵۱ میلیون تومان رسید.

تولیدات سینمایی

در دولت سیزدهم بیش از ۱۸۰فیلمنامه سینمایی مجوز تولید گرفته‌اند که تلاش شده علاوه بر رعایت تنوع ژانر و گوناگونی موضوعات، به لحاظ ترکیب و تنوع سینماگران نیز از چهره‌های شاخص و پیشکسوت تا سینماگران تازه‌کار و کمترشناخته شده؛ در جدول دیده شود.

برگزاری ۷هزار نوبت کنسرت

در ۳سال گذشته در مجموع بیش از ۷هزار کنسرت موسیقی در پایتخت و دیگر شهرهای کشور برگزار شده است. تعداد کنسرت‌های برگزار شده در سال۱۴۰۱ در کل کشور ۳۹۱۳ کنسرت بوده است.در سال ۱۴۰۲تعداد کنسرت‌ها به ۴هزار و ۹۷۰ نوبت رسیده است.

افزایش بیش از ۳۰درصدی تولیدات نمایشی

تا پایان تیر سال گذشته، تعداد تولیدات نمایشی، نزدیک به ۸ هزار عنوان نمایش بوده و این تعداد اجرا در نیمسال دوم نیز افزایش داشته است. تولید و اجراهای نمایشی نسبت به سال۱۴۰۱ رشد بیش از ۳۰درصدی داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->