شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود

  • کد خبر: ۲۳۰۵۹۶
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود، گفت: این کارگروه، برکات بسیاری از‌جمله تأمین زیرساخت‌های بخش زیارت را به‌دنبال داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن موحدیان در یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که امروز (دوشنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهارکرد: شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان، سیدالشهداء خدمت، خادم‌الرضا (ع)، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره) و دیگر همراهان شهید ایشان، به ویژه حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله آل هاشم، مالک رحمتی که شاهد خدمات ارزنده وی در آستان قدس رضوی بودیم، سردار موسوی و کادر خدوم پرواز، در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت عرض می‌نمایم.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله رئیسی (ره) شخصیت خستگی‌ناپذیری بود که عمرش را، چه در زمان تولیت آستان قدس و چه در زمان ریاست جمهوری، برای خدمت به مردم ساکن در مناطق محروم صرف کرد، افزود: سرانجام در همین مسیر خدمت هم به فوز عظیم شهادت نائل آمد و به دیار حق شتافت.

رییس شورای اسلامی با اشاره‌ای به حکم انتصاب شهید آیت‌الله رئیسی (ره) به تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: امام خامنه‌ای، سید ابراهیم رئیسی (ره) را نشات‌یافته از دیار پربرکت مشهد و برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان خواندند.

موحدیان با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود، تصریح کرد: این کارگروه، برکات بسیاری از‌جمله تأمین زیرساخت‌های بخش زیارت را به‌دنبال داشت؛ شهرداری و دیگر سازمان‌ها باید به دنبال به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه و ادامه‌دار بودن آن باشند.

وی در ادامه به حماسه حضور میلیونی ملت سرافراز ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت اشاره داشت و اظهارکرد: این حرکت پرشور، برگ زرینی در این ایام بود که تا تاریخ هست، به یادگار خواهد ماند؛ این حضور نشان از عشق و ارادت ملت به نظام و انقلاب اسلامی است؛ نشان قدرشناسی ملت از خادمان مخلص خود است؛ نشان بصیرت مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه افزود: جا دارد از اهتمام و تلاش ویژه و شبانه‌روزی همکاران حوزه‌های مختلف شهرداری هم‌کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم؛ شهرداری که شهر را برای جشن ولادت امام‌رضا (ع) آماده کرده بود ولی تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها لغو شد.

موحدیان همچنین اشاره‌ای هم به روز آزادسازی خرمشهر داشت و اظهارکرد: سوم خرداد، روزی بود که تکلیف جنگ روشن شد و صدام به اشتباه خود پی برد و اهدافی که داشت محقق نشد.

وی در خصوص بارندگی‌های اخیر در مشهد، اظهار کرد: بهار امسال از حیث بارندگی و نزولات آسمان، بهار متفاوتی بود؛ بارش باران چشمگیری را داشتیم که بنا به گزارش‌ها، در چنددهه اخیر سابقه نداشته است. این باران‌ها، متاسفانه خسارات مالی و جانی هم در پی داشت و تعدادی از شهروندان عزیز مشهدی جان خود را از دست دادند؛ این ضایعه اسفناک را به خانواده شریف این بزرگواران و همچنین عموم شهروندان مشهدی تسلیت عرض می‌کنم و ما را در غم خود شریک بدانند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از نخستین لحظات بارش باران، همکاران من در بخش‌های مختلف شهرداری پای کار بودند و خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال می‌کردند و همچنان در کنار مردم هستیم؛ اعضای شورا نیز حسب وظیفه ذاتی خود در میدان حضور داشتند و فعالیت‌ها را به صورت مستمر رصد می‌نمودند.

