نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اوکراین و رومانی در یورو۲۰۲۴| شکست جنگ‌زده‌ها! پخش زنده بازی بلژیک و اسلواکی در یورو ۲۰۲۴ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رومانی و اوکراین در یورو ۲۰۲۴ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین آیا فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی با VAR برگزار می‌شود؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) واکنش تند خداداد عزیزی به حرف مجری برنامه «یورو ۲۴» نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و صربستان در یورو۲۰۲۴| مدعی وارد می شود نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دانمارک و اسلوونی در یورو 2024 | اولین تساوی یورو رقم خورد قهرمانی اکبری در مسابقات موتورسواری مسکو نتیجه و ویدئو خلاصه بازی هلند و لهستان در یورو| برد سخت هلندی‌ها آلمان از برگزاری یورو ۲۰۲۴ چقدر درآمد کسب خواهد کرد؟ مبینا فلاح در تیراندازی با کمان سهمیه المپیک گرفت بازگشت ستاره مشهدی فوتسال ایران به لیگ برتر | حسین طیبی به گهرزمین پیوست پخش زنده بازی انگلیس و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی اسلوونی و دانمارک در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی هلند و لهستان در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دومین طلای کاروان ایران در بریکس را هم ووشو گرفت | زهرا کیانی طلایی شد
سرخط خبرها

ترکاشوند: صعود والیبال ایران به المپیک را فراموش کنید

  • کد خبر: ۲۳۰۶۲۷
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
ترکاشوند: صعود والیبال ایران به المپیک را فراموش کنید
ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت: باید بحث المپیک را به فراموشی بسپارند. شاید امید کمی هم برای ورود به المپیک داشته باشیم اما باید تلاش کنند و از باخت نترسند.

 

به گزارش شهرآرانیوز، محمد ترکاشوند در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌ها و این که آیا تیم به دلیل ضعف فنی تمام بازی‌های خود را در پایان هفته اول واگذار کرده است؟ اظهار کرد: تیم ملی والیبال از سال گذشته تاکنون به لحاظ روحی و روانی دچار چالش و مشکلات است، متاسفانه یک مقدار سرمربی دیر اعلام شد تمرینات دیر شکل گرفت و بازی تدارکاتی خیلی خوبی نداشتیم.

او ادامه داد: یک هفته زودتر به برزیل رفتیم و ۳ بازی تدارکاتی با این تیم در فاصله خیلی کوتاه انجام دادیم. اگر تیم ضعف و یا ایراد فنی هم داشت در بازی‌های تدارکاتی دیده می‌شود، اما باید زمان کافی وجود داشته باشد تا نقاط ضعف تیم در بازی‌های تدارکاتی به حداقل برسد. ما بازی تدارکاتی انجام دادیم و سپس ۲ روز بعد رفتیم مسابقه دادیم. امکان ندارد طی یک یا دو روز نقطه ضعف تیم شناسایی و برطرف شود، بازیکنان بازی تداکارتی کمی داشتند. اگر قرار به برگزاری بازی تدارکاتی بود باید ۱۵ تا ۲۰ روز قبل از شروع لیگ ملت‌ها برگزار می‌شد نه در فاصله چند روز.

