تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

سرقت خودرو به‌دست مشتریان مجازی

  • کد خبر: ۲۳۱۱۸
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
سرقت خودرو به‌دست مشتریان مجازی
یک باند سه‌نفره سرقت در مشهد متلاشی شد
مهدی قرآنی - «قصد داشتم ماشینم را بفروشم و چند مدل بالاترش را بخرم. چند عکس از آن گرفتم. بعد هم مثل خیلی از فروشندگان، تصاویرش را در یکی از سایت‌های واسطه‌گر منتشر کردم. مردی جوان با من تماس گرفت و گفت که خریدار است و با او قرار گذاشتم. او به همراه دوستانش آمده بود و سوار خودرو شدیم. مشتاق خرید خودروم بود و گفت که به‌زودی تماس خواهد گرفت. خودرو را مقابل خانه پارک کردم و ساعتی بعد دیدم که ماشینم نیست.» این‌ها گوشه‌ای از اظهارات مردی جوان بود که با گزارش یک سرقت، راز دزدی‌های یک باند سه‌نفره سرقت مجازی را در مشهد فاش کرد.
ماجرای این پرونده با اعلام گزارش مرد جوان آغاز شد و پیگیری‌های آن بر عهده تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت. ضابطان قضایی با بررسی اظهارات مرد جوان احتمال دادند مشتریانی که قرار بوده است خودرو او را خریداری کنند، در این سرقت نقش دارند. از همین رو، شماره تماس آن‌ها را ردزنی کردند.
تحقیقات این پرونده ادامه داشت که یکی دیگر از شهروندان مشهدی به پلیس آگاهی مراجعه و بیان کرد خودرو او با شیوه مشابه سرقت شده است. این مرد جوان نیز در برگه اظهاراتش نوشت: «تصاویر خودروم را داخل یکی از سایت‌های واسطه‌گر منتشر کرده بودم که فردی ناشناس با من تماس گرفت و مدعی شد خریدار ماشینم است. با او قرار گذاشتم. مرد جوان به همراه دوستانش آمده بود و بعد از اینکه با خودرو چرخی زدیم، گفت به‌زودی خبر می‌دهد. خودرو‌م را مقابل خانه پارک کرده بودم که متوجه سرقت آن شدم.»
شواهد و ادله موجود در این پرونده با سرقت قبلی برابری می‌کرد؛ لذا مأموران در قدم بعدی پیگیری‌هایشان، بر اساس مشاهدات مالباختگان چهره فرضی متهمان را ترسیم و در اختیار دیگر تیم‌های انتظامی قرار دادند.
بررسی‌های کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ادامه داشت تا اینکه رد متهمان تحت تعقیب در یکی از خیابان‌های مشهد زده شد. سارقان که سوار بر خودرو سرقتی بودند، تحت نظر مأموران قرار گرفتند. تعقیب نامحسوس آن‌ها ادامه داشت تا اینکه متهمان به سراغ فردی دیگر رفتند.
کارآگاهان پلیس که احتمال می‌دادند متهمان این پرونده در حال تدارک برای سومین نقشه سرقت خود باشند، بلافاصله وارد عمل شدند و آن‌ها را قبل از اینکه موفق به فرار شوند دستگیر کردند.
سارقان به دام افتاده، اما حاضر به همکاری با پلیس نبودند. موضوع دزدی خودرو را انکار کردند و خود را مشتری خودرو مرد جوان جا زدند. اظهارات ضد و نقیض متهمان ادامه داشت تا اینکه مشخص شد خودروی که این افراد سوار بر آن بودند به‌تازگی سرقت شده و متعلق به یکی از شاکیان پرونده می‌باشد. این‌گونه بود که دست این سارقان برای قانون رو شد.
در بررسی‌های بعدی مشخص شد این گروه سرقت در تدارک سومین نقشه خود برای دزدیدن خودرو دیگری بوده‌اند که پلیس نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد.
سردسته این باند سه‌نفره سرقت در اعترافاتش به پلیس گفت: «خودرو‌هایی که مالکانشان قصد فروش آن‌ها را در سایت‌های واسطه‌گر داشتند، شناسایی می‌کردیم و با آن‌ها تماس می‌گرفتیم. بعد از اینکه خودرو آن‌ها را بررسی می‌کردیم، به بهانه فکر کردن و تماس گرفتن از آن‌ها جدا می‌شدیم. در قدم بعدی، منتظر می‌شدیم که فروشنده خودروش را پارک کند و به خانه‌اش برود. سپس نقشه‌مان را عملی و خودرو مورد نظر را سرقت می‌کردیم.»
به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، در این عملیات ۳ متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو سواری مسروقه از آن‌ها کشف و ضبط شد.
بنا بر اعلام سرهنگ شفیع‌زاده، در تحقیقات بعدی این پرونده نیز مشخص شد که متهمان به بهانه کرایه گرفتن دستگاه‌های بازی کامپیوتری در ایام نوروز این کنسول‌ها را سرقت می‌کرده و به فروش می‌رسانده‌اند. پیگیری‌های پلیس در این باره همچنان ادامه دارد.

کلاهبرداری ۱۳۰ میلیونی با عکس تراکتور
در حالی که تحقیقات پرونده سرقت‌های مجازی خودرو در مشهد به نتیجه رسید، مأموران پلیس فتای استان در اقدامی اطلاعاتی، از راز کلاهبرداری در قالب فروش یک دستگاه تراکتور پرده برداشتند.
متهم پرونده که جوانی هجده‌ساله است و چند ماهی می‌شد از خانه خارج شده بود توسط مأموران پلیس فتای شهرستان سرخس در یکی از شهر‌های مرکزی کشور شناسایی و دستگیر شد.
متهم با ارسال تصاویری از یک تراکتور، به کلاهبرداری صدوسی‌میلیون‌تومانی از چند کشاورز در سراسر کشور اقدام کرده بود. به گفته سرهنگ احمد‌علی دماوندی، فرمانده انتظامی شهرستان سرخس، متهم با جلب اعتماد قربانیان خود، مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت و سپس تلفن همراهش را خاموش می‌کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->