هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد
سرخط خبرها

رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد

  • کد خبر: ۲۳۴۱۸۸
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد
رهبر طالبان در سخنرانی خود بعد از نماز عید قربان گفت: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد. از مسئولان و همه مردم افغانستان می‌خواهم که اختلافات را کنار بگذارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک فایل صوتی ۲۲ دقیقه‌ای منسوب به هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان منتشر شده است که حاوی سخنرانی او پس از ادای نماز عید قربان در قندهار است.

او در این سخنرانی از مسئولان و همه مردم افغانستان خواست که اختلافات را کنار بگذارند.

رهبر طالبان گفت: اختلاف بر سر قدرت در حکومت‌های فرعونی است.

هبت‌الله در این فایل صوتی تاکید ویژه بر حل اختلافات کرده است.

او گفته که او هیچ‌گونه اختلاف بین افغان‌ها را برنمی‌تابد.

آخوندزاده همچنین مطرح کرده است که حاضر است از مقام فعلی کنار رود، اما اختلافات در افغانستان نباشد.

رهبر طالبان گفت: برادران بیماری طاعون را بپذیرید، اما اختلافات را نه. زیرا اختلافات بدترین مرض است من این اختلافات را در میان افغان‌ها نمی‌خواهم اگر دسته‌ای از مردم مرا برکنار کنند، من خوشحال می‌شوم، اما به اختلاف در میان آنان خوشحال نمی‌شوم.

در همین راستا او مردم را به اتحاد و برادری دعوت کرد و از آنان خواست که از نظام آنان حمایت کنند.

گزارش‌هایی مبنی بر وجود اختلافات در نظام کنونی افغانستان وجود دارد. این گمانه‌ها به ویژه پس از سفر اخیر ملاهبت الله به کابل بیشتر شد.

رهبر طالبان درحالی در سخنرانی خود از حمایت مردم توسط نظام صحبت که حسن آخوند، نخست وزیر حکومت سرپرست نیز در پیام عیدانه خود گفت همکاری ملت در حفظ نظام بسیار مهم است.

او در این پیام گفت: پیام من به ملت این است که از نظام اسلامی خود با قاطعیت حمایت و پشتیبانی کنند. زیرا همکاری ملت در حفظ و تقویت نظام بسیار مهم است.

هبت‌الله در بخش دیگری از این سخنرانی از مسئولان حکومت سرپرست خواست که «مغرور» نباشند و حق را در محوریت امور قرار دهند.

این درحالی است که او در پیام عیدانه خود نیز بر دفاع از مظلوم تاکید کرده بود.

در پیام عیدانه رهبر طالبان آمده است کسی نمی‌تواند بر دیگری ظلم کند. جلوی ظلم گرفته و حقوق مظلوم پایمال نمی‌شود.

هبت‌الله در بخش دیگری از این سخنرانی توصیه کرد که به شکل علنی از یکدیگر انتقاد کنند.

او همچنین افزوده است که خودش آماده شنیدن نصیحت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->