جنگ قدرت‌‌ها: نگاهی به اختلافات اخیر ایلان ماسک و دونالد ترامپ ویدئو | تست نینتندو سوییچ ۲ دربرابر آسیب‌پذیری و خط‌وخش شرکت متا می‌خواهد برای مصرف برق مراکز داده و هوش‌ مصنوعی‌اش انرژی هسته‌ای بخرد ادوبی اپلیکیشن اندروید فتوشاپ را به‌صورت آزمایشی منتشر کرد بسته‌های ویژه همراه اول ویژه عرفه تا اربعین ۱۴۰۴ + روش فعالسازی بخش زیادی از ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری بیل گیتس برای توسعه آفریقا صرف می‌شود به‌کارگیری پهپادها و هوش مصنوعی برای رصد حریم تهران خبرهایی از دردست‌ساخت‌بودن نسخه چندنفره بازی مرد عنکبوتی چین اولین ربات انسان‌نمای نظافت‌گر هتل را رونمایی کرد + فیلم آیا XChat همان‌قدر که ایلان ماسک ادعا می‌کند امنیت دارد؟ نامه وزارت اقتصاد به رئیس‌جمهور درباره ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های توزیع دارو مایکروسافت قوانین ویندوز ۱۱ برای پورت‌های USB-C را تغییر داد بهرام عکاشه، نخستین استاد زلزله‌شناسی ایران درگذشت NotebookLM: ده نکته طلایی برای استادشدن در ابزار قدرتمند گوگل + راهنما به‌زودی امکان پرداخت با ریال دیجیتال در فروشگاه‌های اینترنتی فراهم می‌شود معرفی بازی Tofu Drifter + دانلود اندروید و IOS هشدار مایکروسافت به کاربران اپلیکیشن Authenticator: رمزهای عبور خود را ذخیره کنید واردات همه برند‌های گوشی همراه آزاد شد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) شرکت ایکس سرویس پیام‌رسان XChat را برای برخی کاربران فعال کرد نمونه ارتقایافته ماهواره کوثر آماده پرتاب می‌شود
سرخط خبرها

یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۳۱۰۱۴
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟
اسنادی از مؤثرترین الگوریتم تاثیرگذار بر رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل فاش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سئو سایت‌ها در گوگل مسئله‌ای تخصصی و موثر در دیده شدن سایت است و رتبه بندی سایت‌ها را در صفحات گوگل مشخص می‌کند.حال اسنادی درباره این رتبه‌بندی فاش شده‌اند.

این اسناد را رند فیشکین از شرکت نرم‌افزاری SparkToro با کمک عرفان عظیمی، متخصص ایرانی در حوزه‌ی سئو،  به‌اشتراک گذاشت؛ کسی که تجربه‌ی فعالیت در حوزه‌ی بهینه‌سازی برای موتور‌های جست‌و‌جو (سئو) را دارد.

اسناد فاش‌شده شامل مستندات داخلی رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) می‌شوند و نحوه‌ی عملکرد اجزای مرتبط با تولید نتایج جست‌و‌جو را برای کارمندان شرکت توضیح می‌دهند. حجم کلی اسناد بیش‌از ۲٬۵۰۰ صفحه است و به‌نظر می‌رسد برخی از آنها مربوط‌به سیستم‌های قدیمی‌تر باشند، اما به‌طور کلی به‌روز هستند.

بر اساس شواهد، به‌نظر می‌رسد گوگل اسناد را به‌طور عمومی و احتمالاً غیرعمدی از تاریخ ۲۷ مارس (۸ فروردین ۱۴۰۳) و ازطریق پلتفرم گیت‌هاب دردسترس قرار داده است که البته در تاریخ ۷ می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حذف شدند. از آنجاکه اسناد در دوره‌ی انتشار در سرویس دیگری ایندکس شده بودند، حتی پس‌از حذف، نسخه‌ای از آنها همچنان دردسترس قرار دارد.

داده‌های موجود در اسناد فاش‌شده از گوگل، عواملی را که این شرکت برای مرتب‌سازی نتایج جست‌و‌جو درنظر می‌گیرد نشان می‌دهند، اما وزن و اهمیت نسبی هر کدام از عوامل در رتبه‌بندی نهایی مشخص نیست.

کارشناسان سئو که همواره در تلاش هستند خود را با تغییرات الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل وفق دهند و در نتایج جست‌و‌جو نسبت‌به رقبا در جایگاه بالاتری دیده شوند، احتمالاً اطلاعات فاش‌شده را مفید می‌دانند.

یکی از موارد مؤثر بر نتایج جست‌و‌جوی گوگل که در اسناد فاش‌شده به آن اشاره شده است، NavBoost نام دارد که داده‌های مخلفی مثل امتیازدهی به پرس‌وجو‌های کاربران را انجام می‌دهد. این ویژگی کلیک‌های روی ویدیو‌ها یا تصاویر، ویژگی‌های ویدیو یا تصویر و جست‌و‌جوی مرتبط را برای رتبه‌بندی نتایج درنظر می‌گیرد.

جدیدترین به‌روزرسانی مهم گوگل در بخش جست‌و‌جو، در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) با هدف نمایش محتوای اصیل و مفید اعمال شد. در آن آپدیت سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی گوگل به‌گونه‌ای به‌روز شدند که تشخیص دهند آیا صفحات وب فقط برای موتور‌های جست‌و‌جو بهینه‌سازی شده‌اند یا هدف‌شان ارائه‌ی اطلاعات مفید به کاربران است. (زومیت)

الگوریتم Google’s Navboost Signal چیست؟

Navboost Signal، یکی از الگوریتم‌های پیشرفته گوگل است که به منظور بهبود کیفیت نتایج جستجو برای کوئری‌های مرتبط با ناوبری طراحی شده است. این سیگنال از داده‌های کلیک کاربران استفاده می‌کند تا نتایج جستجو را بر اساس اهمیت و قصد کاربر بهینه سازی کند. اصلی‌ترین هدف Navboost این است که بتواند قصد زیرین جستجو‌ها را درک کرده و نتایجی دقیق و بسیار مرتبط با نیاز‌های ناوبری کاربران ارائه دهد.

این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا با دقت بیشتری به بهینه سازی نتایج جستجو پرداخته و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

الگوریتم Navboost چگونه کار می‌کند؟

Navboost با استفاده از داده‌های کلیک کاربران برای تحلیل و بهبود نتایج جستجو‌های ناوبری طراحی شده است. این الگوریتم پیچیده که بخشی از مجموعه ابزار‌های بهینه سازی جستجوی گوگل است، به شکلی هوشمندانه به ارزیابی این داده‌ها می‌پردازد تا متوجه شود کدام صفحات وب بیشترین ارتباط را با نیاز‌های کاربران دارند.

منابع: زومیت، رنک‌مستر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->