زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای در مشهد + فیلم وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۴۰۰۳
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)
پس از اعلام رسمی اسامی داوطلبان تأیید‌صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان، حالا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هر چه به روز ۸ تیرماه ۱۴۰۳ نزدیک می‌شویم، تب انتخابات ریاست جمهوری داغ‌تر می‌شود.  برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان تأیید‌صلاحیت‌شده در صداوسیما آغاز شده و فضای انتخاباتی کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

سومین نشست هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور وزیر کشور

سومین نشست هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور وزیر کشور برگزار شد.

سومین نشست هیئت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران صبح روز یکشنبه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، برگزار شد. / ایسنا

از اظهارات تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات چه خبر؟

یازده روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، اخبار مربوط به کاندیدا‌ها و آخرین اظهاراتشان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری در رسانه ملی، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، در بخشی از اظهارات خود در برنامه تلویزیونی «صف اول» در پاسخ به  پرسش «در صورتی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوید، سازوکار شما برای انتخاب مسئولان چیست؟» تأکید کرد: در روند اولیه نیاز به ارزیابی‌ها، مشارکت‌ها و مشورت‌هاست و با این کار‌ها گام اول را برمی‌داریم، اما هر کسی هم برای مسئولیتی انتخاب شد، باید تعهد دهد که برنامه و سیاست‌های کلی را در چهارچوب یک روش علمی اجرا کند و ما موظف به پیگیری برای اجرا هستیم؛ در انتخاب مسئولان، پاسخگویی و توانمندی برای من جایگاه دارد و نه خط و طیف سیاسی.

علیرضا زاکانی در نشست با جامعه محیط زیست و کشاورزی که در مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، گفت: گمشده این کشور برنامه‌ریزی و تدبیر درست برای انجام اقدامات است. در سال اول دولت خود می‌توانم در موضوع تأمین گوشت و مرغ، تخم‌مرغ و روغن و شیلات به‌گونه‌ای عمل کنم که ۲۰ درصد قیمت کاهش یابد و به سمت ارزان‌سازی حرکت کنیم.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در دیدار مردمی که در مسجدجامع ابوذر تهران برگزار شد، یادآور شد: تا ریشه فساد در این کشور خشک نشود، راه برای رشد و تعالی آن‌گونه که شایسته است باز نخواهد شد. امروز سفره ملت کوچک شده و مردم فشار اقتصادی را احساس می‌کنند.

محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیونی «با مردم» با بیان اینکه ما از گرانی و تورم و کاهش قدرت خانوار‌ها شرمنده‌ایم و برای رفع آن در دولت چهاردهم، «خدمت و پیشرفت»، برنامه و روش اجرا داریم که ضمانت آن کارنامه عملکردم در سالیان گذشته است، گفت: نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوار‌ها برای مسکن هزینه می‌شود که باید این مشکل را حل کنیم؛ در زمینه خودرو و اتباع بیگانه هم مشکل داریم که برای آنها برنامه دارم.

سعید جلیلی در میزگرد فرهنگی در شبکه دوم سیما در بخشی از اظهاراتش با تأکید بر اینکه برخی مصادیق مثل حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی، خاطرنشان کرد: عرصه فضای مجازی ابعاد مختلف دارد و با زندگی مردم عجین شده است. در فضای مجازی هم آسیب وجود دارد ولی باید مسئولیت‌پذیری ایجاد کرد نه محدودیت. اگر مسئولیت‌پذیری ایجاد شد، ضایعات آن به حداقل می‌رسد و فرصت آن بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» با یادآوری اینکه برنامه هفتم را یک دولت و مجلس دیگری تصویب کرده است و حالا این برنامه را دولت جدید با شعار‌های جدید می‌خواهد اجرا کند، گفت: همین امر مشکلاتی را در نظام برنامه‌ریزی ایجاد می‌کند. تطبیق این فضا‌ها مشکلات جدی برای ما ایجاد می‌کند. شکل برنامه هفتم داد می‌زند که نمی‌شود آن را درست اجرا کرد. ماده مکمل ۳۵ الحاقی در برنامه هفتم با ۲۵ عنوان داریم که برنامه، همین موارد است و باید عدد و رقم می‌شد؛ اینها اساس برنامه است. همگی اینها را به زمان دیگر حواله داده‌اند.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد اقتصادی»، اظهار کرد: سیاست‌گذاران ما با عواملی همچون دادن یارانه، قیمت‌گذاری سنتی، ارز ترجیحی و... سعی در کنترل بازار دارند. متأسفانه یارانه‌ها جوابگوی خرج مردم نبود. از سوی دیگر ارز ترجیجی نیز منجر به فساد در کشور شد. یارانه انرژی نیز باعث افزایش شدت انرژی، هدررفت بالا و قاچاق انرژی در کشور شد. اقدامات دولت‌ها برای مقابله با ناترازی انرژی فقط سطحی از جبران انرژی را انجام داد و انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در آن کاهش داد. مهار تورم، ایجاد اشتغال و ریشه‌کنی فقر مطلق سه اولویت اقتصادی دولت آینده بنده خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی: کم‌کردن شکاف درآمد و هزینه از اهداف دولت خانواده است

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز شکاف میان درآمد و هزینه‌های خانواده در حال افزایش است و کم کردن این فاصله مهم‌ترین اقدام خواهد بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که شعار انتخاباتی خود را «دولت مردم؛ دولت خانواده» اعلام کرده است، روز یکشنبه در فضای مجازی نوشت: «تجربه نشان داده ادعای حل تمامی مشکلات یعنی تقریباً هیچ مشکلی رفع نخواهد شد. دولت خانواده در گام نخست مشکلات اساسی خانواده ایرانی را رفع خواهد کرد. امروز شکاف میان درآمد و هزینه‌ها خانواده در حال افزایش است و کم کردن این فاصله مهم‌ترین اقدام خواهد بود.»

{$sepehr_key_۶۱۹۷۱}

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->