افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی

  • کد خبر: ۲۳۴۱۲۳
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸
هشدار مقامات سعودی درباره افزایش دمای هوا در طول حج درحالی جدی‌تر شده که از مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی خبر داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مقامات عربستان سعودی هشدار داده‌اند که ممکن است دمای هوا در طول مناسک حج به ۴۸ درجه سانتیگراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) برسد. بر این اساس، خبرگزاری سی‌ان‌ان یکشنبه ۲۶ خردادماه، درحالی‌که زائران در کنار کوه رحمت (جبل الرحمه) و در صحرای عرفات گردهم آمده بودند، از مرگ ۶ زائر بر اثر گرمازدگی اطلاع داد.

وزارت امور خارجه اردن اعلام کرده است هر ۶ کشته، اتباع اردنی بودند و در حال هماهنگی با مقامات سعودی در جده برای انجام مراحل دفن و انتقال احتمالی اجساد آنها به اردن است.

با این وجود، خواهرزاده یکی از متوفیان به سی‌ان‌ان عربی گفته است که یکی از خویشاوندانش در کوه عرفات مرده و در عربستان سعودی به خاک سپرده شده است.

اردن پیش از این گفته بود امسال بیش از ۴۰۰۰ زائر در قالب کاروان‌های رسمی در حج حضور دارند، اما وزارت امور خارجه عربستان تصریح کرده است ۶ نفری که جان باختند جزو کاروان و یا گروه‌های رسمی اردن نبودند و آنها مجوز حج معتبر برای ادای زیارت نداشتند.

بنابر اعلام اداره کل آمار عربستان، بیش از ۱.۸ میلیون نفر امسال در حج شرکت کرده‌اند.

مراسم حج یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی در جهان و بزرگترین مراسم سالانه در عربستان سعودی است.

پیش‌بینی شده است همزمان با مناسک پنج روزه حج، عربستان گرمای شدیدی را تجربه کند و دمای هوا در مکه به ۴۸ درجه سانتی‌گراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) برسد.

خبرگزاری دولتی عربستان SPA نوشته است که محمد العبدالعلی ـ سخنگوی وزارت بهداشت عربستان ـ از زائران خواسته هنگام انجام اعمال حج، چتر به همراه داشته باشند و آب بنوشند و بدن خود را هیدراته نگه دارند.

ارتش عربستان همچنین بیش از ۱۶۰۰ پرسنل را با واحد‌های پزشکی مخصوص گرمازدگی و ۳۰ تیم واکنش سریع مستقر کرده است. ۵۰۰۰ داوطلب بهداشت و کمک‌های اولیه نیز در طول مناسک حج در حالت آماده‌باش هستند.

مناسک حج از غروب جمعه ۲۵ خردادماه آغاز شده است و زائران پس از احرام بستن، خروج مکه و وقوف در عرفات و مشعر، به مدت سه روز در منا می‌مانند و سپس برای طواف کعبه و انجام اعمال پایانی حج تمتع، به مکه باز می‌گردند. انجام این اعمال تا دوازدهم ذی‌الحجه (۳۰ خردادماه) طول می‌کشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->