حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ آغاز مراسم اجتماع هواداران محمدباقر قالیباف در مشهد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس | جلیلی در مشهد: امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم
سرخط خبرها

پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه به اهتزاز درآمد

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶۴
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه به اهتزاز درآمد
عضو پارلمان ملی فرانسه در جریان طرح پرسش از دولت، پرچم فلسطین را برای لحظاتی در کاخ بوربون (محل این پارلمان) بالای دستان خود به اهتزاز درآرود.

به گزارش شهرآرانیوز، «سباستین دلوگو» عضو حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» بار دیگر حمایت قاطع خود را از آرمان فلسطین به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش و تصاویری که منتشر شده است، دلوگو در میانه جلسه پرسش از دولت، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورد؛ حرکتی که بی‌درنگ با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد و جلسه کاخ بوربون را تعلیل کرد.

اقدام این نماینده پارلمان فرانسه در امتداد انتقادهای گسترده و صریح اعضای این حزب به ویژه ژان لوک ملانشون رهبر حزب فرانسه تلسیم‌ناپذیر و مانوئل بومپار (Manuel Bompard) دیگر هم‌حزبی وی صورت گرفته است.

ملانشون روز سه‌شنبه با انتشار گزیده‌ای از سخنرانی دیروز خود در نشست اتحادیه مردمی در شهر بزانسون (Besançon) واقع در شرق فرانسه، تحریم فوری سلاح‌های ارسالی به ارتش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شد و از دولت متبوعش خواست که هم‌اینک کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه هر دقیقه‌ای که می‌گذرد مردم (غزه) کشته می‌شود، تاکید کرد که «ما توقف فوری توافقنامه همکاری بین اتحادیه اروپا و دولت (رژیم) اسرائیل را خواستار هستیم.

در همین پیوند بومپار نیز با اشاره به حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر مرزی رفح واقع در جنوب باریکه غزه، تاکید کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به دلیل اینکه اجازه وقوع چنین حملاتی را می‎‌دهد، گناهکار است.

این سیاستمدار فرانسوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رادیو سود (Sud Radio)، با بیان اینکه وقتی ارتش (رژیم) اسرائیل اردوگاه آوارگان را در رفح بمباران کرد، یک هیولای بی‌نام است، اظهار داشت: ما باید بنیامین نتانیاهو جنایتکار جنگی را متوقف کنیم.

بومپار اضافه کرد: اگر طرح اسرائیل مبتنی بر تمایل به پاکسازی قومی فلسطینیان نوار غزه باشد، ما با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. این چیزی است که ما باید رد کنیم و به همین دلیل است که مسئولیت ما دستگیری جنایتکار جنگی نتانیاهو است که امروز ریاست دولت (رژیم) اسرائیل را بر عهده دارد.

این نماینده پارلمان فرانسه که سابقه نمایندگی پارلمان اروپا را نیز در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: مکرون با استفاده نکردن از اهرم‌های اجرایی، متهم به همدستی با نتانیاهو است.

بومپار ادامه داد: فرانسه نمی‌تواند گوش‌های خود را کر کند یا حتی گاهی اوقات سوءاستفاده‌های ارتش (رژیم) اسرائیل را بپوشاند. امروز ارتش (رژیم) اسرائیل به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

وی با انتقاد از سیاست رئیس جمهوری فرانسه در این زمینه، افزود: مکرون به جای اینکه (رژیم) اسرائیل را مجبور به آتش‌بس کند، چه چیزی انجام داده است غیر از انتشار توییتی که می‌خواهد سوء استفاده‌های ارتش اسرائیل متوقف شود؟ مکرون اهرم‌های عملی برای وادار کردن (رژیم) اسرائیل به آتش‌بس را در اختیار دارد.

بومپار با طرح این سوال‌ها که «رئیس‌جمهوری فرانسه منتظر چه چیزی است تا در سطح اروپا پیشنهاد تعلیق توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و (رژیم) اسرائیل را بدهد؟ یا دستور صدور فرمان تحریم تحویل تسلیحات و یا اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل را بدهد؟» این پرسش را مطرح کرد که آیا مکرون همدست نتانیاهو است؟

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری فرانسه با استفاده نکردن از اهرم‌های اجرایی، به نخست وزیر (رژیم) اسرائیل اجازه می‌دهد کار خود را انجام دهد؛ با ادامه دادن به روند تحویل سلاح. بله مکرون مقصر است. وقتی از اهرم‌هایی که در اختیار داریم برای اطمینان از نسل‌کشی مداوم استفاده نمی‌کنیم، بله به شکلی گناه وجود دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->