افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش!

  • کد خبر: ۲۳۴۱۱۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش!
مرد ثروتمندی که توسط دوستان خود به‌خاطر ۱۴ میلیارد هدف آدم‌ربایی قرار گرفته بود، به قتل رسید و متهمان پرونده با هوشیاری کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲، فردی به اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) رفت و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت: یکی از آشنا‌های نزدیکمان به نام یاشار که حدوداً ۴۹ سال دارد و سهامدار یکی از انتشارات کتاب است از خانه خارج شده و دیگر بازنگشت؛ تلفن همراهش خاموش شده و بستگان دیگر نیز خبری از او ندارند؛ نگرانم بلایی سرش آمده باشد لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امورجنایی، تیمی از کارآگاهان اداره چهارم وارد عمل شدند و در نخستین گام از بیمارستان‌های تهران و پزشکی قانونی کشور استعلام گرفتند، اما ردپایی از یاشار به دست نیاوردند.

پیامک ۱۴ میلیاردی آدم‌ربایان

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه یک پیامک با شماره‌ای ناشناس به خانواده فرد فقدانی ارسال شده که در آن عنوان شده بود "یاشار هدف آدم‌ربایی قرار گرفته و آدم‌ربایان با تهدید به قتل جان او درخواست ۱۴ میلیارد تومان پول نقد کرده‌اند".

با توجه به حساسیت موضوع پرونده برای رسیدگی تخصصی به اداره یازدهم پلیس آگاهی (مبازه با آدم‌ربایی) ارجاع داده شد و کارآگاهان در تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی دریافتند که ۵ مرد جوان پیامک‌های تهدیدآمیز را برای خانواده مرد گمشده ارسال کردند.

خردادماه سال ۱۴۰۳، تیم جنایی پس از این دریافت این اطلاعات مهم با بهره‌گیری از روش‌های علمی و کشف شیوه‌های کشف نوین جرم هویت ۵ متهم پرونده را شناسایی و سپس با دستور قضایی آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به صورت جداگانه هدف بازجویی قرار گرفتند، اما به جرم آدم‌ربایی اعتراف نکردند؛ تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی متوجه ارتباط آدم‌ربایان با ۲ مرد جوان شدند که هم‌محله‌ای و دوستان یاشار هستند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

ردپای دوستان قدیمی

اقدامات ویژه فنی و پلیسی نیز نشان می‌داد که یاشار به خانه این ۲ نفر در محله کیانشهر رفته و پس از آن تلفن همراهش خاموش شده است که کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم، خیلی زود مخفیگاه ۲ دوست یاشار را شناسایی و سپس با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی متهمان را دستگیر و خیلی زود آنها را هدف تحقیق قرار دادند.

۲ مرد جوان که در جریان تحقیقات با اظهارات ضد و نقیضی منکر هرگونه ارتکاب جرم بودند پس از مواجه با مدارک موجود داخل پرونده به ارتکاب جنایتی هولناک با همدستی یکدیگر و اجرای نقشه قبلی اعتراف کردند.

اعتراف به جنایت هولناک

یکی از متهمان پرونده ماجرا را اینطور توضیح داد: با یاشار دوست و هم محله‌ای بودیم حتی می‌دانستیم که ثروتمند است به همین خاطر او را دعوت کردیم می‌دانستیم که یاشار پول ثروتمند است؛ برای همین تصمیم گرفتیم تا با آدم‌ربایی از خانواده‌اش پول دریافت کنیم.

مرد جنایتکار گفت: پس از اینکه یاشار به خانه آمد به همراه همدستم با او درگیر شدیم، اما در جریان نزاع به قتل رسید؛ ما که خیلی ترسیده بودیم یک باند تشکیل دادیم و ماجرا را با ۵ نفر دیگر در میان گذاشتیم که قرار شد با دریافت ۱۴ میلیارد تومان از خانواده مقتول پول‌ها را میان خود تقسیم کنیم.

او ادامه داد: پس از ارتکاب جنایت، جسد مقتول را مثله و بقایای آن را اطراف منطقه‌های جاجرود و رودهن رها کردیم؛ در ادامه من و همدستم به عنوان طراح اصلی این جرم از ۵ مرد جوان خواستیم تا با تهدید‌های زیاد از خانواده یاشار ۱۴ میلیارد تومان درخواست و پس از دریافت پول پا به فرار بگذاریم.

تحقیقات ادامه دارد

پس از این اظهارات تکان‌دهنده، متخصصان پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره یازدهم و ماموران تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهمان برای پیدا کردند بقایای اجساد مقتول به جاجرود و رودهن بروند.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زویای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی (ویژه قتل) قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->