اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه

  • کد خبر: ۲۳۱۵۴۰
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه
وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور ممکن است تنها در صورت تامین امنیت مرزهایش خروج نیرو‌های نظامی خود از سوریه را در صورت نیاز بررسی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «یاشار گولر» امروز (شنبه) گفت که این کشور ممکن است تنها در صورتی که امنیت مرز‌های ترکیه تامین شود، خارج کردن نیروهایش از سوریه را بررسی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که گولر پس از رزمایش نظامی «ای‌اف‌ای‌اس-۲۰۲۴» به شبکه تی‌آرتی گفت: ما در رابطه با قانون اساسی، انتخابات آزاد، عادی‌سازی تمام‌عیار (روابط) و تامین امنیت سوریه آماده ارائه تمامی کمک‌های ممکن هستیم. ما تنها زمانی که این مهم با موفقیت به انجام برسد و امنیت مرز‌های ما به طور کامل تامین شود، قادر خواهیم بود که در صورت نیاز نیروهایمان را خارج کنیم.

ترکیه، به‌رغم آن که پیش از در گرفتن جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، متحد نزدیک دمشق تلقی محسوب می‌شد، پس از در گرفتن جنگ داخلی، از نیرو‌های مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حمایت کرد.

ترکیه حضور نظامی نیرو‌های خود در مرز‌های شمالی سوریه را فعالیت‌های نیرو‌های تروریستی علیه خاک خود در این مناطق عنوان کرده است.

روسیه در سال ۲۰۲۲، میزبان اولین دیدار میان وزرای دفاع دو کشور در طی این ۱۱ سال بود. تحلیل‌های رسانه‌های دو کشور حاکی از آن بود که روابط میان دو کشور در حال گرم‌تر شدن است. اسد گفته است که خروج نظامیان ترکیه‌ای از خاک سوریه پیش‌شرط عادی‌سازی روابط دوجانبه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->