موحدیان گفت: امیدواریم با همراهی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد، زندگی شهروندان سیل‌زده سروسامان بگیرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به ابعاد این حادثه و تمهیدات و اقدامات قبل و بعد از اتفاقات اخیر، رصد می‌شود، افزود: شورای اسلامی شهر گزارش تکمیلی در این خصوص را به سمع و نظر مردم شریف مشهد خواهد رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: قدردان زحمات شبانه‌روزی ارکان مختلف شهرداری، پاکبانان و اتش‌نشانان و ... هستیم و شهردار باید جبران خدمات این عزیزان را به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه ایشان مدنظر داشته باشد.

موحدیان در ادامه گفت: از تمامی اصحاب رسانه، به ویژه عکاسان و خبرنگاران محترم که در سیل اخیر پای کار بودند و روایتگری و تصویرگری خدمات شهرداری، گروه‌های جهادی، آستان قدس و ... را برعهده داشتند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: سیل روز‌های اخیر تلنگری برای تمامی ارکان اجرایی استان، شهرستان و شهر مشهد بود که مدیریت بحران را جدی‌تر بگیرند و تمهیدات لازم را بیاندیشند و انسداد مسیل‌ها نیز با همراهی استانداری هرچه زودتر رفع شود.

اعضای شورای شهر در خصوص اقدامات شهرداری در سیل مشهد به شهردار تذکر دادند

مجید دبیریان عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار مشهد اظهار کرد: از شهردار مشهد خواهشمندم پاسخگوی شفاف، حضوری و مکتوب در صحن علنی شورا داشته باشند. شما نیازی به رسانه‌ها نیابتی ندارید که توسط مدیران شما شارژ می‌شوند، ندارید.

وی گفت: اینکه میبینیم پاسخ‌ها همکاران ما، در برخی رسانه‌های نیابتی که همراه با توهین است، واقعا زیبنده شما و تیم شما نیست. البته برای ما مسلم بود و با این حاشیه سازی از وظایف خود کوتاه نخواهیم امد، حتما مصمم‌تر خواهیم شد تا پیگیر موضوعات و مطالبات مردم باشیم و وظیفه خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

وی افزود: در اطراف شما برخی به این شهرت دارند که در فضای مجازی توهین و تحقیر کنند و این بر کسی پوشیده نیست، و کسی حرف‌های آنها را باور نخواهد کرد.

این عضو شورا ادامه داد: تذکر بعدی بنده در خصوص اتفاق اخیر و سیل در مشهد است. شما با توجه به هشدار هواشناسی آیا از قبل آن ستاد بحران شما جلساتی با حضور شما تشکیل داده بودید، به ظاهر ترک فعل‌هایی صورت گرفته است. لطفاً تعداد جلسات و برنامه‌ها و هماهنگی انجام شده را برای ما بفرستید، زیرا اخباری به ما رسیده که هیچ جلسه‌ای تشکیل نداده‌اید.

لزوم رسیدگی شهرداری به مطالبه پیمانکاران

حسن منصوریان نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار مشهد گفت: در سال گذشته شهرداری مشهد مسئولیت انتخابات را بر عهده گرفت با توجه به اینکه شهرداری وظیفه‌های سنگینی بر دوش دارد. امسال با توجه به انتخابات دیگری که پیش آمده از شما خواهشمندم به وظایف خود رسیدگی کنید و پیشیبان باشید. ما بدهی به پیمانکاران داریم که آن‌ها مطالبه خود را می‌خواهند و وظیفه شهرداری رسیدگی به مطالبه آن‌ها است.

با این معاونت عمران ضعیف به جایی نخواهیم رسید

همچنین مجید نژادحسین، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در تذکری به شهردار مشهد ادامه داد: سامانه وی‌آر مشکلاتی دارد و چرا این سامانه که از ابزار نظارتی است باید مشکل داشته باشد.

وی افزود: همچنین مدیریت کال‌ها و مسیل‌ها داشته‌ایم که از چارت حذف شده است و آبروریزی که اتفاق افتاد دلیل آن این بود. ما ۴٠ کال و مسیل در مشهد داریم و با توجه به اتفاق اخیر یک نفر حضور نداشت اتفاق را کنترل کند.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: تذکر بعدی در این خصوص است که چرا کلان پروژه بی‌آرتی توس که باید در سال جاری به اتمام برسد چرا برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است، همچنین سرفاصله خط ۲۷ و برخی خطوط حدود ۳۰ دقیقه است، با توجه به اینکه مجوز دریافت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را داده‌ایم، این سرفاصله زیبنده مشهد نیست. با این معاونت عمران ضعیف به جایی نخواهیم رسید.

