ریزش منزل مسکونی در چناران + فیلم توضیحات پلیس تهران بزرگ درباره حادثه جوادیه به‌هم‌ریختگی در پیش‌فروش بلیت قطار‌ها همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار اورژانس کشور درباره افزایش ۴۶درصدی غرق‌شدگی‌ها

  • کد خبر: ۲۳۰۴۵۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
هشدار اورژانس کشور درباره افزایش ۴۶درصدی غرق‌شدگی‌ها
رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برخلاف تصور رایج، استان‌هایی نظیر گیلان و مازندران جایی در بالاترین آمار غرق‌شدگی ندارند، از ۴ استان به عنوان رکوردداران این مسئله نام برد.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر میعادفر به آمار حوادث مربوط به غرق‌شدگی و مرگ‌ومیر ناشی از آن اشاره و اظهار کرد: آمار ماموریت‌های سازمان اورژانس در سراسر کشور حاکی از آن است که از ابتدای سال تاکنون، ۲۶۳ نفر دچار حوادث غرق‌شدگی شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۸درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۶۳ حادثه‌دیدگی غرق‌شدگی، ۱۰۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند، گفت: شمار موارد مصدومیت نیز در این مدت رشد ۴۶ درصدی داشته است. شمار موارد فوتی نیز ۱۵۹ نفر بوده که این آمار نیز رشد ۱۸ درصدی داشته است.

میعادفر درباره جنسیت افراد غرق‌شده نیز گفت: برابر آمار‌های ما، ۲۴ درصد این افراد زن و ۷۶ درصد نیز مرد بوده‌اند. همچنین میانگین سنی افراد حادثه‌دیده ۲۳ سال بوده است. کم‌سن‌ترین فرد در این مدت پسربچه‌ای یک ساله بوده و مسن‌ترین فرد نیز مردی ۸۰ ساله بود که هر دو در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره استان‌های دارای بیشترین حادثه‌دیده غرق شدگی و همچنین بیشترین فوتی ناشی از غرق‌شدگی نیز گفت: برخلاف تصور رایج استان‌هایی نظیر گیلان و مازندران در این میان جایی ندارند. بیشترین تعداد افراد حادثه‌دیده در این خصوص به ترتیب مربوط به استان‌های بوشهر با ۳۲ مورد حادثه‌دیده، سیستان و بلوچستان با ۲۸ مورد، فارس با ۲۵ مورد و اصفهان با ۲۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی نیز گفت: استان‌های فارس، اصفهان، تهران و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۶، ۱۴ و ۱۱ مورد دارای بیشترین فوتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون هستند.

وی به محل وقوع حوادث نیز اشاره کرد و گفت: رودخانه با ۲۴ درصد بیشترین فراوانی را در محل وقوع حوادث غرق‌شدگی به خود اختصاص داده است. پس از آن دریا و استخر‌های خانگی به ترتیب با ۱۶ و ۱۶ درصد قرار دارند. استخر کشاورزی با ۱۴، کانال آب کشاورزی با ۷ درصد و سد و آب‌بند و دریاچه طبیعی نیز با ۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد و درصد باقیمانده نیز مربوط به سایر محل‌هاست.

میعادفر با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما به مردم هشدار داد که برای شنا و آب‌تنی از محل‌های مجاز که غریق‌نجات در آن حضور دارد، استفاده کرده و به هیچ عنوان وارد رودخانه‌ها، سدها، استخر‌ها و کانال‌های آب کشاورزی و دیگر محل‌های غیر مجاز نشوند.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->