ترکاشوند همچنین گفت: یکی از نقاط ضعف بازیکنان در چند بازی اخیر ضعف روحی و روانی و نداشتن اعتماد به نفس است. وقتی چند پوئن هم بالا بودیم باز هم بازیکنان اعتماد به نفس لازم را نداشتند. باید این اعتماد به نفس به تیم برگردد. بازیکنان با استرس و اضطراب بازی می‌کنند، حتی وقتی اشتباه می‌کنند اشتباه آن‌ها مرتب بیشتر می‌شود. این نشان می‌دهد که بار روانی زیادی روی بازیکنان است، حال این که بار روانی به خاطر فشار المپیک و یا ترس از باخت بوده و یا این که توقعات جامعه بالا رفته مشخص نیست. یک مقدار باید واقع بین باشیم. این نسل نیاز به زمان دارد و زمان خیلی چیز‌ها را مشخص می‌کند.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: اگر به این تیم فرصت بدهیم در آینده اتفاقات خوبی برای تیم ملی والیبال رقم می‌خورد. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم روند تیم رو به رشد بوده است، اگر بازی ایتالیا را کنار بگذاریم بازی صربستان اگر بازی سوم بود بدون شک ایران این تیم را شکست می‌داد. صربستان ضعیف‌ترین تیم این گروه بود، اما متاسفانه هفته اول به این تیم خوردیم که به دلیل ناهماهنگی بین تیم، فشار‌های روحی و روانی و استرس زیاد بازیکنان سبب شد تا نتوانیم این تیم را شکست دهیم. اگر بازی سوم به این تیم می‌خوردیم قطعا ۳ بر صفر صربستان را شکست می‌دادیم، برابر آرژانتین تیم خیلی خوب بازی کرد، اما به دلیل اشتباهات فردی این بازی را واگذار کردیم. ما پتانسیل شکست این تیم را داشتیم. به اعتقاد من با این شکست‌ها چیزی از ارزش‌های تیم کم نمی‌شود و می‌دانستیم بازی‌های سختی را در لیگ ملت‌ها برای ورود به المپیک پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اکنون باید بازیکنان برای هویت و اعتبار خود و برای ایران بجنگند و از والیبال ایران دفاع کنند. باید بحث المپیک را به فراموشی بسپارند. شاید امید کمی هم برای ورود به المپیک داشته باشیم، اما باید تلاش کنند و از باخت نترسند. مردم ما اکنون با ورزش عجین شده‌اند و دل خوشی آن‌ها ورزش است و از این طریق شاد می‌شوند. این شادی را باید به مردم هدیه کنیم. امیدوارم این امر اتفاق بیفتد و از هفته دوم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. بازی‌های هفته اول هماهنگی‌های خوبی را برای تیم ایجاد کرد و تیم شکل خوبی به خود گرفته؛ قطعا از هفته دوم روند تیم رو به رشد خواهد بود.

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که شانس زیادی برای حضور در المپیک نداریم آیا تصور می‌کنید اکنون تیم نیاز به جوانگرایی دارد، تصریح کرد: باید ببینیم هدف‌گذاری فدراسیون در این زمینه چیست. قطعا باید جوانگرایی رخ دهد. البته در جایی نیز نباید جایگاه رنکینگی خود را از دست بدهیم. شاید در بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌های پایین‌تر این کار را انجام دهیم و به جوانان فرصت دهیم تا به جای نتیجه گرایی به دنبال کسب تجربه باشند و کم کم در لیگ ملت‌های آینده تلفیقی از جوانان و افراد باتجربه داشته باشیم. این که بخواهیم صرفا جوانگرایی کنیم کار سخت می‌شود و باید کم کم جوانان را به ترکیب تیم اضافه کنیم تا جایگزین خوبی برای بازیکنان باتجربه تیم باشند تا در المپیک ۲۰۲۸ تیم ما حضور داشته باشد.

وی درباره ضعف دفاع روی تور هم گفت: در ۳ بازی اول از نظر آمار دفاعی شرایط خوبی نداشتیم. نبود محمد موسوی از لحاظ سیستم دفاعی خودش تاثیرگذار است. موسوی یکی از بهترین دفاع کننده‌های دنیاست، توانمندی بالایی دارد و نظم خوبی از لحاظ دفاعی به تیم می‌دهد. البته برخی از بازیکنان تیم جوان هستند و نیاز به زمان دارند. هر چقدر جلوتر پیش رفتیم ساختار دفاعی تیم بهتر شکل گرفته و شرایط تیم بهتر و ایده آل‌تر شده و در هفته‌های آینده تیم به نتایج بهتری دست پیدا خواهد کرد. باید قبول کنیم که وقتی تیم نمی‌تواند سرویس‌های خوبی بزند و از لحاظ دریافتی تیم حریف را وارد چالش کنیم قطعا در دفاع کار سخت می‌شود. باید در بحث سرویس‌ها خوب کار کنیم و سرویس‌های هدفمندی بزنیم. چند تا از بازیکنان از جمله ولی زاده، وادی، جلوه سرویس‌های موجی می‌زنند و این سرویس‌های موجی کار را سخت می‌کند؛ بنابراین اول باید در بحث سرویس خوب کار کنیم تا در ساختار دفاعی عملکرد موفقی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->