مصوبات

نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیر هم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیر هم‌سطح حافظ به نام «شهید آیت الله رئیسی»

حدفاصل تقاطع غیر هم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیر هم‌سطح حافظ، شامل بلوار‌های کوشش، هفده شهریور و وحدت به نام بولوار ‎ «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شد.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس حدفاصل تقاطع غیر هم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیر هم‌سطح حافظ، بلوار‌های کوشش، هفده شهریور و وحدت را به نام «شهید آیت الله رئیسی» نامگذاری کردند.

همچنین شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به تامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر اقدام کند؛ لذا در منطقه ٣ معبر فرعی مسلم جنوبی ۱۲ واقع در بلوار مسلم جنوبی با حفظ شماره به نام شهید حسین علی فرقانی اله آبادی و معبر فرعی شهید ابراهیمی ۴۳ واقع در طبرسی ۳۸ با حفظ شماره به نام شهید محمد علی زیبایی، در منطقه ٧ معبر فرعی بنی هاشم ۱۱ واقع در شهید شیرودی ۱۵ با حفظ شماره به نام شهید رضا توکلی و معبر فرعی شهید اصلاتی ۱۲۱ واقع در بلوار شهید اصلانی با حفظ شماره به نام شهید رستم على تورى، در منطقه ٨ معبر فرعی بازارچه سراب ۱۳ واقع در خیابان امام خمینی ۱۴ با حفظ، شماره به نام شهید سید حسن مرتضوی حکیمی نامگذاری کنند.

همچنین اعضای شورای شهر مشهد ساختمان این شورا واقع در میدان شهدا را به نام رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی نامگذاری کردند.

در ادامه این جلسه طرح مجوز خرید دستگاه اتوبوس کارکرده از سهامداران و سرمایه گذران شرکت سامان سیر تصویب شد. به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده میشود نسبت به خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس کارکرده با قابلیت بازسازی از سهامداران و سرمایه گذاران شرکت منحله سامان سیر رضوان به مبلغ ٧۶١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال اقدام کند.

همچنین طرح مجوز ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در محور روستایی خارج از حریم شهر مشهد مقدس تصویب شد. براساس این طرح به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای اجرای مصوبات جلسه مورخه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ شورای هماهنگی ترافیک استان همتا و به استناد مصوبه هیأت وزیران در خصوص اصلاح ماده ۲ آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه نسبت به ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در تعدادی از محور‌های روستایی خارج از حریم شهر مشهد مقدس اقدام کند.

در ادامه این جلسه لایحه استفاده از ابزار تامین مالی جمعی تصویب شد. براین اساس به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده میشود، در راستای اجرای بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات و نظر به ماده ۲ آیین نامه مالی موضوع ماده ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری ها، نسبت به استفاده از ابزار تامین مالی جمعی برای تامین قیر، میلگرد و سیمان تا سقف قانونی اعلام شده در قوانین شرکت فرابورس اقدام کند.

همچنین لایحه مجوز فروش سهم الشرکه شهرداری مشهد. در پروژه مشارکتی آفتاب تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری سهم الشرکه خود در پروژه مشارکتی افتاب به روش ارزیابی با فرضی تکمیل و آماده بهره برداری بودن ٧٤ واحد تجاری و به نرخ ارزیابی هیات کارشناسان رسمی دادگستری به مبلغ یکصد و چهارده میلیارد و دویست و شصت میلیون و یکصد و شصت هزار تومان اقدام کند.

مراسم بزرگداشت شهید جمهور، آیت الله رئیسی(ره) و شهدای خدمت در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->