ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان مناظره انتخاباتی فردا از چند شبکه پخش می‌شود؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) امیر حیدری: انسداد مرزهای شرقی یکی از ماموریت‌های مهم نیروی زمینی ارتش است حمله هواپیماهای ترکیه به مناطقی در استان «دهوک» عراق + فیلم مقام صهیونیست: حتی توافق هم مانع از حملات موشکی حزب‌الله نخواهد شد زلنسکی: چین با وجود رابطه با روسیه دشمن ما نیست زاکانی: ما حجاب‌بان نداریم| دولت خدمت به حل مسائل دختران توجه ویژه خواهد کرد + فیلم ۵ هزار ایرانی در زندان‌های خارج از کشور محبوس هستند ۱۳ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد ‏ابتلای صادق زیباکلام به بیماری در زندان تکذیب شد
سرخط خبرها

واکنش اتحادیه اروپا به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

  • کد خبر: ۲۲۹۹۷۳
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
واکنش اتحادیه اروپا به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت این اتحادیه مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهاد‌های بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه درباره درخواست آفریقای جنوبی برای توقف تجاوز به غزه رای صادر و تاکید کرد اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند. این دادگاه با موافقت ۱۳ نفر از اعضای خود در برابر ۲ رای مخالف، دستور داد رژیم صهیونیستی حمله نظامی به رفح را متوقف کند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: آفریقای جنوبی از دیوان خواسته تا اقدامات بیشتری را مطابق با تحولات عملیات نظامی در رفح اتخاذ کند. رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری افزود: دادگاه خاطرنشان می‌کند که وضعیت انسانی در رفح پس از هفته‌ها بمباران فاجعه بار است. حمله زمینی اسرائیل به رفح هنوز ادامه دارد و به موج دیگری از آوارگی منجر شده است.

قاضی نواف سلام، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد: اقدامات موقتی که دیوان در ماه مارس تصویب کرد به طور کامل به تحولات اخیر پاسخ نمی‌دهد.

طبق رای دادگاه لاهه، اسرائیل به اندازه کافی برای تضمین امنیت و حفظ جان آوارگان و انتقال‌شان از رفح به المواصی شرایط لازم را فراهم نکرد. دادگاه دریافته است که وضعیت ناشی از حمله اسرائیل به رفح، خطری فزاینده برای غیرنظامیان است. شرایط نیاز به تغییر تصمیم صادر شده ما در ۲۸ مارس دارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->