آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رکوردشکنی مترو در روز تشییع شهید جمهور در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۰۰۴۵
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
رکوردشکنی مترو در روز تشییع شهید جمهور در مشهد
در روز تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهیدمان، رکورد جابه‌جایی مسافر در قطارشهری مشهد شکسته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، از لحظه اعلام خبر شهادت خادم‌الرضا (ع)، آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان شهیدش، ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با تشکیل جلسات مختلف درصدد آماده‌سازی شهر برای روز تشییع پیکر شهدای خدمت شد. کمیته‌های مختلف ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیز در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم قدرشناس مشهد و زائران بارگاه رضوی تمهیدات لازم را اندیشیدند و در این بین، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ترافیکی و حمل‌ونقلی‌اش، مقدمات حضور مردم در مراسم‌های مختلف روز‌های اخیر به‌ویژه روز تشییع پیکر شهید آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی را فراهم کرد.

دراین‌راستا، علاوه بر انجام اقدامات مختلف، در نخستین گام حوزه ترافیکی شهر، نرده‌های خط بی‌آرتی خیابان امام‌رضا (ع) شامگاه چهارشنبه برداشته شد تا زمینه حضور مردم و خودرو حامل شهدای گران‌قدر آماده شود. همچنین در روز تشییع پیکر شهدا همه ظرفیت حمل‌ونقلی شهر ازجمله اتوبوس‌رانی، مترو و تاکسی‌رانی آماده شد تا جابه‌جایی شهروندان و زائران بارگاه رضوی که برای حضور در این مراسم به مشهد آمده بودند، آسان شود، به‌طوری‌که رکورد جابه‌جایی مسافر از طریق مترو در روز پنجشنبه شکسته شد.

آماده باش کامل قطار شهری

دراین‌زمینه، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در روز‌های گذشته به‌ویژه در روز تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید، خطوط مترو مشهد در آماده‌باش کامل خدماتشان را به مردم ارائه کردند، گفت: در روز تشییع پیکر شهدای گران‌قدر، سرویس‌دهی به مردم در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد به‌صورت رایگان انجام شد و پیش از آن، عملیات شست‌وشوی ناوگان مترویی انجام شده بود.

ساماندهی با حضور ۱۵۰۰ نفر پرسنل

بهرام نکاحی با بیان اینکه در پنجشنبه که با ازدحام بیش‌ازحد شهروندان در ایستگاه‌های قطارشهری روبه‌رو شدیم، ۱۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی این شرکت برای مدیریت مسافران در ایستگاه‌ها و همچنین نیرو‌های امدادی مستقر شدند، ادامه داد: رکورد جابه‌جایی مسافران از طریق مترو در روز تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید شکسته شد. رکورد قبلی جابه‌جایی مسافر مربوط به روز شهادت امام‌رضا (ع) با جابه‌جایی ۴۷۰ هزار مسافر بود که این عدد جابه‌جایی در روز پنجشنبه به بیش از ۶۴۰ هزار نفر رسید. 

وی افزود: در روز سوم خرداد تعداد ۴۲۹ هزارو ۶۷۶ نفر از طریق خط‌یک و ۲۱۲ هزارو ۴۲۹ نفر از طریق خط‌دو جابه‌جا شدند و در مجموع در این روز ۶۴۲ هزارو ۱۰۵ نفر از طریق خطوط مترویی مشهد جابه‌جا شدند. البته در صورتی که بتوانیم شصت واگن کسری خط‌یک را جبران کنیم، بی‌گمان در روز‌های مناسبتی می‌توانیم به‌مراتب نفرات بیشتری را از طریق مترو جابه‌جا کنیم.

سرویس‌دهی ویژه اتوبوس‌رانی در روز وداع

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد نیز دراین‌زمینه اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری مراسم خاک‌سپاری رئیس‌جمهور محبوب، آیت‌ا... رئیسی، در حرم‌مطهررضوی و حضور بی‌نظیر مردم شریف در این مراسم، از ابتدای صبح پنجشنبه با ۱۷۰۰ دستگاه ناوگان و با مشارکت همه کارکنان تلاشگر سازمان به‌ویژه اتوبوس‌رانان و مینی‌بوس‌رانان تلاشگر، سرویس‌دهی ویژه و صلواتی برای انتقال مردم به کانون برگزاری مراسم با سرفاصله ۱۰دقیقه صورت گرفت.

