حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

واکنش اتحادیه اروپا به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

  • کد خبر: ۲۲۹۹۷۳
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
واکنش اتحادیه اروپا به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت این اتحادیه مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهاد‌های بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه درباره درخواست آفریقای جنوبی برای توقف تجاوز به غزه رای صادر و تاکید کرد اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند. این دادگاه با موافقت ۱۳ نفر از اعضای خود در برابر ۲ رای مخالف، دستور داد رژیم صهیونیستی حمله نظامی به رفح را متوقف کند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: آفریقای جنوبی از دیوان خواسته تا اقدامات بیشتری را مطابق با تحولات عملیات نظامی در رفح اتخاذ کند. رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری افزود: دادگاه خاطرنشان می‌کند که وضعیت انسانی در رفح پس از هفته‌ها بمباران فاجعه بار است. حمله زمینی اسرائیل به رفح هنوز ادامه دارد و به موج دیگری از آوارگی منجر شده است.

قاضی نواف سلام، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد: اقدامات موقتی که دیوان در ماه مارس تصویب کرد به طور کامل به تحولات اخیر پاسخ نمی‌دهد.

طبق رای دادگاه لاهه، اسرائیل به اندازه کافی برای تضمین امنیت و حفظ جان آوارگان و انتقال‌شان از رفح به المواصی شرایط لازم را فراهم نکرد. دادگاه دریافته است که وضعیت ناشی از حمله اسرائیل به رفح، خطری فزاینده برای غیرنظامیان است. شرایط نیاز به تغییر تصمیم صادر شده ما در ۲۸ مارس دارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->