محسن شریعتی ادامه داد: همچنین سرویس‌دهی برگشت از پایانه‌های موقت در اطراف حرم‌مطهر پس از تمام‌شدن مراسم خاک‌سپاری و پس از پایان نماز مغرب‌وعشا با حداکثر ظرفیت و توان به‌صورت فوق‌العاده ارائه شد.

پشتیبانی از خطوط ۱ و ۲ قطار شهری

وی با بیان اینکه علاوه بر ارائه خدمات در همه خطوط اتوبوس‌رانی، خطوط ویژه مراسم نسبت به پشتیبانی خطوط یک و دو قطارشهری در ایستگاه‌های میدان بسیج، تقاطع امام‌خمینی (ره)، میدان شریعتی و الندشت اقدام کردند، افزود: طبق برآورد انجام‌شده از میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز پنجشنبه، در روز یادشده حدود یک‌میلیون‌و ۶۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابه‌جا شده‌اند.

خدمت‌رسانی صلواتی تاکسی‌رانی در ۴ محور

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی نیز از فضاآرایی ناوگان این سازمان با نصب بیش از ۱۳ هزار پوستر و پرچم مناسبتی هم‌ز‌مان با ایام شهادت و تشییع و خاک‌سپاری پیکر رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدا خبر داد. مرتضی چایچی مطلق با بیان این خبر گفت: با هدف خدمت‌رسانی هرچه شایسته‌تر به شرکت‌کنندگان مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر رئیس‌جمهور شهید و هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسم، همه ناوگان تاکسی‌رانی در ورودی‌های شهر، اطراف حرم‌مطهر، شبکه‌های بی‌سیم، خطوط شهر و ناوگان گردشی فعال در هسته مرکزی و داخل شهر در آماده‌باش کامل بودند.

وی افزود: علاوه بر این، بیش از هشتاد دستگاه تاکسی ون و سواری از ساعت ۱۲ پنجشنبه در چهار محور خیابان کوشش، حدفاصل میدان حافظ تا چهارراه نخریسی (ایستگاه قطارشهری)، خیابان ۱۷ شهریور حدفاصل میدان ۱۷ شهریور تا چهارراه نخریسی (ایستگاه قطارشهری)، خیابان امام‌خمینی (ره) حدفاصل چهارراه خسروی تا چهارراه لشکر (ایستگاه قطارشهری) و از ابتدای بولوار مدرس تا چهارراه خسروی به‌صورت رفت‌وبرگشت به شرکت‌کنندگان مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر شهدا خدمت‌رسانی کردند.

چایچی تأکید کرد: همچنین دیگر ناوگان تاکسی‌رانی در ورودی‌های شهر، شبکه‌های بی‌سیم و محدوده‌های مجاز تردد درحال خدمت‌رسانی به شهروندان بودند و با کاهش محدودیت‌ها پس از مراسم تشییع نیز عملیات انتقال شهروندان به خارج از محدوده حرم‌مطهر را برعهده داشتند.

ایجاد ۱۳۰۰ جای پارک موقت

همچنین مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات این سازمان در روز پنجشنبه هفته گذشته، گفت: در راستای تسهیل حضور عزاداران رئیس‌جمهور شهیدمان در مراسم تشییع و خاک‌سپاری روز پنجشنبه با هماهنگی‌ها، تعداد ۱۳۰۰ فضای پارک موقت برای پارک خودرو شهروندان فراهم شد.

قاسم طاهری ادامه داد: باتوجه‌به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی در روز پنجشنبه، امکان پذیرش خودرو در پارکینگ‌هایی که در محدودیت ترافیکی قرار داشتند، وجود نداشت و خروج خودرو‌های پارک‌شده نیز به پایان محدودیت‌ها و پایان مراسم عزاداران پیاده منوط شد.
وی افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار مشهد، ارائه خدمات در روز تشییع شهید جمهور به عزاداران در محدوده خدمت‌رسانی پارکینگ‌ها رایگان بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->